Bij mij net hetzelfde!
Nou ik werk niet bij het OMT dus geen idee
Nee dat snap ik, waren ook vragen in het algemeen!
@Spaties: ik weet niet wat jij duur vindt maar ik kocht ze laatst voor een euro per stuk.
Je hebt FFP2 maskers ook in verschillende vormen. De een zit strakker dan de ander. De een kun je zelf strakker aantrekken.ze zijn niet allemaal benauwend of knellend. Wel gehad in het zkh. We hebben tijden op de crash kamer moeten staan met zo’n masker dat door bouwvakkers gebruikt wordt. Je kon bijna zelf gereanimeerd worden zo benauwend waren ze.
Vind het wel eenzijdig om nu vanuit enkel je eigen situatie te zeggen dat die maskers niet duur zijn.
Als jij een weekbudget van amper een paar tientjes hebt is het aanschaffen van een doos met 10 mondkapjes a 10 euro natuurlijk wel duur en absoluut een stuk duurder dan een wasbaar mondkapje dat je al hebt liggen of een doos van 20 type 1 voor 5 euro.
Vind echt dat ze met dit soort plannen (bijv ook zelftests) echt te weinig rekening houden met het feit dat dit voor heel veel mensen geen normale of kleine uitgave is.
Vind het nogal een verschil 50 stuks voor 5,50 (ah) of 20 stuks voor €14 (bol) als je ze echt veel gebruikt ben je dus wekelijks meer geld kwijt aan een wegwerp product.
Maar hierboven werd gezegd dat ze hergebruikt konden worden, dat kan met die normale niet. Als dat hergebruiken daadwerkelijk werkt zit je ongeveer op hetzelfde bedrag.
Ja dat zag ik! Ik wist dat niet, lijkt me eigenlijk viezig maar goed. Zullen wel zien wat ze zeggen erover.
Heb nu eigenlijk voor het eerst echt totaal geen voorgevoel of er wel of geen versoepelingen gaan komen. De druk vanuit retail/horeca en burgemeesters is wel echt groot maar hoop dat dat niet leidend gaat zijn en als het nodig is om alles nog even dicht te houden dat ze daar wel voor gaan kiezen. Ben benieuwd of er vandaag al wat uit gaat lekken.
Apothekers gaan normaal gezien hun prijzen voor zelftests verlagen. In Colruyt zijn zelftesten €3.99 en in Kruidvat €2.99!
Niet iedereen wil bij Amazon kopen maar ze verkopen wel goedkope ffp2 mondkapjes. 20 stuks voor €11,99. Stukken goedkoper dan de ongeveer €1 per mondkapje die je elders betaalt… Ik droeg zelf ffp2 kapjes idd in ov en bij de kapper en fysio, maar was ook heel blij dat ik ze in huis had toen vriend positief werd getest.
Ik ben bij de apotheek zelftesten gaan kopen : 8 euro per stuk!
Dat weet ik, ik heb er daar ook al gekocht. Ik gaf gewoon aan dat in supermarkten/drogisterij de prijs lager is en dat sommige apotheken hun prijs daardoor ook gaan verlagen.
Pff nou ik ben er bijna gewoon zenuwachtig voor. Ik wil het zo graag weten
Koorts en een loopneus hier, maar alle tests (thuis en ggd) zijn negatief. Geloof het haast niet.
Hoezo wil je het zo graag weten? Er gaat waarschijnlijk toch niets schokkends veranderen
Ik heb 1,5 week op bed gelegen door Corona. Nu ging ik voor het eerst buiten wandelen en wat valt dat tegen zeg. ik zou eigenlijk deze week starten bij m’n nieuwe baan maar begin bijna te panikeren of ik ooit nog mezelf wordt. Lekker overdreven misschien, maar ik heb ook nog nooit zo weinig puf gehad. Zelfs bij m’n overspannenheid had ik nog meer energie.
Ik heb inmiddels meer dan een week corona. Ben nog steeds niet lekker maar er valt mee te leven. Vind het wel vreselijk frustrerend dat werken niet lukt. Ik moet veel in het engels lezen maar het lijkt allemaal wel Russisch of Chinees. Het komt gewoon echt niet binnen.
Wil je het linkje delen?
Inderdaad, hoop echt niet dat er nu weer dingen open mogen terwijl dat eigenlijk helemaal niet kan