Ik heb weer heel erg keelpijn en dit geeft mij echt flashbacks naar toen ik Corona had. Voorlopig test ik nog negatief gelukkig, maar dat had ik toen ook, totdat ik ineens positief was
Ik heb zaterdag ook hele erge keelpijn gehad (en ook wat hoofdpijn en moe). Zelftest was negatief. En zondag voelde ik me alweer bijna de oude. Er heerst naast corona volgens mij ook nog van alles 🫣
Weet je toevallig waar je dit hebt gelezen? Ik ben hierop aan het googlen maar kan nergens echt duidelijkheid vinden over hoe het met tijdelijke immuniteit zit bij deze variant. Ik vind alleen oude berichten en die gaan meer over omicron en het vaccin. Ik zoek misschien verkeerd
Ik ben nog niet helemaal beter na een week, en blijf dus nog even in isolatie bij mijn ouders. Nu is alleen mijn vriend gister ook ziek geworden (en hij kan het niet via mij hebben), dus ik probeer een beetje te bepalen wat verstandig is met terug naar huis gaan zolang hij symptomen heeft
Yes, zie hier, hier en ook hier.
Uit het eerste stuk:
These omicron variants don’t just evade protection you might have gained from a non-omicron version of SARS-CoV-2; you can catch the newer variants of omicron even if you had the original omicron variant before.
Uit het tweede stuk:
According to the researchers, the impact of immune imprinting means that after infection with Omicron people who had previously been infected during the first wave are not immune boosted against a subsequent infection with the variant, and potentially its subvariants BA.4 and BA.5.
En van die laatste word ik misschien nog wel het meest treurig:
The reinfection risk estimated in the current study suggests this protection has fallen to 19% (95%CI: 0-27%) against an Omicron infection.
Dankjewel!
Dan vraag ik me bijna af of je ook twee varianten tegelijk soy kunnen hebben. Of is dat dom?
Ik zit nu op dag 5 (vanaf donderdag) en heb nog steeds klachten. Zo proef en ruik ik niks en heb ik af en toe spierpijnen en/of hoofdpijn.
Echt een trieste verjaardag vandaag.
Wel alsnog gefeliciteerd!
Op dag 5 is nog helemaal niet heel lang he, zeker voor wat betreft de ruik en smaak niet. Hoofdpijn en spierpijn zijn ook wel dingen die bij sommige mensen wat langer blijven.
Al is het wellicht mogelijk om 2 soorten tegelijk te hebben, dat weet ik niet.
Of het is Spam
Voor iedereen die zijn eerste booster niet gehaald heeft of eventueel 2e als ze 60+ zijn worden opnieuw oproepen gestuurd.
Oh jammer, was 1 seconde blij na het zien van die post
Ik ben echt van de minste en geringste inspanning kapot! Hebben anderen dat ook? Wanneer trok dat hij jullie een beetje weg? Zit nu op dag 6.
Dag 6 is echt nog kort, dat kan echt nog wel weken of langer aanhouden…
Ja, ik vind dag 6 ook kort ;). Ik ben gewoon heel erg geschrokken over hoe ik er nu aan toe bent en daarom was ik benieuwd hoe dit bij anderen eruitziet. Jammer om te horen dat het nog zo lang kan aanhouden.
Oh was niet bedoelt om je te laten schrikken natuurlijk! Ik snap dat het tegenvalt, maar denk eigenlijk ook dat velen het zo onderschat hebben of onderschatten
Hopelijk trekt het snel bij je weg. Zelf heb ik die klachten niet zo gehad, behalve de eerste 10 dagen, maar ik weet het wel van anderen en vooral ook de ervaringen in dit topic die daar nu nog last van hebben volgens mij
Ik heb het zeker onderschat. Dit is de eerste keer voor mij dat ik corona heb en ik ben er echt goed ziek van. Hiervoor heb ik dit topic niet bijgehouden maar heb wel geprobeerd om ver terug te lezen. In ieder geval: bedankt voor je snelle reacties!
Duurde bij mij een paar weken. Klein rondje lopen was al teveel, dan moest ik halverwege op een bankje gaan zitten…
En pas na vier maanden zat ik weer op mijn oude niveau (5x per week sporten)
Heb je dat uithoudingsvermogen moeten trainen? Dus om weer op je oude niveau te komen, elke keer dat rondje vergroten en langzaamaan het trainen gericht opbouwen?
Nee ik heb gewoon veel gerust en naar mn lichaam geluisterd!
Het kan ook aan het weer liggen. Zeker in combinatie met (naweeën van) corona. Dat idee heb ik bij mezelf althans.
Ik zit nu op dag 11 en ben nog steeds buiten adem van alles, snot wat vastzit en hoest die blijft. Ook nog geen smaak nu maar dat lijkt me logisch als mn neus zo dichtzit. Wel voor het eerst geprobeerd te sporten maar dat viel vies tegen.