Caronatopic #14

Is deze wel in je coronacheck app gekomen uiteindelijk?

Die vrouw van GGD backoffice had het ook helemaal over dat ik dus over 10 dagen een procedure zou ontvangen en dan via een andere weg het zou kunnen aanvragen… Als ik haar meer verduidelijking vroeg kon ze dat ook niet echt geven en moest ik maar gewoon 10 dagen wachten. :sweat_smile:

Baal zo enorm dat ik geen booster heb nu. Zou het liefste die gewoon halen en dan kan dat herstelbewijs me een worst wezen, maar dat mag dus ook niet. Ben benieuwd of je niet gewoon zo’n priklocatie zonder afspraak kan inlopen en ze hem dan alsnog geven. Kan qua gezondheid helemaal geen kwaad volgens mij.

Echt na weken pas, maar dat was in de tijd dat de checkapp net gelanceerd was. Aan het einde van mijn vakantie deed 'ie het ineens.
Herstel staat er in, inclusief prikken.

Hier staat een nummer, wel een oud artikel

1 like

Vandaag m’n booster gehaald. Beetje zere prik-plek nu, verder voel ik me prima. Van de eerste 2 prikken geen last gehad dus ben benieuwd of het nu weer zo gaat.

1 like

Thanks, ik ga morgen nog eens met de GGD contact opnemen en als ik het gevoel heb dat dat niet snel genoeg gaat ga ik het ook via deze weg vast zelf aanvragen.

Gek dat het na weken er dan opeens toch in stond!

Ik vind het wel spannende weken. Ik begrijp dat in ongeveer 13% er sprake is van herinfectie bij personen en dit aantal loopt per week op. Ook zijn ongeveer 50% van de besmettingen in de groep 14-29 jarige. Die gaan dus binnen nu en een week ofzo de ouderen en personen met verminder afweer besmetten. Mogelijk leidt het niet tot grote IC opnames, maar ik denk dat het belangrijker is om naar de opnames op de algemene afdeling te kijken. Daar is sowieso al zo weinig aandacht voor.

Verder wordt ik beetje moe van de mensen bij Beau. Je gaat heus niet dood als je twee jaar geen carnaval hebt gevierd “ we raken onze tradities kwijt” nou ik vind het belangrijker dat je opa of oma er nog is.

14 likes

Mbt die herinfecties ben ik wel benieuwd naar de tijdspanne. Als in; hoelang is de eerste keer geleden? Er zit wel een verschil tussen 2 jaar en 4 maand. Al blijft het natuurlijk klote als je antistoffen maar (relatief) kort optimaal werken.

Ik ben er letterlijk 1 van haha. Bij mij zat er 11 mnd tussen beide infecties. En maar 4 weken tussen de booster en tweede infectie.

Ik denk dat het nog te vroeg is om info te krijgen over wie precies de herinfecties krijgen. Maar wel erg benieuwd naar.

1 like

Jaa, het blijft voor nu echt zo onvoorspelbaar, vind ik. Op mijn werk zijn er ook kinderen die het vorig jaar twee keer hebben gekregen en kinderen die beide keren midden in de brandhaard waren en continue negatief bleven (ook niet gevaccineerd ofzo want kind). Blijf het fascinerend vinden hoe dat werkt.

Vooral zo vlak na een booster is dat nog meer balen lijkt me! Al helpt het wss wel met ernstig ziek worden.

2 likes

Aha bij kinderen. Je zou daar verwachten dat ze toch wel antistoffen bewaren. Gek zeg.

Ohja eigenlijk n=2. Mijn moeder heeft ook nogmaals Corona gehad en zij behoort wel echt tot de ouderen. Is 70 jaar. Tussen de eerste en tweede infectie zat 12 maanden en tussen vaccinatie en tweede infectie meer dan 6 maanden. Bij haar zou het echt hebben gelegen aan afname van antistoffen en te grote gat tussen laatste vaccin en infectie.

3 likes

Ik ken iemand die heeft het drie keer gehad binnen een jaar, echt bizar! Weliswaar een uitzondering en gelukkig alle drie de keren milde tot geen klachten.

2 likes

Vrijdag de booster gehad en weinig last (alleen opgezette lymfeklier voor twee dagen). Maar nu toch echt supermoe / spierpijn. Hopen dat het minder wordt en anders GGD test doen.

1 like

Ik ken iemand die het vorig voorjaar twee keer heeft gehad, twee keer gevaccineerd daarna en het toen nog een derde keer gehad. En echt allemaal losse besmettingen

4 likes

De eerste en laatste keer wel redelijk beroerd, maar volgens mij viel t aantal symptomen en de duur wel mee :slight_smile:

3 likes

Ik snap er niks van.
Mijn man heeft maandag een zelftest gedaan, die was positief. Dus om het zekere voor het onzekere te nemen hebben we er nog 1 (van een ander merk) gedaan, ook positief.
Dus afspraak bij de ggd gemaakt, kon hij gister terecht.
Voordat ie naar de ggd ging heb ik nog een zelftest bij hem gedaan, weer positief. Nu krijgt ie de uitslag van de ggd en die is negatief.

Wat moeten we nu doen? In principe moet hij thuisblijven, want hij heeft klachten. Maar de kinderen mogen nu wel weer gewoon naar school volgens de beslisboom…

Ik ben bang dat niemand hier echt een goed antwoord op kan geven. Wel is het zo dat de specificiteit van een zelftest hoog is namelijk rond de 97%. Dat wil zeggen kans op een fout-positieve uitslag is maar 3%. De PCR bij de GGD is weliswaar de gouden standaard en wordt als “heilig” beschouwd. Maar 3x een positieve zelftest in een pandemie waarbij besnettingscijfers hoog zijn (dus hoge achtergrondrisico) zegt veel meer dan eenmaal een PCR. Persoonlijk zou ik er vanuit gaan dat hij wel Corona heeft (vanuit gaande dat hij heeft getest vw klachten) en iedereen in quarantaine. En zou een nieuwe PCR inplannen.

6 likes

Voor diegene die graag wat meer willen inlezen over long covid:

Een leerzame en heldere uiteenzetting hierover in het NTVG.

11 likes

Bedankt voor je reactie.

Ik heb inmiddels de kinderen ook weer getest, en mijn zoon heeft ook een positieve test. Dus we plannen inderdaad maar een nieuwe testafspraak bij de ggd, en blijven allemaal in quarantaine.

5 likes

Vind ik geen vreemde keuze om daar nu al over te beginnen. Dat de boel weer uitlekt, tsja… geeft wel ruimte om een beetje te peilen hoe men reageert.
Maar als je echt naar die type 2 kapjes wil gaan, moeten retailers nu eerst de kans krijgen om die überhaupt in te kopen. Daar liggen nu type 1 of ffp2 mondkapjes maar niet de type 2 waarover gesproken wordt. Dat an sich is al een operatie waar je u tegen zegt en heeft even tijd nodig. Dus niet vreemd om je nu te laten adviseren vanuit het OMT om daarna in gesprek te gaan met de branches. Verwacht dus ook niet nu al versoepeling op dat vlak, zeker niet volledig open. Dan eerder winkelen op afspraak zodat er voldoende ruimte is.

Wat is nu weer een type II-kapje? Een soort medisch kapje maar dan net iets beter, leert een snelle Google search me. Waarom wordt niet FFP2 of vergelijkbaar geadviseerd?

En waarom moet Nederland het weer anders doen dan andere landen, die wel FFP2 adviseren? (Geen vraag aan jou hoor, maar gewoon in het algemeen)

Ministers know which masks provide the best Covid protection – why not tell the UK public? | Claire Horwell | The Guardian

En je kan ze dus ook gewoon hergebruiken:

They can even be reworn – a fact little-known by the public. Although manufacturers recommend discarding masks after eight hours, this advice is intended for highly contaminated settings, such as an infectious disease ward.

For the public, it is in fact fine to reuse FFP masks until they break or become visibly unhygienic. Having several masks that you wear in rotation, wearing a different mask each day and then leaving it to “decontaminate”, can allay concerns about buildup of pathogens. This not only cuts down the cost, it also helps with concerns about masks as plastic waste.

Oh maar die FFP2 dingen zijn hartstikke duur. En heel eerlijk; super irritant.

Ik raak altijd na een tjjdje soort van ‘in paniek’ want ze voelen zo benauwd. (Ik heb maar 1 werkend neusgat door een scheve neusschot)

2 likes