Mijn oma had corona en werd toen voor informatie gebeld door de GGD. Die vertelden haar dat ze naar buiten mocht om te wandelen als ze maar oppaste dat ze niemand tegenkwam. Mijn vader geloofde het niet toen hij dat via m’n oma hoorde, dacht dat ze het verkeerd begrepen had. Vader heeft toen nog eens de GGD gebeld hierover en ze zeiden idd dat je naar buiten mag (en dan hadden ze het niet alleen over in de tuin zijn).
Wat vreemd dat ze van die tegenstrijdige adviezen geven dan, lekker verwarrend
Vreemd he! We hebben ook maar gewoon tegen mijn oma gezegd dat ze gewoon binnen moet blijven.
Ik ben iedere keer ook heel zenuwachtig. De vorige twee keer vond ik dat ik me daar maar gewoon doorheen moest slaan, maar deze keer dacht ik ‘fuck it, ik zeg het gewoon’. Dus dat heb ik gedaan, bij het hokje waar ze je papieren checken. En toen is er iemand meegelopen, zodat ik iemand had om tegenaan te kletsen tijdens het wachten voor de prik en bij de 15 minuten wachten achteraf hield de EHBO een extra oogje in het zeil (ik heb geen prikangst, maar ben heel hyperchondisch over de bijwerkingen, dus ik meen dan dat ik van alles voel).
Iedereen was super aardig, kan het echt aanraden. Ik moest ook even over een drempel heen, maar achteraf ben ik echt blij dat ik het heb gezegd.
Bij dit soort verhalen vraag ik me af of dit dezelfde mensen zijn die aardig willen doen door je voorrang te geven op plekken waar je het niet hebt.
Ik heb ook geen prikangst, maar ben ook bang dat er wat gaat gebeuren tijdens dat kwartier wachten of tijdens de rit terug naar huis.
Bedankt allemaal voor de lieve reacties en de tips. Doet me wel wat hoor 
Mijn omgeving mocht ook allemaal gaan wandelen en een frisse neus halen op basis van advies van de GGD
Awww nou dat lijkt me ook echt heel klote zeg!!! Heb je wellicht een kruikje? En dubbele lagen aan doen. Hopelijk is het morgen gefixt, en zo niet dan zou je kunnen vragen of iemand een elektrisch kacheltje brengt voor de komende dagen… Sterkte!!!
Officieel zou het vrijdag 14 januari zijn. Volgens mij ook omdat het nieuwe kabinet maandag geïnstalleerd wordt en dan is dinsdag te snel zeiden ze op het nieuws.
Ik heb donderdag m’n booster gehad en gisteren/vannacht koorts. Heb ook veel spierpijn. Hoop dat het vandaag wat beter gaat.
Nou hij zit er eindelijk weer in. Het was nog best wel druk voor een zaterdagochtend 
Dankjewel voor je berichtje, hielp enorm. Er staat as we speak een man hier om het hopelijk te maken. 
Pfff straks weer een stok in m’n neus bij de GDD
heb nu 4 dagen hoofdpijn die ik niet goed kan verklaren en sinds gisteren echt ineens (als in: om 09:00 niets en om 10:00 onwijs heftig) een snotneus, keelpijn en milde benauwdheidsklachten.
Ik heb echt geen tijd om COVID te hebben haha maandag start ik met een nieuwe baan 
Klote dit, mijn zelftest is positief en heb nu net een afspraak gemaakt bij de GGD. Hoop zo dat het vals is anders moet ik mijn booster afzeggen 
Ik snap eigenlijk ook echt niet wat het probleem is van een wandeling maken als je in quarantaine zit?
Als je in een drukke wijk/centrum woont wordt het misschien lastig, maar in een rustige buurt waar je gewoon echt bijna niemand tegenkomt moet toch kunnen.
Als je buiten in een noodsituatie terecht komt en je hulp nodig hebt van anderen dan ga je dus onnodig mensen besmetten
Ik lees dit hier heel vaak maar vind dat zo’n onzin-argument. De kans daarop is
nihil. Je kan ook in huis van de trap vallen en 112 moeten bellen. Zo lang je het op een verstandige manier doet kun je best even een rondje buiten lopen. Weet niet of het verstandig is dat de GGD dit ook officieel adviseert.
Als je thuis 112 belt dan is het protocol heel anders
Fijn dat jij dit onzin vindt, maar ik kan me dan weer niet voorstellen dat je niet ff een paar dagen binnen kunt blijven voor de zekerheid als je corona hebt, my god 🥲
Donderdagochtend mijn booster gehad, en mijn oksel joh. Dik! En pijn!!!
Klieren zijn lekker aan het klieren en hard aan het werk. Maar wordt ondanks de pijnstillers toch naar van de pijn.
Verder geen andere klachten
Ik zit nu m’n kwartiertje te wachten na m’n booster. Heb net een redelijke zware workout gedaan en ben meteen doorgefietst. Heb om me heen toch wel veel mensen die een dag last hebben van de booster, dus ben benieuwd hoeveel spierpijn ik morgen heb.
Ik heb mijn booster net verplaatst. Zou hem eigenlijk vanmiddag halen, maar aansluitend heeft mijn zoon zwemles. We zitten met een pasgeboren baby thuis, dus mijn man blijft thuis en ik had dan onze zoon moeten meenemen zodat ik daarna door kon racen naar de zwemles. Vind een kind meenemen naar een vaccinatie locatie eigenlijk niet goed, dus toch maar even gebeld. Verplaatsen was geen probleem met deze redenen, dus nu ga ik hem begin komende week halen