Waarom is dat eigenlijk? Zodat je mensen niet aansteekt bij de booster of is het bijv. schadelijk voor je eigen gezondheid? Of allebei kan natuurlijk ook.
Omdat je 1) toch nog Corona kunt hebben zeker vanwege de erg besmettelijke omicron variant en dan is je systeem al bezig om het te bestrijden en krijg je nogmaals te maken met het âvirusâ dus je immuunsysteem werkt dubbel zo hard. Dat heeft bij eerdere golven met name bij delta variant geleidt tot extra zieke patiĂ«nten (je immuunsysteem kan namelijk doorslaan) en 2) stel dat het een ander virus is, is je immuunsysteem ook al bezig. Die wil je dan liefst niet benadelen door het aanbieden van het vaccin. Want als je zieker wordt, komt het door het natuurlijk beloop van het virus of heb je een bijwerking van het vaccin. Maar iedereen moet het zelf weten. Als ik zo op internet kijk bij q&a over booster wordt bij verkoudheidsklachten aangeraden om het booster vaccinatie uit te stellen.
Bedankt voor de uitleg! Ik gok het er wel op. Ik heb afgezien van die snotneus (die inmiddels helemaal weg lijkt, kan goed ademen zonder neusspray oid) nergens last van. En pre-corona had ik in de winter ook met enige regelmaat snotneuzen zonder verder ergens last van te hebben. Ja en als ik daarom al iets af moet zeggen dan kan ik dus echt wachten tot ik een ons weeg en daar voel ik me minder chill bij dan misschien nu iets meer bijwerkingen mocht ik wel een mild, mogelijk ander dan corona, virus onder de leden hebben. Had bij de vorige twee prikken eigenlijk ook geen bijwerkingen anders dan stijve arm.
Ik zie alleen maar dit hierin
Wat overigens vaak in combinatie met âalwaysâ wordt gebruikt en dat voelt voor mij wel accuraat voor de Corona situatie.
âAfter all this time? Nog steeds Corona?â
âAlwaysâ
Samenvatting
Ik probeer in de corona check app mijn herstelbewijs te krijgen, alleen zegt de app dat er geen positieve test van mij beschikbaar is. Andere mensen die dit ook hebben gehad en me kunnen vertellen met wie ik hier contact over kan opnemen om het op te lossen?
Zijn er meer mensen die na corona een soort terugval hebben gehad? Ik voelde me gister eindelijk weer helemaal mezelf, geen mist in mân hoofd meer en gewoon weer energie. Dus ik ben de hele dag lekker allerlei actieve dingen gaan doen en toen gisteravond werd ik ineens weer helemaal niet lekker (hoofdpijn, zelfs een beetje koortsig terwijl ik geen koorts heb gehad tijdens corona). Vandaag is de mist in mân hoofd weer terug en voel ik me slap en trillerig. Herkent iemand dit?
Wel of niet een zelftest via mân keel doen ipv neus?
Ja, hier hetzelfde! Vanochtend de backoffice van de GGD gebeld en ze gaven aan dat er een storing was waardoor de gegevens van de positieve test (en dus nu herstel) niet goed doorkwamen in de Corona Check app. Als het goed is moet het half januari weer werken gaf de persoon die ik sprak aan. Volgende week nog een keer proberen dus.
Oh ik heb toevallig net ook gebeld en zij heeft een case aangemaakt en zei dat ik binnen 10 werkdagen via de mail verdere instructies kreeg? Dat ze het handmatig gaan aanmaken oid. Zij zei inderdaad ook dat veel mensen dit hebben. Rare is dat mijn vriend later is getest en hij het wel al heeft!
Snap sowieso niet hoezo het niet werkt want als je met digid inlogt kun je wel je positieve test op coronatest.nl zien. Hoezo zijn die systemen niet gekoppeld?
Ah, goed dat je het zegt! Als het volgende week weer niet lukt bel ik anders nog wel een keer, wellicht dat ze het dan toch handmatig moeten doen.
Gek idd, mijn man is dezelfde dag ook positief getest en zijn herstelbewijs is wel zichtbaar in de app⊠Maar goed, hopelijk die van ons dan ook binnenkort!
Haha dit!!
Iedere keer als er een kop is zoals âvoor het eerst in maanden toename aantal corona besmettingenâ of ânu toch een lockdownâ etc., dan gaat het in mijn hoofd van: wat een verrassing!! (op dit nummer dus)
Gefrustreerde rant:
Ik vind het helemaal oké om als een kluizenaar te leven, de regels volledig na te streven en nog meer maatregelen te nemen omdat ik in de geprivilegieerde positie zit het te kunnen doen, maar ik mis het sociale contact van vroeger zo erg.
De pandemie heeft weinig veranderd aan mijn vriendschappen en daar ben ik erg dankbaar voor, maar ik mis het gevoel van onder de mensen zijn gewoon onwijs. Slappe praatjes met mensen in het openbaar vervoer, feestjes, festivals, knuffels en warmte ook van mensen die misschien wat verder weg staan⊠Omdat het allemaal best frivool is dacht ik dat het wel meeviel, maar ik ben wel iemand die leeft voor dat soort dingen.
Ik ben iemand die heel erg opleeft in de zomer en hoewel ik het totaal niet erg vond in het moment zelf om leuke dingen van de zomer (feestjes, festivals, avonden op het strand etc) op te geven, merk ik dat het me nu het winter is toch wel beïnvloedt. Het kan natuurlijk altijd erger en ik voel me op zich wel oké hoor, in de winter voel ik me sowieso altijd vlakker en dit jaar heb ik een goede routine en voel ik me niet depressief, maar het gebrek aan zomerherinneringen valt veel zwaarder dan verwacht, vooral in combinatie met de uitzichtloosheid van deze periode.
TL;DR: Ik hoop heel erg dat we snel weer veilig samen kunnen dansen enzo.
Ik heb zaterdag mijn booster gehaald, daarna ontwikkelde ik lichte klachten waarvan ik dacht dat ze een bijwerking waren van de vaccinatie. Het zat me toch niet helemaal lekker toen ik zondag opstond en ben een test bij de GGD gaan doen, deze bleek helaas positief te zijn.
Ik zag online met een rondje Google dat het niet kan dat de test positief wordt door je vaccinatie, maar het kan dus wel zo zijn dat ik nu wat zieker ben (3x gevaccineerd + al eens Corona gehad) doordat wat je zegt; het immuunsysteem al âbezigâ was? Snap dat je het nooit zeker weet waar het aan ligt hoor maar dit zou kunnen zo toch?
Ja Wrs was je al besmet / in een pre-symptomatische fase op moment van je booster. Je kunt door de vaccinatie idd geen positieve test krijgen want er wordt geen virus in je arm gespoten en je test in je keel/neus. Sterkte!
Oké dankjewel voor je reactie!
Meer dan 1,3 miljoen besmettingen op 1 dag in Amerika bevolking van 330 miljoen, als je die besmettingen omrekent naar Nederland zou je bijna 69.000 besmettingen op 1 dag hebben. Hooooly shit
Ik kan nergens de exacte quarantaine regels vinden?
Ik heb zondag middag gewerkt met een cliënt die nu net positief test. Moet ik nu in quarantaine of niet?
Er staat overal: als je langer dan 15 min <1.5m afstand bent geweest, maar niet vanaf âhoe lang voor de positieve testâ dat duurt? Of zoek ik in mân blinde paniek niet goedâŠ
Ik heb deze ingevuld, maar dan kan ik niet aangeven wanneer deze persoon positief is getest. Het lijkt me wel uitmaken of ik daar nou donderdag ben geweest en ze test nu positief, of donderdag en ze test vrijdag positief (er zijn geen klachten namelijk, puur op basis van zelftest dit).
Welke datum ik ook invul er komt altijd te staan dat ik in quarantaine moet, ook als ik vorige week donderdag kies haha.
- hier staat weer: wordt aangepast aan nieuw beleid⊠Aarggh ik word gek.
EDIT: ik hang al in de wacht bij de GGDâŠ