Caronatopic #14

Dat ie er de eerste ronde uitvliegt :crossed_fingers:

6 likes

De eerste online les van deze week zometeen met mijn docent die oproept geen mondkapjes te dragen, extra veel te feesten, bij elkaar te slapen en niet te testen. Ben benieuwd met wat voor ideeƫn hij nu weer komt.
Zouden jullie daar iets van zeggen tegen schoolleiding?

6 likes

So
Wie
So

40 likes

Het probleem is dat ik eigenlijk niet durf, hij geeft een vaardigheidsvak dat met presentaties enz wordt beoordeeld en dan ben ik bang dat ie me slecht gaat beoordelen.

Oja hij heeft ook zo’n nep bewijs, geeft hij ook gewoon toe en organiseerde laatst illegaal gala (waar ik natuurlijk niet heen was maar veel 2e en 3e jaars wel)

Gewoon superfrustrerend dit en baal dat ik niets tegen hem durf te zeggen.

Wat een hork
Maar dit kun je niet allemaal voorbij laten gaan alleen maar omdat hij een machtspositie heeft tegenover jou. Is er vanuit jouw opleiding een vertrouwenspersoon of een docent die je wel vertrouwt? En anders een anonieme email ofzo, je bent niet de enige met deze kennis

Ja anoniem zou kunnen
Nee ben zeker niet de enige, alle studenten weten dit omdat hij elke les dit soort opmerkingen maakt, vorig jaar ook

1 like

Kan je de les niet opnemen, of misschien wordt het al opgenomen. Dan kan je dat aan de schoolleiding laten zien.

1 like

Ik weet niet, misschien is dit heel slecht advies want in theorie vind ik dat jullie allemaal gelijk hebben maar vanuit mijn ervaring zou ik zeggen; wacht met het indienen van je klacht tot dat je cijfer bij de cijferadministratie is ingediend. Het zal echt niet de eerste keer zijn dat een leipe docent zijn macht misbruikt en dat een onderwijsinstelling daar niks aan doet. Ik zou dan nu eerst voor mezelf kiezen en denken ā€˜ene oor uit andere oor in’ tot je het vak hebt gehaald. Uit eindelijk sta je als student 10-0 achter als je het moet opnemen tegen iemand die je oneerlijk behandelt en deze docent klinkt niet als een chille gast.

37 likes

Aan de ene kant snap ik je, dat zou ik bij de meeste dingen ook zo doen, maar hierbij organiseert hij illegale feesten (de wet overtreden) in half-half naam van de school (want georganiseerd door een docent en alleen leerlingen uitgenodigd), waarbij hij bewust als autoriteit de gezondheid van toch misschien beĆÆnvloedbare leerlingen op het spel zet.
Als het om kutopmerkingen ofzo ging in plaats van misdrijven ben ik het met je eens, maar in mijn ogen gaat dit verder dan dat.

8 likes

OMT-advies: dragen van mondkapjes uitbreiden naar publieke buitenruimte

Het Outbreak Management Team (OMT) heeft een aantal nieuwe adviezen aan het kabinet gegeven over het coronavirus. De adviezen gaan voornamelijk over het gebruik van mondneusmaskers. Zo adviseert het OMT nu een mondkapje te dragen in publieke binnenruimtes waar mensen bijeenkomen die niet tot hetzelfde huishouden behoren. Ongeacht of er afstand gehouden kan worden, adviseert het OMT dat iedereen vanaf 13 jaar continu een mondkampje draagt, ook wanneer iemand zit, behalve als er wordt gegeten of gedronken.

vraag me af of Nederlanders dit gaan doen (denk het niet)

3 likes

Als het goed is heeft je school een vertrouwenspersoon waarmee je dit vertrouwelijk kan delen. Die kan je ook advies geven wat je hier verder mee kan doen. Misschien is het al bekend en kunnen ze snel handelen. Ik snap @Flamoes advies wel om er misschien pas na de afronding van het vak melding van te maken. Het kan alleen best zijn dat het nu al doorwerkt in zijn beoordelingen (ik ken hier helaas voorbeelden van). Erg professioneel is hij namelijk niet. Door het alvast met een vertrouwenspersoon te bespreken, ben je het zelf al een beetje kwijt en kan je nooit verweten worden dat je pas na een slechte beoordeling klaagt bijvoorbeeld. Vervelende situatie in elk geval. Dit zijn nooit makkelijke dingen.

3 likes

Sowieso niet. En als ze het wel doen gebruiken ze die mondkapjes waarschijnlijk 6 keer waardoor het alsnog geen nut heeft. Vermoeiend

1 like

Vraag me wel af waarom dit opeens wordt gezegd. Wellicht dat ze toch versoepelingen willen doen icm dit?

Dankjewel voor de reacties, ik waardeer het heel erg! Even goed nadenken wat te doen.

Het vak heb ik trouwens sowieso nog 1 jaar :poop:

1 like

Dacht ik ook eerst, maar als ik de vraag zo lees denk ik eerder dat ze ā€˜gewoon’ willen weten of er ontwikkelingen zijn waaruit blijkt of een niet-medisch masker wel/niet effectief genoeg is en dat moet worden aangescherpt. Maar misschien ben ik daar wel te naĆÆef in en denken ze toch na over het beĆ«indigen van de lockdown? Lijkt me echt kut want dan wordt het alleen maar erger en dan blijf je weer zo’n versoepelingen/meer coronaregels/versoepelingen/toch weer meer regels jojo effect hebben. Het OMT stuk over de actuele situatie (los van dit mondneusmasker advies) klinkt niet echt heel positief

Mondneusmaskers in de openbare ruimte
Adviesvraag VWS van 29 december 2021
Kan het OMT, mede aan de hand van recente internationale onderzoeken, een actuele reflectie geven op het nut van het gebruik van een niet-medisch, medisch of FFP2 mondmasker voor breed gebruik in de samenleving. Acht het OMT, met inachtneming van het 135e OMT advies, het bijvoorbeeld van belang om te adviseren dat bij bepaalde situaties of door bepaalde doelgroepen, zoals kwetsbare personen, een medisch of FFP2 mondmasker gedragen dient te worden?

Wat een rotsituatie! Ik zou ook kijken of je naar een vertrouwenspersoon oid kan. Want die docent kan er nu mee weg komen terwijl dat soort uitspraken vanuit zijn functie echt niet okƩ zijn, al helemaal niet in combi met het organiseren van een gala (!!). Een vertrouwenpersoon werkt wat ik weet anoniem, maar zal inderdaad ook wel erbij vermelden dat je bang bent voor je cijfer.

1 like

Snotneus maar vanavond booster afspraak. Dus even zelftestje maar is negatief :tipping_hand_woman:. Ook m’n keel getest (voor de neus HAHA) but still. Gewone verkoudheid bestaat dus ook nog altijd, ergens ook fijn om te weten 🄲.

Net de booster gehaald, zaten allemaal leuke militairen om de mensen te ontvangen :ok_hand:. Het zetten van de prik gebeurde bij mij helaas door een oude vrouw :laughing:

Ai dat is lang en dat zegt direct iets over de machtsverhoudingen. Realiseer je in elk geval dat dit uiteindelijk een probleem van de schoolorganisatie is: zij moeten voor een veilige leeromgeving zorgen en dat is hier duidelijk niet het geval. Het is soms makkelijker om te dealen met dit soort zaken door een scherp onderscheid te maken tussen wie verantwoordelijk is voor een probleem en wie er last van heeft. Veel sterkte!

2 likes

Klinkt als een Pokemon.

Deltakron ik kies jou!

2 likes