Thanks, dat stelt wel gerust! Kan niet elk virus keelontsteking veroorzaken dan? Sorry als dit een domme vraag is, ik ben (overduidelijk) niet medisch onderlegd.
Ik ben ook niet medisch onderlegd, je kunt wel een keelontsteking krijgen bij een verkoudheid of griep maar hoe vaak dat gebeurt weet ik niet. Maar bij corona is het voor zover ik weet niet veelvoorkomend.
Zo ging het bij mij ook, iedere dag weer wat anders. Maar ben uiteindelijk wel beter geworden een week na mijn eerste positieve test!
Ik zou even kijken in je mond of je last hebt van aften, als dat hetgene is waardoor je pijn hebt is er wel een mondspoeling die er goed tegen helpt
Nou, na 2,5 jaar moet ik er dan toch aan geloven. Vandaag test ik positief. Ik was serieus in de veronderstelling dat ik de dans zou ontspringen.
Kan iemand iets vertellen over het volgende: hoofdpijn, druk op de borst, pijn in het hele lichaam, koude rillingen en het extreem koud hebben en gloeiend gezicht + 40 graden koorts??
Vooral over de koorts maak ik me nu nog zorgen (ik hEb eigenlijk altijd een vrij lage temperatuur van mezelf). Hebben jullie tips wat betreft de koorts? En wanneer moet ik meezoeken maken?
Wat wil je precies horen dan? (sorry dit klinkt lullig als ik het typ maar zo bedoel ik het niet!) Je test vandaag pas positief dus de kans dat je je nog een paar dagen beroerd gaat voelen is wel groot. Goed uitzieken en verder is er niet zoveel aan te doen! (behalve de standaard paracetamol etc.)
Hier staat trouwens wel duidelijk wanneer je eventueel een dokter moet bellen: Ik heb corona | Thuisarts.nl
Beterschap!
Ik was dinsdag weer uit isolatie want klachtenvrij en heb het gelijk gevierd met wijn op het terras. Het was te verwachten dat dat hard aan zou komen, maar ik had ook toen ik thuis was ineens enorme oorsuizen. En die zijn eigenlijk niet helemaal meer weggegaan. Vet irritant want ik word er soms ook duizelig van. Zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden?
Paracetamol spiegel opbouwen, zo nodig ibuprofen erbij als je dat mag en verder vooral uitzieken. Je kan ook kijken op https://www.moetiknaardedokter.nl/ als je het niet vertrouwd.
Ik heb sinds vandaag hetzelfde helaas (ook 1e keer covid). Alleen niet zulke hoge koorts. Beterschap!
Echt oorsuizen (dus vanuit de hersenen) of oren die dichtzitten waardoor je jezelf in een soort echo/suis hoort?
Ehm goede vraag, mân oren zitten niet dicht, dus ik neem aan vanuit mân hersenen
Ik heb een vraag over het beëindigen van mijn isolatie. Ik kreeg afgelopen zondag klachten en testte ook die dag positief. Ben wel ziek geweest, maar vanaf woensdag was ik weer aan het werk. Ik heb alleen nog een een klein klein beetje verkoudheid en een heel klein hoestje. Nu is me dat helemaal niet vreemd want ik heb last van allergieën. Maar moet ik nu echt wachten tot dat allemaal over is voor ik uit isolatie mag? Want dat kon dan nog wel eens lang gaan duren.
Gewoon je verstand gebruiken.
We zijn bijna 2,5 jaar verder en mensen lijken alleen maar minder zelfredzaam te worden.
Dit is de richtlijn:
Als je nog wel deze klachten hebt, mag je pas na 10 dagen uit isolatie. Ik zit met hetzelfde probleem

Ah thnx voor de opsteker
Ja klopt idd. Bij deze besloten: morgen ga ik uit isolatie.
Bedoel je vorige week zondag of afgelopen zondag? Bij dat laatste snap ik echt niet dat je deze conclusie trekt uit de berichten
Ben je het er niet mee eens? (zo lees ik het althans)
Als je vanaf zondag telt zou ze vandaag al op dag 6 van isolatie zitten, dan kan je morgen toch ook naar buiten als je klachtenvrij bent?
Ik lees hierboven het advies âgewoon je verstand te gebruikenâ maar dat kan echt wel lastig zijn om verschillende redenen. Als je het spannend vindt bijvoorbeeld of het graag allemaal goed wil doen volgens de regels. Het kan ook wel lastig zijn om over je eigen gezondheid een goede inschatting te maken.
Ik bedoelde meer: als je niet klachtenvrij bent is het gewoon 10 dagen. En ik dacht eigenlijk dat @Krabsalade dat ook bedoelde, maar misschien lees ik de reacties verkeerd. Ik vind gezond verstand gebruiken in deze zin dus wachten tot 10 dagen. De richtlijnen zijn vrij duidelijk
Ja, ik ben het met je eens dat de richtlijnen op zich wel vrij duidelijk zijn. Alleen als je van jezelf al een allergie hebt waarbij lichte verkoudheid en een hoestje horen (zo lees ik het althans) dan zou ik toch zeker over de richtlijnen twijfelen, want hoe kan je nou met een gerust hart zeggen dat de symptomen bij de allergie horen en niet bij carona (of andersom).
Als met je verstand gebruiken dan uitzitten tot 10 dagen wordt bedoeld dan heb ik het advies in ieder geval verkeerd geĂŻnterpreteerd.
Maar je hoeft niet oneindig in quarro totdat je heb klachten meer hebt. Voor de zekerheid 10 dagen en daarna er sowieso uit. Daarom snap ik de vraag niet zo goed.
En juist vanwege die twijfel over if het allergie is of corona zou ik voor zekerheid kiezen denk ik