Ja, ik heb bijna 3 maanden na Corona nog last gehad van heftig hoesten. Had schijnbaar nul weerstand en ik bleef maar een vervelende droge hoest houden. Met medicatie waarmee de hoest werd onderdrukt kon ik eindelijk weer slapen. Want dan was het altijd het ergste, als ik wilde slapen.
Ik heb ook voor het eerst een positieve test. Gelijk een dikke rode streep, nog eerder dan het controle streepje. Voel me belabberd en ook rot tegenover de mensen waarbij ik gisteren nog in de trein etc heb gezeten
Ik heb het ook gehad, je kan niks anders doen dan de eerste 2/3 maanden afwachten. Bij mij werd het toen gelukkig minder, had ik bv alleen nog last van vergeetachtigheid en kon ik wel een volle werkweek draaien maar het weekend nog rustig houden. Wel direct aankaarten bij werk, misschien kan je gedeeltelijk ziek worden gemeld. Het is echt niet goed als je zo lang moet bijkomen van werk.
Bleggh ik heb volgende week een bespreking van 3 dagen op locatie bij een opdrachtgever. Er zullen ongeveer 40 mensen zijn. Ik kan daar nu al zo tegenop zien met al die besmettingen die nu zo hoog oplopen. Zo onverstandig.
Maar dit kunnen wij ook gewoon doen! Het is nu niet gebruikelijk in Nederland maar zeker het mondkapje vind ik een kleine moeite. De cultuur is er bij ons alleen echt niet naar ondanks dat de overheid hamert op eigen verantwoordelijkheid. Ik moet voortdurend uitleggen waarom ik een mondkapje draag (op werk en in het OV en zo).
@Desalnietteplus wat rot dat je nu meer klachten hebt na je besmetting. Ik zou zeker met je werkgever in gesprek gaan over een gedeeltelijke ziekmelding zodat je kunt herstellen. Na corona kun je beter te langzaam dan te snel gaan
Hier nu ook positief getest voor de eerste keer. Wat voel ik me ellendig joh
Dat kunnen we zeker doen. Ik test bijvoorbeeld ook regelmatig. Het ging me meer om het verschil in cultuur en hoe mensen daar al deze dingen gewoon als veel minder moeite zien
Gister en zondag ging het nog wel, maar nu voel ik me echt zo matig, bah. Net ziek gemeld op werk en ik kruip weer mijn bed in.
Hier ook! En mijn man ook. 39.5 graden koorts Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor t laatst echt koorts gehad heb.
Nou dit is dag drie en die intense spierpijn in m’n onderrug, oogkassen en borsten (ja echt) is echt niet te houden man. Ik zweet ook heel erg (lichaam is natuurlijk hard aan t werk). Verder nog steeds geen andere klachten. Maar die spierpijn, oh man… vreselijk! Kan me gewoon geen houding nemen. Iemand tips?
Heb ook het gevoel dat ik last krijg van misselijkheid maar heb dan ook al drie dagen niet echt gegeten.
Ik zit nu op dag 7 na de test (maar dag 14 na eerste klachten of zo) en voel me zoveel beter. Eindelijk niet meer die intense hoofdpijn al bij het opstaan, echt een opluchting.
Edit: oke te vroeg gejuicht, ik dacht dat ik wel weer kon werken vandaag maar nee.
Ik had op dag 3 ook de ergste pijn.
Kon echt amper bewegen. ( had het toen voornamelijk in mn rug en mn ribben)
Heel lang stil liggen in dezelfde houding hielp een beetje want ik kon toch verder weinig en uiteindelijk trok het vanzelf weg maar ik weet nog dat ik vloekend in de deur opening heb gezeten toen ik een corona test moest gaan doen omdat het me gewoon niet lukte om mn fiets te pakken!!!
Zoveel spierpijn had ik in mn rug.
Volgens mij heb ik toen naproxen genomen en dat hielp een beetje!!
Heel veel sterkte het is echt kut
Ja precies! Dan zijn we het volgens mij eens.
Ik heb ook echt last van m’n borsten, leip he? M’n vriend zat al te grappen dat ik zwanger was Kappen hoor haha
Klote hè! Echt een kutgevoel. En echt stom ook want ik was ongesteld en dat is spontaan gestopt na dag 2. Lekker overhoop gehaald natuurlijk doordat m’n lichaam zo hard aan t werk is maar ben benieuwd naar m’n cyclus hierna!
Is er nu eigenlijk een soort van hard bewijs hoe lang je na een positieve coronatest weer opnieuw besmet kan raken. Ik ben donderdag 16 juni positief getest, na 7 dagen waren mijn klachten weer over. Nu heb ik gisteren een vriendin gezien, die vandaag positief test, kan ik daar nu weer opnieuw corona door krijgen? Ik ga morgen namelijk naar een meerdaags festival.
@Evelyn wat shit dat jullie het ook hebben (gehad) en fijn om te horen dat het wel steeds beter ging. Het lijkt bij mij vooral elke dag wat slechter te gaan. Maar ik heb na vandaag vakantie dus dan kan ik het rustig aan doen en qua werk kijk ik hoe het gaat na de vakantie.
Volgens mij wordt aangenomen dat je acht weken lang niet opnieuw door dezelfde variant besmet kan raken. Maar volgens deze omschrijving van Deens onderzoek vond ook vóór omicron al 60% van de geregistreerde herbesmettingen plaats binnen die twee maanden dus wie weet
Maar goed, binnen twee weken zou wel heel schrijnend zijn?
Echt hard bewijs is er geloof ik niet maar de GGD houdt aan dat het pas na 4 weken weer kan.
man ja die oogpijn ik heb geen tips maar lees graag mee want ik heb dezelfde klachten