Ben benieuwd welke besluiten worden genomen! Zeker gezien nu dus mogelijk gaat blijken dat verhouding inspanning versus resultaat in Nederland matig is.
Ik vind optie 2 echt heel eng. Met name als je nu al ziet dat mensen moeten uitwijken naar andere landen voor belangrijke en risicovolle operaties als aan het hart. Dat zou zo alleen maar erger worden, ook als deze variant minder IC besmet, er komen altijd wel mensen bij met zo hoge cijfers.
Ja, het verbaast me ook dat andere landen hier kennelijk nu voor lijken te kiezen. Maar ja ik ben een leek natuurlijk, ze zullen vast weten wat ze doen (denk ik?)
Optie 2 is nu in bijv VK dus daar kunnen wij wel van âafkijkenâ. Eigenlijk ook in Belgie, Duitsland en Frankrijk (minimale maatregelen in vergelijking met hier)
Volgens mij was het een grapje over hun camouflage uniformen haha (anders gemiste kans).
Dus ze willen gewoon in 1 keer open?
Meer zo van; of alle vrijheid of alles online.
Maar kan me niet voorstellen dat de 1.5 m in onderwijs weggaat ineens. Of wel?
Ik las juist dat je beter geen paracetamol van te voren kan nemen. Kan mindere respons van de vaccinatie opleveren. Paracetamol na die tijd kan wel.
Het is dus niet schadelijk als je het wel doet, maar kan zijn dat de booster dan minder goed werkt als ik het goed zeg? Is op Google wel wat over te vinden.
Mijn booster viel best mee. De prik zelf voelde ik nauwelijks en was zo voorbij, alleen de 2 dagen daarna iets minder fit, maar dat is best te doen. Ik had alleen wat meer pijn in mijn arm, dus wel goed om die wat te ontlasten.
Ik vind de pijn die ik heb in mijn oksel maar gek aanvoelen. Ik heb dan liever spierpijn in mijn arm die ik dan niet zo goed kan bewegen, maar dit vind ik gewoon gek.
Dat heb ik nu ook. Had gehoopt vandaag weer wat fitter te zijn, maar de hoofdpijn en pijnlijke oksel zijn nog niet weg. Vorige keren geen last gehad, maar goed het hoort er even bij.
Best gek dat ik een dag eerder dan mijn moeder de prik kreeg, terwijl zij mei vorig jaar nog op de IC lag en een hartoperatie heeft gehad. Blij dat ze in ieder geval ook weer een prik heeft gehad.
Bij mijn vader hebben ze het alweer over een 4e prik. Hij heeft in oktober zân booster als een vd eersten al gehad dus ze willen de bescherming niet aan het toeval overlaten en binnenkort weer vaccineren.
Kom even met een studie dan in plaats van 2 dokters in een lekenartikel die zeggen âzou misschien kunnen, we weten het eigenlijk niet echtâ
Alle studies (bovenste 10 resultaten) die ik zelf heb geopend (die overigens allemaal NIET over dit (type) vaccin gaan) laten weinig verschil zien, als er al verschil is is het minimaal en is de klinische relevantie onbekend. En bij boosterprikken maakt het in die studies dan weer niks uit.
Dus als je nu voor de keuze staat: misschien niet doen (je weet maar nooit, ik zou ook niet ladderzat gaan of op de kop gaan staan in de observatieperiode, ik heb geen bewijs maar het lijkt minder verstandig). Ben je nu gedoemd tot slechte immuunrespons als je wel paracetamol hebt genomen? Nee, daar is helemaal geen bewijs voor, maak je geen zorgen.
Gisteren booster gehad, overdag ging het prima, maar s avonds en s nachts kickte ie echt in. Rusthartslag ging van 60 naar 90. En belabberd geslapen. Had gehoopt iets beter wakker te worden dan dit. Hopen dat ik de koorts/verhoging een beetje kan onderdrukken met paracetamol.
Ik ben woensdag geprikt, 's avonds zag ik al dat de bult (de prikplek zelf) is opgezet. Vandaag is hij nog groter geworden (de roodheid is nu 4 cm breed) en het jeukt ook best wel.
Nu reageer ik ook allergisch op dazenbeten, maar nu durf ik niet zomaar antihistamica te slikken. Heeft iemand ervaring hiermee?
Even je huisarts bellen als je twijfelt.
Waarom durf je geen antihistaminica te nemen nu?
Ik ben bekend met allergieën (kan langzaamaan ook voor dit vaccin allergisch worden) en de arts bij de ggd zei ook dat ik bij lichte klachten thuis mijn medicijnen kan slikken.
Negatieve test dus ik mag vanavond gewoon mân booster halen in Ahoy bij de militairen!
Had ik de eerste keer ook! Ik krijg telkens bulten maar dan op een andere plek . De eerste keer een groot rood plakkaat op de plek van de prik, duurde ook nog best een tijdje voor hij weg ging en soms na het douchen was ie ineens weer goed zichtbaar. Had ik toen ook hier gepost en hadden meerdere mensen, dus ik zou me niet teveel zorgen maken. Mocht het echt vervelend worden, dan zou ik idd even de huisarts bellen.
Iemand die dit weet? Ik denk dat ik van nature resistent ben tegen Corona. Ik ben ongeveer 6 keer in quarantaine gegaan omdat ik in heel nauw contact met iemand ben geweest die Corona had. (Seks, naast elkaar, tegen elkaar, afters waar iedereen besmet was, feestjes etc) en nog nooit Corona gehad.
Kan je dat ergens laten onderzoeken?