Nou ik ben meer verbaasd waarom ze mij onder een risico schalen.
Daar is op basis van je post echt geen antwoord op te geven
Ja voor anderen waarschijnlijk
Bmi van 40+ is een risicogroep maar ook als kind astma (een vriendin kreeg daarom toen een brief). En op twitter heb ik diverse berichten voorbij zien komen van mensen die niet snappen wat bij hun de risicogroep is omdat ze verder âgezondâ zijn.
Ze hebben de griepprik groep recent uitgebreid, een familielid van mij heeft dit ook ineens. Zal daardoor komen
Wat is eigenlijk precies het doel van je post?
Opruiing.
Brief van de huisarts evt omdat je tot de kwetsbare groep behoort?
Mijn moeder heeft deze ook nog niet gehad helaas.
De dokters-assistente legde uit dat zij de adressen (vrij laat) hebben doorgegeven aan de ggd, dat de ggd tot verzending overgaat en ook de prik zet, maar dat de brief wel door de huisarts wordt getekend/afzender vermeld staat⊠heel verwarrend
Ik zie net dat via de âreguliere wegâ momenteel iedereen van voor 1962 aan de beurt is, dan zal 1963 deze week volgen (zij is 59 jaar) dus uiteindelijk sneller dan via de âkwetsbare groepâ
Mensen met een verstandelijke beperking worden dit jaar ook voor het eerst opgeroepen.
Vervelend he. Ik heb ook echt 3x moeten bellen voor een beetje duidelijkheid. Ik kan gelukkig woensdag al (wel vorige week maandag al afspraak gemaakt). Heb t idee dat het prikken niet meer zo snel gaat als voorheen. Op zich niet erg omdat waarschijnlijk minder mensen m nemen, maar voor de risicogroep wel vervelend, helemaal in combinatie met de oplopende besmettingen.
Is er op dit moment duidelijkheid over welke mensen opgenomen met corona? Als in wel of niet gevaccineerd of risicogroep oid?
Jongens, RIVM/GGD/GHOR/Rijksoverheid maakt er gewoon weer een shitzooi van. Huisartsen hadden helemaal geen zin om weer bestanden aan te leveren of brieven te maken voor deze vaccinatieronde, omdat we er al weinig geloof in hadden dat het de strategie echt veel ging beĂŻnvloeden. Werden ook nog tegengewerkt doordat we niet de griep-brieven als ook geldend voor vervroegde covid-vaccinatie mochten gebruiken, het moest per se dat format van het RIVM zijn.
Selectie moest 1 oktober ofzo klaar zijn en dan besluiten zij weer dat die brieven pas tussen 6 en 15 oktober ofzo gefaseerd verzonden gaan worden.
Puntje bij paaltje gebeurt er precies dat wat wij voorspelden: animo voor prikken is niet zo hoog, prikstraten zijn leeg, de ziekenhuizen raken vol, en nog voor de risicogroepen de brief hebben mag dadelijk iedereen een afspraak maken.
Allemaal werk en papieren post voor niets.
Ondertussen krijgen wij wel weer 3193830 vragen per dag hierover, terwijl we er nauwelijks invloed op hebben en er het liefste helemaal niets mee te maken willen hebben.
Ik zou echt gewoon online een afspraak maken als je graag wilt nu. Ik ben van de week geweest als zorgmedewerker en het enige wat ze vroegen was mân ID en die vragenlijst, de brief van mân werk hebben ze niet eens bekeken.
Maar mensen met een verhoogd risico van jouw jaar moeten toch ook een afspraak kunnen maken?
In ons oude systeem was het een vinkje, in ons nieuwe systeem filtert ie echt alleen op diagnoses en als je dan net buiten de gekende diagnoses valt dan val je er hele tijd buiten. Heel irritant, voor alle partijen. Ik weet niet waarom jij er recht op hebt?
Ik weet natuurlijk niet wat jullie allemaal mankeren. Maar wij hebben de griepvaccinatie-ronde deze week al gehad en er hoeft geen verplichte tijd meer te zitten tussen de griepspuit en de covid-vaccinatie.
BMI >40 zit volgens mij in de meeste systemen niet standaard bij de selectie, mocht het daar ik gaan. Terwijl die nu wel recht hebben op een griepspuit en vervoegde covid-vaccinatie.
Het probleem is dat dat een meting is en geen âziekteâ, zo gezegd.
En kon je voor binnenkort al een afspraak maken of zit hier nog best veel tijd tussen?
Ik snap echt niet dat dat vaccineren weer zo traag gaat. Als ik nu doe alsof ik morgen een afspraak wil inplannen, kan ik morgen gewoon terecht. Zoveel niet opgevulde plekken dan lijkt mijâŠ
Never forget de stress dat je geboortejaar aan de beurt was en je zo snel mogelijk wilde plannen.
Hoezo is dat vreemd? Griep is altijd rond deze tijd en corona wordt ook een seizoensziekte, dus op zich logisch dat je nu wilt vaccineren.
Foutje kan ook hoor, blijft computer- plus een beetje mensenwerk.
Griep en pneumo is ook tegelijk!
Dat verschilt hier wel, die pneumo was 2 weken terug en griepprik pas de 27e. Iedereen doet t toch anders blijkbaar.