Caronatopic #14

Het is dan niet volgens het officiele advies, maar ik kan me er iets bij voorstellen als je afgelegen woont, maar ik denk niet dat dit bij Eloise het geval is.

Ik ga morgen m’n booster halen, maar ik zie er weer net zo tegenop als vorige keren. Het is een eind rijden, ik word gebracht want rijangst. En door de spanning van combinatie vaccinatie en rijden ging het de vorige keren in de auto ook echt kut, met hartkloppingen/hyperventilatie etc. Nou ja, ik schaam me er wel voor dus typ het hier maar neer :woman_shrugging:

7 likes

Nee helaas! Denk dat ze al naar huis waren. Maar er stonden wel erg knappe artsen haha dus toch nog iets!

1 like

Hoef je je echt niet voor te schamen! Ik ben ook bang voor prikken dus ik had dat gezegd tegen degene die me ging vaccineren en ze gingen er heel lief mee om. Gewoon niet kijken! Bij mij viel het echt mee, voelde het eigenlijk niet eens. Gaat echt goed komen. You can do it. Fijn dat je in ieder geval wordt gebracht.

2 likes

Ik ga maandag op vakantie naar Duitsland naar een vakantiepark. Daar houden ze 2 weken na de booster aan!

Niet voor schamen! Ik heb juist de angst om op nieuwe plekken te komen dus ik heb gister mijn booster ook met veel paniek gehaald. Je hebt je eerste twee prikken al gehad en daar moet je heel trots op zijn. Die booster komt ook goed, allemaal lieve mensen daar! Je kan het! En heel fijn dat je gebracht wordt zodat je daar in ieder geval niet over na hoeft te denken

4 likes

Heb je daar een bron van? In alle officiele communicatie en brieven van rivm/overheid is letterlijk regel 1 van quarantaine ‘u mag niet naar buiten’

5 likes

No shame, mijn moeder gaat elke keer ook met met mij mee in de auto. Weet niet of ik t perse eng vind maar door de spanning word ik soms wat licht in m’n hoofd, dus dan gaat ze maar mooi even mee. Kun je ook lekker even tegenaan praten

3 likes

Nee joh niks om te schamen hoor. Veel mensen ervaren dit. Ik heb het ook in lichte vorm. Wat ik doe is dan juist veel praten. Gewoon gesprekje aanknopen met diegene die prikt. Geeft wat afleiding.

5 likes

Niks om je voor te schamen. Ik herken je klachten. En zoals je ziet zijn er meerdere mensen met zulke klachten. Goed dat je het deelt.

Helpende gedachten:

• Je hebt al 2 prikken gehad, dus er verandert eigenlijk niet zo veel in je lichaam behalve dat je lichaam wat meer antistoffen aan gaat maken, dus dat scheelt!

• Je weet al van de vorige keren hoe het gaat, dat zit je mee!

• Hoe kut hartkloppingen of hyperventilatie ook is, het zakt al-tijd af. Zo werkt het menselijk lichaam (gelukkig!).

• Je bent niet alleen! Niet alleen de persoon die je brengt, maar ook het personeel daar is getraind!

• De anticipatie is altijd erger dan de prik! De vorige twee keer heb je ook gewoon overleefd, dus morgen ook!

Beloon jezelf morgen na de prik met iets leuks waar je naar uitkijkt, dat zal ook helpen :slight_smile:

Als je wilt appen of erover wilt praten mag je me DMen / appen / wat dan ook. Maar het kom echt goed! You got this!

11 likes

Ik voel me zo ruk. Heb nu een week corona. En vanavond is mijn cv ketel stuk gegaan. Gelukkig komt er morgenochtend om 9 uur iemand. Koste heel veel moeite want diegene wil natuurlijk ook niet besmet raken. Maar ik zit hier in mijn eentje in isolatie en kan letterlijk nergens naartoe. Zat er echt even helemaal doorheen net.

7 likes

Overigens woont ze al helemaal niet meer op die campus. Maar zag het vanmiddag ook op insta en vond het ook al een beetje vreemd. Als je in quarantaine zit mag je ook niet wandelen. Denk dat ze zich hier niet bewust van is want denk niet dat ze het anders op instagram had geplaatst. Valt me wel vaker op dat mensen vaak echt slecht op de hoogte zijn van de regels of er erg soepel mee omgaan. Tijdens mijn quarantaine hebben ook genoeg mensen gevraagd van ‘Ja maar je gaat toch wel af en toe even wandelen om een frisse neus te halen?’. Ehhh nee, dat is nou juist niet de bedoeling tijdens quarantaine. En ik moet toegeven, heb zelf ook weleens gedacht van goh hoe groot is nou de kans dat ik iemand besmet als ik nog geen symptomen heb en op een rustige plek ga wandelen en met een grote boog om mensen heen loop die ik eventueel tegen kom. Maar goed het mag niet, dus doe ik het niet. Heb soms alleen wel het idee dat ik in die zin het braafste meisje van de klas ben.

6 likes

De mensen bij de ggd lullen ook poep qua adviezen soms. Werd tegen m’n positief geteste vriendin gezegd dat haar vriend met wie ze samenwoont niet in quarantaine hoeft en dat zij ook buiten mocht wandelen met mondkapje

Mijn oma had corona en werd toen voor informatie gebeld door de GGD. Die vertelden haar dat ze naar buiten mocht om te wandelen als ze maar oppaste dat ze niemand tegenkwam. Mijn vader geloofde het niet toen hij dat via m’n oma hoorde, dacht dat ze het verkeerd begrepen had. Vader heeft toen nog eens de GGD gebeld hierover en ze zeiden idd dat je naar buiten mag (en dan hadden ze het niet alleen over in de tuin zijn).

2 likes

Wat vreemd dat ze van die tegenstrijdige adviezen geven dan, lekker verwarrend

2 likes

Vreemd he! We hebben ook maar gewoon tegen mijn oma gezegd dat ze gewoon binnen moet blijven.

1 like

Ik ben iedere keer ook heel zenuwachtig. De vorige twee keer vond ik dat ik me daar maar gewoon doorheen moest slaan, maar deze keer dacht ik ‘fuck it, ik zeg het gewoon’. Dus dat heb ik gedaan, bij het hokje waar ze je papieren checken. En toen is er iemand meegelopen, zodat ik iemand had om tegenaan te kletsen tijdens het wachten voor de prik en bij de 15 minuten wachten achteraf hield de EHBO een extra oogje in het zeil (ik heb geen prikangst, maar ben heel hyperchondisch over de bijwerkingen, dus ik meen dan dat ik van alles voel).

Iedereen was super aardig, kan het echt aanraden. Ik moest ook even over een drempel heen, maar achteraf ben ik echt blij dat ik het heb gezegd.

8 likes

Bij dit soort verhalen vraag ik me af of dit dezelfde mensen zijn die aardig willen doen door je voorrang te geven op plekken waar je het niet hebt.

Ik heb ook geen prikangst, maar ben ook bang dat er wat gaat gebeuren tijdens dat kwartier wachten of tijdens de rit terug naar huis.

Bedankt allemaal voor de lieve reacties en de tips. Doet me wel wat hoor :blush:

2 likes

Mijn omgeving mocht ook allemaal gaan wandelen en een frisse neus halen op basis van advies van de GGD