Caronatopic #14

Wow wat een lullig berichtje! Beterschap!

1 like

Ik heb net mijn booster gehaald. Het was weer even een drempel om het te gaan doen, maar het was weer zo fijn in de vip- ruimte. Ben blij dat het erin zit :sweat_smile:

8 likes

Ik had gister een positieve zelftest, net nadat ik bij mijn moeder op bezoek was geweest in het ziekenhuis. Kreeg binnen no time klachten dus had maar getest. En nu ligt mijn lieve moedertje ook in isolatie en gaan ze waarschijnlijk wachten met opereren. Ik voel me zo enorm schuldig. En kan nu ook verder niks bij haar langsbrengen.

6 likes

Hier hetzelfde dag 3 met koorts, wel in vlagen vandaag niet non stop. Echt een andere covid dan die ik 1,5 jaar geleden had. Veel meer hoofdpijn en spierpijn (klein beetje kuchen). Vorige x (was nog zonder vaccin) veel meer pijnlijk? snot en algehele malaise.

2 likes

Nou daar ben ik weer, dit is mijn dag vier (ik telde niet goed). Mijn allereerste keer COVID ooit en überhaupt eerste keer ziek zijn na ongeveer 8 jaar (ben ik echt nooit namelijk).

Mijn review: intense spierpijn, maar echt gewoon niet okƩ meer haha. Ik wilde mezelf gewoon wat aandoen met die rugpijn waardoor ik dus ook niet kan slapen. Heeft iedereen ooit met COVID deze spierpijn zo gehad? Of is dit weer een andere variant. Holyyyy. En intens warm zweten; 3 dagen lang. Vandaag de vierde dag en het begint langzaam weg te zakken.
Verder nog steeds geen luchtwegklachten. Geen hoest of niezen. Wel echt rugpijn nog. Hoop dat dat niet aanhoudt. En oh flauwgevallen, maar ik was dus ongesteld toen ik COVID kreeg en dat is spontaan gestopt. Echt kut. Maar ik denk flauwgevallen door ijzer te kort + koorts.

Echt griepachtige klachten dus bij mij.

3 likes

Och wat rot, voor jou en je moeder! Je kunt er niks aan doen, als je het had geweten was je nooit langs gegaan natuurlijk! :hugs: Beterschap!

3 likes

Heb het ook, voor het eerst in al die tijd… derde zelftest was pas positief, ik bleef testen omdat de klachten zo corona achtig waren. Heb hier last van (dit is in vasco)
Vooral de koorts en hoofdpijn zijn heel naar, kan ook maar met 1 oog naar dit scherm kijken.

3 likes

Ik heb ook spierpijn op plekken waar niet of nauwelijks spieren zitten: pols, knieĆ«n… craaaaaaazy

1 like

Heel veel beterschap voor iedereen met Corona op dit moment! Het lijkt wel weer een stevigere versie dan van de winter, met heftigere symptomen. Heel naar!

4 likes

Geen aanrader, ƩƩn ster!

8 likes

Als ik om me heen kijk lijkt er juist een lichtere versie rond te gaan! Blijkbaar zit er toch erg veel verschil in.

Ik heb zelf zondag positief getest maar had toen ook echt een fikse kater :sweat_smile: waar ik al paracetamol voor had genomen, dus mogelijk de eventuele verhoging wel wat onderdrukt. Maar heb eigenlijk dus verder alleen maar lichte verkoudheidsklachten gehad en voel me sinds maandag echt gewoon prima - ja ik hoest zo nu en dan, snotter soms een klein beetje en mijn reuk/smaakvermogen fluctueert de laatste 2 dagen (soms proef ik normaal, dan ineens weer een paar uur wat minder…). maar het voelt dus wel gek dat ik hiervoor moet binnen blijven eigenlijk. Heb het afgelopen jaar 2 of 3x een verkoudheid gehad waardoor ik me een stuk beroerder heb gevoeld dan dit.

Maar is ook gewoon geluk natuurlijk dat ik blijkbaar een lichte versie te pakken heb, dus zit het maar gewoon uit :woman_shrugging:t2: En om in de review-sfeer te blijven; zou deze versie dus op zich wel aanraden, haha. Als het dan toch moet he, dan maar op deze manier.

3 likes

Ik had eind april ook de lichte versie - in eerste instantie dachten we dat m’n vriend besmet was ipv ik zelf omdat hij zich slecht voelde en dus testte ik ook. Bleek ik ineens positief :joy: maar toen vrijwel nergens last van gehad, soms wat hoesten of niezen en een klein beetje minder energie en keelpijn maar het leven werd er niet minder om dan een verkoudheid. Twee weken daarna echter wel goed verkouden ziekig geworden inclusief geur en smaak verlies dus vaag verloop maar het hoeft dus niet per se dat je je lamlendig voelt!
Dus net als @littlenumbers ook aan te raden versie

2 likes

Ik ben afgelopen dinsdag positief getest en mijn vriend maandag. Beiden voor het eerst corona. Mijn vriend begon met klachten zondag maar is ook altijd erg goed in zich aanstellen. Ik bestempelde het als man flu. Heel lullig, want het bleek corona te zijn. Hij is inmiddels zo goed als beter. Vandaag is de eerste dag dat ik me een beetje ā€œokayā€ voel. Ik heb astma en het ontzettend benauwd waardoor ik nu een hoge dosis prednison van de huisarts heb gekregen sinds gisteren. Merk wel dat de kuur gelijk aan slaat gelukkig. Vandaag voor het eerst sinds dinsdag dat ik geen 40 graden koorts meer heb, en dat is echt het beste gevoel ooit. Ik had intense hoofdpijn, dagen lang. Dat is inmiddels wel gezakt gelukkig. Nu voornamelijk ontzettend moe, zwak, misselijk, kortademigheid, last van mijn ogen en spierpijn. Kan hele dagen wel slapen. Oh en ik heb aldoor een hele vieze smaak in mijn mond? Ook na tandenpoetsen/mondwater/kauwgom. Reuk en smaak (nog) niet verloren.

Heel veel beterschap iedereen! En een extra dikke knuffel voor jou @TantePollewop :heart:

4 likes

Caronareviews :laughing: ik vind het tijdens het doormaken van deze ziekte trouwens wel comforting om te lezen wat anderen ervaren. Een soort van erkenning? Niet dat je symptomen hierdoor minder worden, maar ik lees dan liever dat anderen zich ook erg ziek voelen dan wanneer je moet horen van familie dat je wel erg vaak ziek bent, zou je niet nog iets anders hebben, ik was zo ziek niet van corona,…

3 likes

Ik heb sinds vandaag een nare druk/pijn op mijn borst als ik te lang rechtop sta of zit. Heb vanochtend een paar uurtjes gewerkt maar ben nu ook wel weer klaar, poeh. De trap oplopen is ook wel een challenge momenteel :smiling_face_with_tear: Verder voel ik me wel een stuk beter, hopelijk mag ik in/na? dit weekend uit isolatie. Echt zin om weer even lekker te wandelen buiten.

1 like

Zo fout, ongelofelijk :woman_facepalming:

Ik heb dit ook! Behh zeg, sterkte jij ook!

4 likes

Ik heb 3-4 weken geleden corona gehad en sinds ruim 2 weken klachtenvrij. Nu heb ik sinds eergister ineens weer z.g.a dezelfde klachten (een paar niet).

Iemand een idee of dit erbij hoort? Of wordt je weerstand laag waardoor je weer iets anders kan oplopen? Het zijn echt random klachten, dus voelt anders dan een verkoudheid.

Ik heb overigens getest op corona en die is negatief.

3 likes

Heeft iemand tips voor eten als je corona hebt? Heb nul eetlust dus had een cappuccino gemaakt om toch wat binnen te krijgen maar smaakt alsof ik een asbak uitlik :frowning:
Hebben jullie ervaring met eten wat wel nog een beetje smaakte of in ieder geval neutraal? Dank!!

Ik proefde (ergens in de verte) wel zout, dus misschien een bouillon of soepje?

2 likes