Caronatopic #14

Weerstand krijgt een hele grote klap. Ik ben in het hele jaar na m’n corona besmetting vaker ziek geweest dan ooit in m’n leven :sweat_smile:

3 likes

Hoelang na de eerste positieve test hebben mensen hier nog positief getest? Ik ben heel benieuwd of ik volgende week bijv nog steeds positief test, ggd zegt dat je tot 8 weken na je besmetting nog positief kunt testen. Dit is overigens mijn dag 6 en sinds vandaag geen geur en smaak :pleading_face:. Wat een kutzooi en een hele gekke gewaarwording

1 like

Ik zit vandaag op dag 10 (ggd style, met eerste symptomen op dag 0) en test nog steeds positief :see_no_evil:

Edit: de ggd heeft het overigens over de pcr test wanneer ze dat zeggen, niet de antigeen (zelf) test. Maar ook bij de pcr test is zo lang positief testen uitzonderlijk.

1 like

Ik zat het net ook op te zoeken, volgens mij is het vooral die PCR-test die nog tot 8 weken positief kan zijn en zou zo’n antigeen sneltest meestal relatief snel weer negatief moeten worden. Als je daar positief op test zou er nog relatief veel virus in je neus aanwezig zijn, of dat je ook echt nog steeds besmettelijk maakt weet ik niet zo goed.
Mijn zelftest was vanochtend in ieder geval nog duidelijk positief en ik hoest behoorlijk dus ik blijf nog maar voorzichtig komende dagen… :sweat_smile:

Geen geur en smaak is vervelend he! Kun je ook niks lekkers meer eten of drinken, wat moet je dan… bij mij was dat 2/3 dagen en fluctueerde het een beetje tussen iets meer en iets minder proeven steeds. Hopelijk gaat het snel over voor jou!

4 likes

Ik had echt precies hetzelfde en denk dat ik toch gewoon weer corona heb opgelopen. Ik kon helaas niet testen omdat ze telkens uitverkocht waren maar het gevoel was echt identiek.

1 like

Mijne was gisteren voor het eerst negatief, dat was voor mij 10 dagen na de eerste positieve test (maar zo’n 17 dagen na eerste klachten).

3 likes

Ik proef nikssss. Wat is dit vervelend zeg

1 like

Kut he. Ik moest er vanmorgen gewoon van huilen, wat een ellende en gemis. Ik ben van alles aan het googelen hoe ik m’n geur en smaak terug kan krijgen.

Wij doorlopen volgens mij trouwens dezelfde timing qua besmetting. Ik zou officieel na dit weekend ook uit isolatie mogen.

1 like

@Evelyn ah wat vervelend😞 ik ben echt zelden ziek of verkouden, dus vind het nu ook opvallend zo achter elkaar. Heb je er nu nog steeds last van of was het op enig moment wel voorbij?

@Pepernoot had je het ook in zo’n korte tijd na je besmetting? Ik heb wel een negatieve test, maar ik weet ook niet of je het 3-4 weken laten opnieuw kan krijgen. Wel opvallend dat de klachten hetzelfde zijn, maar misschien is dit ook wel een long covid dingetje.

1 like

Ja ik was denk ik net 2 weken klachtenvrij. Het lijkt mij ook inderdaad sterk zo vlak na besmetting. Misschien zou dat het dan kunnen zijn ja

3 likes

Ik zit ook te denken van ja wat ga ik nu eten dan, echt een gekke gewaarwording. Verder voel ik me al veel beter trouwens dus dit voelt een beetje als mosterd na de maaltijd. Voel jij je ook al wel beter verder?

2 likes

Ja ik heb hetzelfde haha! Wel echt nog wel rugpijn maar kan ook door het bijna 7 dagen non stop in bed liggen komen. Verder geen spierpijn meer, geen koorts en geen zweetaanvallen. Andere klachten zoals niezen of hoesten had ik sowieso niet.

Dus dit voelt voor mij ook erggggggg als mosterd na de maaltijd. :pensive: Klotezooi. En inderdaad zo vreemd, zelfs knoflook en mint en parfum enzo ruik ik niks van.

2 likes

Ik zit ook ongeveer met dezelfde timing (vorige maandag positief getest en klachten begonnen). Geur en smaak weg sinds donderdag. Ik heb nu enkel weer een nieuw symptoom: diarree :sob: alsof mijn lichaam alles in een sneltempo buiten wil krijgen haha

2 likes

Slik nu ijzer bij en het is zomer dus volgens de huisarts zou het nu beter moeten gaan en dat gaat het ook! Sinds 2 maanden ongeveer. Dus ik duim dat dat zo blijft

3 likes

Één voordeel, geen last van je eigen diarreelucht😁

2 likes

Persoonlijk dacht ik eerst dat dit onzin was. Mmaar volgens die artikel kun je dus je reuk trainen.

We hadden donderdag twee sessies op kantoor, met verschillende afdelingen waar eigenlijk gewoon hele teams bij aanwezig waren. Zat 1 persoon met corona tussen die bij beide sessies aanwezig was en in de avond klachten kreeg. En inmiddels beginnen verschillende mensen (met bedrijfskritisiche rollen) uit te vallen met klachten die toch wel meer dan een neusverkoudheidje zijn. Ben echt benieuwd hoe lang het duurt voor mijn werkgever weer de kantoren dicht gooit want je hoort van verschillende kanten dat dit echt een te groot risico is.

En hoop overigens echt dat ik ongedeerd blijf, maar dat zal wel niet

4 likes

Ik had dus afgelopen woensdag opeens klachten, net nadat ik bij mijn moeder in het ziekenhuis op bezoek was geweest. Toen ik de positieve test had, had ik meteen mijn moeder gebeld dat ik corona heb en ze heeft dit ook meteen tegen de verpleging gezegd.

Nu hoor ik van de verpleging dat ze zo blij zijn dat ik dit gewoon meteen een eerlijk heb aangegeven? Blijkbaar hebben ze nu aan de lopende band dat 1 - mensen terwijl ze gewoon klachten hebben op bezoek komen, zonder überhaupt maar te testen 2 - mensen in het ziekenhuis krijgen opeens corona en dan is het: owja Pietje heeft corona en die is op bezoek gekomen.

koekoek :exploding_head:

5 likes

Hoe snel hadden jullie geur en smaak weer terug?

In het najaar wel in eerste instantie alleen voor kwetsbaren. Ik hoop daarna zsm voor iedereen die er een wil

3 likes