Caronatopic #14

Ik ben van Corona toevallig wel 2x snotverkouden geweest, maar van influenza (wat wat mij betreft in dezelfde groep luchtwegvirussen valt) had ik destijds 5 dagen hoge koorts, ijlen, slap in bed liggen, spierpijn, zonder een enkele luchtwegklacht.
Ik zie in het ziekenhuis ook wel mensen die alleen koorts en diarree hebben bij Corona, of alleen nekpijn, het grootste deel heeft wel luchtwegklachten, maar er is ook een deel dat alleen andere dingen heeft.

3 likes

Nou interessant dat je dit zegt want ik had deze klacht zelf nog niet gehoord. Maar vorige keer dat ik corona had had ik de meest verschrikkelijke spierpijn maar met name in mijn nek wat ik nooit heb. Sindsdien nooit meer gehad. Tot gisteren
 dacht “goh typisch deze nekpijn had ik ook toen ik corona had”

Krijg net een appje dat 5 collega smet wie ik drie dagen geleden nachtdienst heb gehad, positief zijn getest
 ik lig nog in bed dus nog geen zelftest gedaan maar voel de bui al hangen :cloud_with_lightning_and_rain:

Edit: test negatief!

1 like

Dat hoor ik wel vaker inderdaad. Na hoeveel dagen was dat ongeveer, weet je dat nog?
(Ik hoop heel erg dat ik het gehoest me bespaard zal blijven :upside_down_face:)

Noooo! haha. Mijn vriend zit nu op dag 6 (ik op 4) en hij begint nu inderdaad meer te hoesten, ffs :smiling_face_with_tear:

Nou ik heb het na ruim 2 jaar toch ook gekregen nu
 vermoed uit het vliegtuig, er zaten al zoveel mensen om ons heen te hoesten. Ik zat nog te grappen dat we op de valreep nog corona gingen oplopen, that did not age well

Ik heb nu voor de allereerste keer Corona! Wow echt heel bizar om te bevatten ofzo na al die honderden zelftests van afgelopen twee jaar voor het eerst twee streepjes zien.

En ik zal jullie zeggen dat ik nav jullie berichten @the.rebel.club en @Merel een zelftest ging doen want heb geen klachten behalve 1 ding: enorme spierpijn rondom mijn nek en rug. Na het lezen van jullie berichten deed ik dus een test. Bizar, normaal zou ik hierom echt niet testen, heb zaterdag een kast in elkaar gezet dus dacht dat ik gewoon daarvan spierpijn had, ik heb verder 0 klachten. Zou hierom nooit hebben getest iig. Geen luchtweg klachten (hoest of niezen), geen hoofdpijn, geen koorts of iets anders typisch Corona. :exploding_head:

6 likes

Beterschap!

Hier viel gisteren ook pas het kwartje dat de spierpijn en nekpijn die ik heb weleens met corona te maken kunnen hebben. Echt vervelend!

Verder lijkt het vandaag ietsje beter te gaan, neus zit minder vol en ik probeer zonder paracetamol die hoofdpijn te overleven en dat lijkt wel te gaan. Vanochtend wel in bed gelegen in een donkere kamer maar ik zit nu beneden op de bank en dat gaat oké. Ben wel aan het hoesten (doet zoveel pijn door heel mijn hoofd haha) dus ik hoop dat het de goede kant op gaat

1 like

Ik heb ook alleen maar spierpijn als ik corona heb.
Helemaal geen verkoudheid oid.
Herken inmiddels die spierpijn precies :smiling_face_with_tear: had het ook na de vaccins.

Hele vreemde spierpijn is het!
Beterschap!

2 likes

Dankjewel! Ja echt een vreselijke spierpijn haha als ik er over nadenk ook echt anders dan anders ja. :woozy_face: ben benieuwd of het hierbij blijft? I hope so

En thanks @anon37686689 jij ook, zo te lezen heb jij wel klachten erbij. Vervelend!

1 like

Ik heb net, na 2 jaar, ook voor het eerst een positieve zelftest :frowning: Vanmorgen verkouden wakker geworden en wat hoesten, gisteravond ook vanuit het niets enorme spierpijn. Hopelijk blijft het hierbij. Ben wel benieuwd of mijn vriend ook positief test, die is nu net met een test in de weer

1 like

Ik kreeg alleen nog een hoestje en dat was het! Dat duurde een dag. Hoop voor jou ook!

1 like

Hier ook al een paar dagen isolatie, had vrijdag een positieve test, toch jammer, dacht echt immuun te zijn want had het nog niet gehad.
Ik werd vanochtend wakker en ruik en proef niks meer :sob: dit vind ik haast het ergste, heb de afgelopen dagen mezelf nog kunnen troosten met lekker koken en eten maar nu maakt het geen drol meer uit wat ik eet.

1 like

Collega vertelt doodleuk nadat ik vroeg hoe haar weekend was, dat ze zaterdag flink verkouden was. Maar coronatestje heeft ze niet gedaan. ‘Niet eens aan gedacht.’ Fijn. :woozy_face:

Mijn smaak en geur zijn nu ook verminderd. Had het eigenlijk niet verwacht omdat anderen om me heen zeiden dat niet te hebben met deze variant. Bummer wel.

2 likes

Bizar hĂš, ik heb nu weer mijn tweede gedaan met zelfde verkoudheid omdat mijn vriend destijds met corona niet direct positief testte, maar gelukkig beide negatief.

Een vriendin uit Duitsland vertelde hoe het daar was, maar dat is zooo anders. Zij testen gewoon nog regelmatig, doen uit zichzelf weer mondkap op bij drukke plaatsen maar doen daarnaast ook gewoon weer leuke dingen.

1 like

2,5 week testte ik positief op corona, met minimale klachten. Ik was een beetje moe, maar na goede en lange nacht slapen voelde ik mij prima. In de quarantaine periode heb ik het natuurlijk ook heel rustig aangedaan.
Nu ben ik dus sinds een week week uit quarantaine en ook weer aan het werk en merk ik dat ik echt moe ben. Normaal ben ik na werk mentaal moe, maar nu ook lichamelijk echt op. Na een dag werken moet ik 2u op de bank bijkomen. Ik trek het niet om na werk nog iets te doen. Ik ben vergeetachtig, zo heb ik met 3 collegas een half uur naar mijn werktelefoon gezocht en toen lag ie gewoon aan de oplader. Ik ben benauwd en sinds vrijdag kortademig zelfs als ik praat. Het lijkt ook alsof het elke dag wat erger wordt.
Ik weet dat de besmetting heel recent was, maar ik heb inmiddels al 4x corona gehad en geen van de keren voelde ik mij zo. Ik heb gelukkig wel vanaf donderdag vakantie. Maar ik weet niet zo goed of ik nu al mn werkgever/huisarts hierover moet spreken?

Ik las hier een paar over nekpijn. Ik besef mij nu dat ik dit ook had. Iets van 4 dagen echt erge nekpijn. Dacht eerst dat het kwam omdat ik ,misschien verkeerd gelegen had ofzo.

Meer mensen die super last hadden van hoesten? Ik hoest nog zoveel en blijf er dan echt in hangen. Ik heb nu ook super last van m’n longen van het hoesten steeds. Ik neem al keelpastilles maar ik merk dat zodra ik eet ik meteen een hoestaanval krijg.

1 like

Je kunt meerdere weken last hebben van corona. 50% heeft na 3 maanden nog rest klachten las ik laatst. Lijkt me dus nog geen reden tot zorg, ik had er zelf ook zo’n 3 maanden last van tot ik weer helemaal de oude was. Goed naar je lichaam luisteren en rust nemen die je nodig hebt! Waarschijnlijk gaat het dan vanzelf beter.

2 likes

Lol heb echt heel de dag geslapen. Net een uur wakker :cold_face:verder nog steeds geen andere klachten behalve die vreselijke spierpijn en ook wel rillerig nu. Hopelijk blijft het hierbij!