Caronatopic #14

(ik lees dit topic nooit maar kijk we hebben matching profielfotos omg)

4 likes

I love itt

Maar Azula is geen vuile bitch :joy:

2 likes

klopt dit is een quote van een oude forum troll

1 like

Och jeetje ging je je nog slechter voelen? Wat vervelend joh. Fijn dat het nu weer beter gaat!

3 likes

Ik heb vandaag wat meer gedaan - als in absolute minimum van douchen en daadwerkelijk een maaltijd maken - en nu wil ik gaan slapen maar heel m’n lichaam doet zeer. Echt zo klaar met dit gedoe.

2 likes

Hier kunnen je ramen van knappen als het dubbelglas is

3 likes

Oh, dan zou ik het niet doen @En_17_Anderen

Ik vind de vermoeidheid echt killing zeg. Heb net prima geslapen, maar eigenlijk ben ik ergens alweer moe.

1 like

En dinsdag ben ik jarig en zouden we naar de pannenkoekenboot gaan. Dat kan nu ook niet meer :smiling_face_with_tear:

Ik heb voor derde keer corona. :frowning_face: Heb eigenlijk zo goed als geen klachten alleen vannacht heb ik het ijskoud gehad.

Ik heb dinsdag op het terras gezeten met iemand die achteraf corona bleek te hebben en dit was mijn zesde dag.

3 likes

Hoe is het met jou, @Sarie? Zie je de vakantie dinsdag al zitten?

2 likes

Oh wat triest, derde keer. Ik wens je veel beterschap!

1 like

Lief dat je het vraagt! Ik ben er wel weer! Nog een beetje op m’n oude energie terugkomen maar elke dag gaat een beetje beter! Moet wel zeggen dat we die variant flink onderschat hebben. We hebben ook best vaak tegen elkaar gezegd als we weer een of ander opvangvirus via m’n zoontje in huis hadden ‘nou, we hadden beter Corona kunnen hebben hihaho’, nouuuu toch niet helemaal đŸ„č had verwacht dat zo’n mildere variant + 3 vaccinaties ervoor zouden zorgen dat je amper last had, maar helaas

2 likes

Ik ben pas 1.5 week beter na 2 weken ziek te zijn geweest en nu blijkt m’n vriendin met wie ik vrijdag meerdere uren op het terras en later in een restaurant heb gezeten corona te hebben :sob: Heb sinds vanochtend een mini beetje keelpijn en toen ze vanmiddag vertelde net positief te hebben getest dacht ik echt neeeeeeeeeeeeeeeee. Las dat je bij omicron maar zeer weinig kans hebt dat je tijdelijk immuniteit opbouwt. Hoop zo hard dat ik niet nu alweer ziek word
 :weary:

1 like

Wie helpt mij, want bij de GGD houden ze het zo vaag

Ik heb sinds afgelopen vrijdag ‘klachten’ ( keelpijn, slijm) en ben toen meteen naar de GGD gegaan voor een test. Deze was negatief. Thuis nog een zelftest van te voren gedaan ( ook negatief).

In de loop van het weekend voelde ik mij mild verkouden, verstopte neus, slijm in m’n keel etc. Maar vooral moe.

Deze morgen dacht ik echt waarom ben ik ZO moe als ik prima heb geslapen? Ik doe toch nog een zelftest; positief ( duurde even en echt een licht streepje maar toch positief). Ga zometeen naar de GGD voor opnieuw een test.

Maar nu voel ik mij, buiten die vermoeidheid, prima. Ik heb geen keelpijn meer, geen snot etc. Mijn klachten begonnen vrijdag. In principe zou ik dan ná woensdag weer ‘ uit’ quarantaine mogen komen.

Alleen was mijn test dus vrijdag wel negatief

Wat zou ik dan moeten aanhouden? Vrijdag of vandaag?

1 like

Naar mijn weten houd je het moment aan dat je klachten kreeg. En bij besmetting zonder klachten het moment van een positieve test.

Edit: zo staat het op de website van RIVM

1 like

Vanaf je eerste klachten inderdaad. Vrijdag is dus dag 0 en vandaag dag 3.

2 likes

@Daria

Ja precies. Dus in principe mag ik er donderdag dan weer ‘uit’.

Toch apart dat ik vrijdag dus zowel de zelftest alsmede de PCR negatief terug kreeg

2 likes

Nou, je bent gelijk op de dag van je eerste klachten gaan testen toch? Dat is vrij snel en zo vroeg komen vals negatieven best wel vaak voor.

Als je geen klachten meer hebt mag je inderdaad 24 uur na dag 5 eruit (geen idee waarom ze dat zo zeggen eigenlijk), dus donderdag/vrijdag idd. Er wordt wel geadviseerd om iig tot en met dag 10 nog afstand te houden van mensen/geen kwetsbaren te bezoeken/mondmasker te dragen.

1 like

Mijn smaak is nog steeds niet volledig terug, duurt echt lang en ik ben er wel klaar mee haha. Alles smaakt flauw. Ook bij dingen die ik normaal echt superlekker vind denk ik nu meh.

1 like