Awww nou dat lijkt me ook echt heel klote zeg!!! Heb je wellicht een kruikje? En dubbele lagen aan doen. Hopelijk is het morgen gefixt, en zo niet dan zou je kunnen vragen of iemand een elektrisch kacheltje brengt voor de komende dagen… Sterkte!!!
Officieel zou het vrijdag 14 januari zijn. Volgens mij ook omdat het nieuwe kabinet maandag geïnstalleerd wordt en dan is dinsdag te snel zeiden ze op het nieuws.
Ik heb donderdag m’n booster gehad en gisteren/vannacht koorts. Heb ook veel spierpijn. Hoop dat het vandaag wat beter gaat.
Nou hij zit er eindelijk weer in. Het was nog best wel druk voor een zaterdagochtend
Dankjewel voor je berichtje, hielp enorm. Er staat as we speak een man hier om het hopelijk te maken.
Pfff straks weer een stok in m’n neus bij de GDD heb nu 4 dagen hoofdpijn die ik niet goed kan verklaren en sinds gisteren echt ineens (als in: om 09:00 niets en om 10:00 onwijs heftig) een snotneus, keelpijn en milde benauwdheidsklachten.
Ik heb echt geen tijd om COVID te hebben haha maandag start ik met een nieuwe baan
Klote dit, mijn zelftest is positief en heb nu net een afspraak gemaakt bij de GGD. Hoop zo dat het vals is anders moet ik mijn booster afzeggen
Ik snap eigenlijk ook echt niet wat het probleem is van een wandeling maken als je in quarantaine zit?
Als je in een drukke wijk/centrum woont wordt het misschien lastig, maar in een rustige buurt waar je gewoon echt bijna niemand tegenkomt moet toch kunnen.
Als je buiten in een noodsituatie terecht komt en je hulp nodig hebt van anderen dan ga je dus onnodig mensen besmetten
Ik lees dit hier heel vaak maar vind dat zo’n onzin-argument. De kans daarop is
nihil. Je kan ook in huis van de trap vallen en 112 moeten bellen. Zo lang je het op een verstandige manier doet kun je best even een rondje buiten lopen. Weet niet of het verstandig is dat de GGD dit ook officieel adviseert.
Als je thuis 112 belt dan is het protocol heel anders
Fijn dat jij dit onzin vindt, maar ik kan me dan weer niet voorstellen dat je niet ff een paar dagen binnen kunt blijven voor de zekerheid als je corona hebt, my god 🥲
Donderdagochtend mijn booster gehad, en mijn oksel joh. Dik! En pijn!!!
Klieren zijn lekker aan het klieren en hard aan het werk. Maar wordt ondanks de pijnstillers toch naar van de pijn.
Verder geen andere klachten
Ik zit nu m’n kwartiertje te wachten na m’n booster. Heb net een redelijke zware workout gedaan en ben meteen doorgefietst. Heb om me heen toch wel veel mensen die een dag last hebben van de booster, dus ben benieuwd hoeveel spierpijn ik morgen heb.
Ik heb mijn booster net verplaatst. Zou hem eigenlijk vanmiddag halen, maar aansluitend heeft mijn zoon zwemles. We zitten met een pasgeboren baby thuis, dus mijn man blijft thuis en ik had dan onze zoon moeten meenemen zodat ik daarna door kon racen naar de zwemles. Vind een kind meenemen naar een vaccinatie locatie eigenlijk niet goed, dus toch maar even gebeld. Verplaatsen was geen probleem met deze redenen, dus nu ga ik hem begin komende week halen
Twee vriendinnen en ik zijn deze week positief getest op corona. Ze sturen net een foto door dat ze ‘even lekker’ een flinke wandeling aan het maken zijn . Ik kan daar met m’n pet niet bij. Natuurlijk is de kans klein dat je onderweg iemand aansteekt, maar om nou als besmettelijke coronabommetjes gezellig op pad te gaan? Nee bedankt. Wat is nou de moeite om een paar dagen binnen te blijven? Desnoods ga je in je eigen tuin heen en weer. Ik snap de discussie hierover oprecht niet. Blijf gewoon binnen, dat is alles wat je hoeft te doen.
Ik heb het geprobeerd. Had voor de zekerheid al een handdoek omhangen en maar goed ook want ik moest er direct van overgeven. (En dan blijft het reflex bij mij ook nog minstens 15 minuten doorgaan…) Is ook altijd een probleem bij de tandarts, die al standaard mij bedekt met extra doekjes.
Nouja dus niet want als de GGD aangeeft dat wandelen mag… dat je zelf een andere keuze maakt snap ik en zou ik denk ik zelf ook doen. Maar het is niet alsof ze iets doen tegen de quarantaine/isolatie regels in.
Euh ja, dat doen ze dus wel. De regels van de GGD zijn duidelijk: ga niet naar buiten. Blijf in eigen huis, tuin/balkon. Staat netjes in de mail die je krijgt als je positief getest bent.
Heb je de berichten hierboven gelezen?
Volgens de website en de berichtgeving van de overheid mag je niet naar buiten. Ik geloof eerder de officiële website dan dat een random GGD-medewerker tegen iemand zegt je mag wel naar buiten hoor.
Ja, en het kan best zijn dat de buurvrouw van iemands tante iets anders heeft gehoord. Maar wij hebben alle drie het advies gekregen van de GGD: blijf thuis. Dat is toch niet zo moeilijk?