Ik vind sowieso dat de manier waarop ik naar corona kijk supersnel is veranderd de afgelopen weken. Vlak voor kerst was het een heel somber vooruitzicht: mogelijk code zwart, lockdown, omikron super besmettelijk. En vier/vijf weken later ben ik gewend en niet meer somber door 50.000 besmettingen per dag, dalen de ziekenhuisopnames nog steeds ondanks die eigenlijk bizarre cijfers, en gloort er zelfs hoop dat deze enorme maar mildere piek ervoor kan zorgen dat corona endemisch wordt.
Ik hoop natuurlijk dat alle positieve testen nu niet tot enorm veel long covid patiƫnten gaan leiden, dat zou verschrikkelijk zijn. Maar voor de rest voel ik me over het algemeen wel optimistischer dat het inderdaad mogelijk is om te leren leven met covid. En dat het inderdaad niet een enorm slecht idee is om de maatregelen te versoepelen zodat het normale leven door kan blijven lopen ondanks corona (dus niet een kwart van alle klassen in quarantaine, geen zorgmedewerkers meer aan het werk omdat ze allemaal in quarantaine zitten etc). Bizar hoe snel dat kan veranderen. Hopelijk gaan we als Europa ons dan ook inzetten om alle andere continenten net zo snel en met zo veel urgentie te gaan vaccineren zodat corona overal endemisch wordt.
(los van de QR)
.
). Ben benieuwd of zulke rechtszaken er zullen komen (kan ook tegen andere Willem Engel bijv.), kan het me wel voorstellen vanuit de familie, zeker als het een jong iemand is.