Caronatopic #14

Ohhhhh mensen in mn tijdlijn die nogsteeds zeggen ‘Covid is een griep en zo moeten we het ook gaan behandelen, samenleving open!!!’ :expressionless::expressionless::expressionless::expressionless::expressionless::expressionless:

Sinds wanneer kun je van de griep ook nog maandenlang ernstige klachten hebben?

Ja artikelen daarover delen is ook zeer populair deze dagen!

1 like

Het was altijd 2 dagen dus zou van 48 uur uitgaan.

@itakepictures Vind dat ook zo hatelijk. Het feit dat er al 2 jaar bijna operaties uitgesteld moeten worden wijst er toch wel op dat het geen normale griep is. Moeten we dan die operaties doen en mensen met corona maar ergens in een tent zetten met zn alle en joe succes. Ik heb dus zo’n vriendin en vind dat zo erg. Ook een collega die zegt dat t bangmakerij is. Dude heb je t nieuws uberhaupt gevolgd.

Hier in België werd door de minister van Volksgezondheid letterlijk gecommuniceerd: “het is een griepje”. Dan steek je deze gedachte uiteraard in het hoofd van de bevolking. Ook al weten we ondertussen dat dit niet zomaar een griepje is, velen blijven met deze gedachte rondlopen. Of dat Omicron slechts een verkoudheid is. Ik leef nu ook wel niet graag in angst, maar we mogen toch ook niet vergeten dat hier al veel mensen aan gestorven zijn

Wat vervelend en spannend zeg! Heeft ze het hier doorgegeven dat ze Corona heeft? Meestal gaan de kankerbehandelingen dan ook even on hold … je gaat namelijk niet het immuunsysteem nog meer belasten bij een actieve infectie.

1 like

Lijkt Brazilië wel!

Bij ons word immunotherapie dan uitgesteld. Ik zou haar gewoon laten bellen naar de oncologieverpleegkundige en om advies vragen. Misschien zijn er vanwege haar medische conditie nog andere adviezen. En hoeft ze niet te haasten om hier naar toe te komen. Beterschap aan haar!

1 like

In Ede ook lekker geprikt door leger meneer met dikke tattoo’s. Dammnnn was een hotty.

12 likes

Ja die liggen daar gewoon bij binnenkomst.

1 like

Ingekort. Stond veel persoonlijke informatie maar moest het even kwijt / klagen :grimacing:

Sorry voor deze dagboek post maar ik ben zo intens verdrietig… Ik moet dus in quarantaine, we kiezen er voor dat ik met onze jongste (net 1) het huis uit ga en mijn man en onze zoon thuis blijven.
Het zijn zulke hectische weken geweest, en ik heb zo vaak getwijfeld; zal ik tijdelijk stoppen met werken want ik trek het niet. Maar ben toch gegaan zondag. En jahoor; via een cliënt zit ik nu in quarantaine.

Het aller aller aller ergste vind ik dat het voorkomen had kunnen worden. Maar desbetreffende cliënt heeft zich niet aan de quarantaine regels gehouden.
Als het fout gaat, is dat de tweede keer dat corona het ons afneemt om afscheid te nemen van een dierbaar familielid…

24 likes

Jemig, wat klote zeg!

1 like

@Fishing aww! Dat is intens verdrietig zeg. Is het geen optie om met goede isolatiemateriaal toch afscheid te nemen? Wij maken dit natuurlijk veel mee in en buiten het ziekenhuis en geven dan isolatiemateriaal ( met name FFP2 masker handschoenen en schorten mee) om iemand toch het afscheid te kunnen geven. Of evt bij een raam?

En vervelend dat anderen niet aan de regels houden. Beseffen denk ik niet wat voor gevolgen het kan hebben.

1 like

Ja als het echt heel slecht gaat, denk ik dat we zo iets willen organiseren. Is voor de jongste natuurlijk geen optie. Ik hoop gewoon heel erg dat ik negatief test vrijdag…

Ze hebben geen idee wat een gevolgen dit soort dingen hebben… Neem gewoon je fckng verantwoordelijkheid. Het loopt niét zomaar los. :frowning_face:

Moet echt mezelf bij elkaar gaan rapen, want de dreumes heeft me ook nodig. Zou vandaag ook nog eens starten met m’n nieuwe baan. Wat een soap dit.

1 like

Wij zitten hier sinds vorige week maandag in quarantaine en ik merk dat de dreumes er echt he-le-maal klaar mee is. Ik krijg dr niet meer gemotiveerd om iets anders te doen…. Alles is na 5/10 minuten vreselijk, boekje lezen, puzzelen, kleien…. Na vanmorgen voor de zoveelste keer “iPad!!!” te hebben gehoord heb ik maar toegegeven en inmiddels zit ze al 45 minuten te kijken. Ik weet niet wat ik nog met haar kan doen, voel mezelf nog steeds niet top en heb eigenlijk de energie niet om haar anders te entertainen :frowning: Voel me echt een slechte moeder. Dadelijk zit ze gewoon 1.5u op die tablet te kijken, kan ook niet de bedoeling zijn.

2 likes

Ik zou niet zo streng voor jezelf zijn. Snap dat je haar in normale omstandigheden geen uren op de iPad wil laten maar quarantaine is een bijzondere omstandigheid. Ik zou m’n hypothetische kind in dat geval gerust uren op de iPad laten, daar krijgt ze echt niks van hoor. Quarantaine is al lastig genoeg, zou het mezelf echt zo makkelijk mogelijk proberen te maken. Als dat betekent dat je kind uren op de iPad zit so be it. Als je uit quarantaine bent straks dan kan het weer anders.

26 likes

Ik zou mij daar absoluut geen zorgen over maken, het zijn gekke omstandigheden dus dan mag je best oplossingen verzinnen die wel werken. Gewoon positief bekijken, deze uitzondering op de iPad-tijd. Misschien leert hij/zij er zelfs nog wat van haha.

2 likes

Nee joh, uitzonderlijke omstandigheden vragen om uitzonderlijke maatregelen hoor. In deze situatie is extra tv echt niet erg, dat maak je als jullie weer uit quarantaine zijn gewoon weer goed met extra lang buitenspelen. Geen zorgen om maken :hugs:

1 like

Dankjewel dames @Sundance @Gjirokaster @Oprah @simsalabim

Ik ga het proberen los te laten. We hebben net nog een kleine danceparty gehouden van een half uur dus dat was al winst haha

7 likes

Booster zit er in! Geen militairen op mijn locatie op dit moment helaas. Nu even 10 min chillen, geen 15 dit keer gelukkig

1 like

Ik had ook geen militairen maar wel een lief oud dametje!

2 likes