Caronatopic #14

Als het goed is heeft je school een vertrouwenspersoon waarmee je dit vertrouwelijk kan delen. Die kan je ook advies geven wat je hier verder mee kan doen. Misschien is het al bekend en kunnen ze snel handelen. Ik snap @Flamoes advies wel om er misschien pas na de afronding van het vak melding van te maken. Het kan alleen best zijn dat het nu al doorwerkt in zijn beoordelingen (ik ken hier helaas voorbeelden van). Erg professioneel is hij namelijk niet. Door het alvast met een vertrouwenspersoon te bespreken, ben je het zelf al een beetje kwijt en kan je nooit verweten worden dat je pas na een slechte beoordeling klaagt bijvoorbeeld. Vervelende situatie in elk geval. Dit zijn nooit makkelijke dingen.

3 likes

Sowieso niet. En als ze het wel doen gebruiken ze die mondkapjes waarschijnlijk 6 keer waardoor het alsnog geen nut heeft. Vermoeiend

1 like

Vraag me wel af waarom dit opeens wordt gezegd. Wellicht dat ze toch versoepelingen willen doen icm dit?

Dankjewel voor de reacties, ik waardeer het heel erg! Even goed nadenken wat te doen.

Het vak heb ik trouwens sowieso nog 1 jaar :poop:

1 like

Dacht ik ook eerst, maar als ik de vraag zo lees denk ik eerder dat ze ‘gewoon’ willen weten of er ontwikkelingen zijn waaruit blijkt of een niet-medisch masker wel/niet effectief genoeg is en dat moet worden aangescherpt. Maar misschien ben ik daar wel te naĂŻef in en denken ze toch na over het beĂ«indigen van de lockdown? Lijkt me echt kut want dan wordt het alleen maar erger en dan blijf je weer zo’n versoepelingen/meer coronaregels/versoepelingen/toch weer meer regels jojo effect hebben. Het OMT stuk over de actuele situatie (los van dit mondneusmasker advies) klinkt niet echt heel positief

Mondneusmaskers in de openbare ruimte
Adviesvraag VWS van 29 december 2021
Kan het OMT, mede aan de hand van recente internationale onderzoeken, een actuele reflectie geven op het nut van het gebruik van een niet-medisch, medisch of FFP2 mondmasker voor breed gebruik in de samenleving. Acht het OMT, met inachtneming van het 135e OMT advies, het bijvoorbeeld van belang om te adviseren dat bij bepaalde situaties of door bepaalde doelgroepen, zoals kwetsbare personen, een medisch of FFP2 mondmasker gedragen dient te worden?

Wat een rotsituatie! Ik zou ook kijken of je naar een vertrouwenspersoon oid kan. Want die docent kan er nu mee weg komen terwijl dat soort uitspraken vanuit zijn functie echt niet oké zijn, al helemaal niet in combi met het organiseren van een gala (!!). Een vertrouwenpersoon werkt wat ik weet anoniem, maar zal inderdaad ook wel erbij vermelden dat je bang bent voor je cijfer.

1 like

Snotneus maar vanavond booster afspraak. Dus even zelftestje maar is negatief :tipping_hand_woman:. Ook m’n keel getest (voor de neus HAHA) but still. Gewone verkoudheid bestaat dus ook nog altijd, ergens ook fijn om te weten đŸ„Č.

Net de booster gehaald, zaten allemaal leuke militairen om de mensen te ontvangen :ok_hand:. Het zetten van de prik gebeurde bij mij helaas door een oude vrouw :laughing:

Ai dat is lang en dat zegt direct iets over de machtsverhoudingen. Realiseer je in elk geval dat dit uiteindelijk een probleem van de schoolorganisatie is: zij moeten voor een veilige leeromgeving zorgen en dat is hier duidelijk niet het geval. Het is soms makkelijker om te dealen met dit soort zaken door een scherp onderscheid te maken tussen wie verantwoordelijk is voor een probleem en wie er last van heeft. Veel sterkte!

2 likes

Klinkt als een Pokemon.

Deltakron ik kies jou!

2 likes

Pls die middelste. Bijna Deathly Hallows.

8 likes

Jan Versteegh post een Insta foto van zijn booster.
ZOVEEL mensen die dan ook echt de moeite gaan nemen om te zeggen dat ze het jammer vinden en 'm hoog hadden zitten etc.
Jan reageert daar zelf heel chill op, echt goed.

8 likes

En de boosterafspraak afgezegd? Ik had eerst ook 3 dg negatieve testen voordat m’n zelftest en pcr test positief werd. Zo njet de risico lopen om bij een actieve virus infectie een vaccin te halen.

Nee dat niet. Snotneus is inmiddels ook weer half weg. Als ik om elke snotneus icm negatieve test die afspraak moet verzetten kan ik beter meteen wachten tot mei đŸ„Č en ik zie oprecht heel weinig mensen. Afgelopen woensdag alleen m’n ouders en thuiswonende broer. En 1 supermarktbezoek met mondkap op dus ik zou het me oprecht opvragen waar ik het dan zou hebben opgelopen
 Het kan altijd maar ja om het hier voor af te zeggen?

4 likes

Is wel de bedoeling om het dan af te zeggen, maar blijft eigen keuze.

Waarom is dat eigenlijk? Zodat je mensen niet aansteekt bij de booster of is het bijv. schadelijk voor je eigen gezondheid? Of allebei kan natuurlijk ook.

1 like

Omdat je 1) toch nog Corona kunt hebben zeker vanwege de erg besmettelijke omicron variant en dan is je systeem al bezig om het te bestrijden en krijg je nogmaals te maken met het “virus” dus je immuunsysteem werkt dubbel zo hard. Dat heeft bij eerdere golven met name bij delta variant geleidt tot extra zieke patiĂ«nten (je immuunsysteem kan namelijk doorslaan) en 2) stel dat het een ander virus is, is je immuunsysteem ook al bezig. Die wil je dan liefst niet benadelen door het aanbieden van het vaccin. Want als je zieker wordt, komt het door het natuurlijk beloop van het virus of heb je een bijwerking van het vaccin. Maar iedereen moet het zelf weten. Als ik zo op internet kijk bij q&a over booster wordt bij verkoudheidsklachten aangeraden om het booster vaccinatie uit te stellen.

10 likes

Bedankt voor de uitleg! Ik gok het er wel op. Ik heb afgezien van die snotneus (die inmiddels helemaal weg lijkt, kan goed ademen zonder neusspray oid) nergens last van. En pre-corona had ik in de winter ook met enige regelmaat snotneuzen zonder verder ergens last van te hebben. Ja en als ik daarom al iets af moet zeggen dan kan ik dus echt wachten tot ik een ons weeg en daar voel ik me minder chill bij dan misschien nu iets meer bijwerkingen mocht ik wel een mild, mogelijk ander dan corona, virus onder de leden hebben. Had bij de vorige twee prikken eigenlijk ook geen bijwerkingen anders dan stijve arm.

1 like

Ik zie alleen maar dit hierin
image

Wat overigens vaak in combinatie met “always” wordt gebruikt en dat voelt voor mij wel accuraat voor de Corona situatie.

“After all this time? Nog steeds Corona?”
“Always”

Samenvatting

image

37 likes

Ik probeer in de corona check app mijn herstelbewijs te krijgen, alleen zegt de app dat er geen positieve test van mij beschikbaar is. Andere mensen die dit ook hebben gehad en me kunnen vertellen met wie ik hier contact over kan opnemen om het op te lossen?

1 like