Ja jongeren gebruiken het nu om niet naar school te hoeven las ik.
Hoop zelf dat ik snel weer negatief ben.
Ja jongeren gebruiken het nu om niet naar school te hoeven las ik.
Hoop zelf dat ik snel weer negatief ben.
Aah wat shit zeg! Heb je je vaccinatie gehad tijdens de zwangerschap? Hier hebben de oudste twee corona, al ruim 1,5 week en ze zitten niet in isolatie. De baby heeft tot nu toe gelukkig nergens last van! Misschien door de booster? Hopelijk valt het bij jullie ook mee.
Ik hoor gelukkig vaak om me heen dat het niet overgedragen wordt op de baby of de baby er niet of niet erg ziek van wordt.
Ik hoop dat het meevalt voor jullie
Dan heeft hij in elk geval wel jouw antistoffen gekregen. MĂłcht hij dan toch corona krijgen, valt het hopelijk mee. Inderdaad goed in de gaten houden. Sterkte!
Geldt dit ook als je corona krijgt tijdens de zwangerschap?
Wat positief nieuws op de maandagochtend. Ik snap uit dit artikel niet per se waarom de WHO voorspelt dat corona dit najaar endemisch terugkomt ipv als pandemie, maar laten we het hopen
Die man zegt mogelijk en we moeten heel voorzichtig zijn want corona heeft ons al verrast. Alle nieuwskoppen: einde pandemie in zicht.
De kop klopt dan toch gewoon
Inderdaad verwachting dat het in Europa endemisch en dus gecontroleerde setting wordt, maar rest van de wereld en met name in Afrika en Azië geen idee.
Maar als er in Afrika of Azie variant 359 ontstaat die toch een stuk anders is zijn we toch alsnog fucked?
@Xiomara Ik zie dat hier inderdaad mogelijk bij staat. Andere berichtgeving doet dat niet en dat stoort me. Ja goed nieuws is fijn maar te optimistisch lijkt me niet oke.
Ah nee!! Dan is de angst dat hij koorts krijgt zeker? Mag ik vragen (mag ook in DM) waarom geen booster (vriend) voor het traject?
Mijn man haalt heel de tijd zân booster niet, ik snap het omdat die druk is geweest en mentaal niet lekker zat. Maar ondertussen ben ik bijna 8 weken na mn besmetting en ik wil niet weer ziek worden, of in quarantaine moeten. En ben ook nog eens zwanger.
Dus ik heb hem net een agenda invite gestuurd dat die donderdag de booster moet halen (eerst mogelijke moment in deze stad).
Ah kak, sterkte daar en beterschap voor je dochter!
Het voelt inmiddels als een âwanneerâ in plaats van een âofâ. Ben er niet klaar voor jongens
Balen! Hier hadden we een 3-en 1-jarige met corona en tot nu toe testen mijn vriend en ik nog negatief. Het kan zeker nog, maar ik had verwacht dat wij al lang positief hadden getest gezien het één grote corona bom hier binnen is geweest. Zij zijn al uit quarantaine dus ben benieuwd. Hopelijk valt het allemaal mee bij jullie thuis!
Superknap van je! Je hebt natuurlijk weinig keuze, maar met zoân mindset kom je wel ver. En helpt zeker bij je herstel.
Kan me voorstellen dat 3 weken nu peanuts lijkt voor je, en misschien wat aanstellerig haha. Het is inderdaad niet te vergelijken met een gewone verkoudheid qua herstel en dat maakte me angstig denk ik. Vooral het feit dat je lichaam geen basisconditie heeft voor kleine dingen op de dag (wandeling, boodschappen, praatje maken).
Ik wens je een goed herstel toe! Hopelijk blijft de stijgende lijn voor je doorzetten en is dit hoofdstuk (heel boek inmiddels?) klaar in 2022.
Halleluja, wat zou dit top zijn zeg! Is voor mijn gevoel ook zo snel omgeslagen, in december nog allerlei doemscenarioâs ivm Omicron en code zwart enzo en nu dan dit nieuws
Ik vind sowieso dat de manier waarop ik naar corona kijk supersnel is veranderd de afgelopen weken. Vlak voor kerst was het een heel somber vooruitzicht: mogelijk code zwart, lockdown, omikron super besmettelijk. En vier/vijf weken later ben ik gewend en niet meer somber door 50.000 besmettingen per dag, dalen de ziekenhuisopnames nog steeds ondanks die eigenlijk bizarre cijfers, en gloort er zelfs hoop dat deze enorme maar mildere piek ervoor kan zorgen dat corona endemisch wordt.
Ik hoop natuurlijk dat alle positieve testen nu niet tot enorm veel long covid patiënten gaan leiden, dat zou verschrikkelijk zijn. Maar voor de rest voel ik me over het algemeen wel optimistischer dat het inderdaad mogelijk is om te leren leven met covid. En dat het inderdaad niet een enorm slecht idee is om de maatregelen te versoepelen zodat het normale leven door kan blijven lopen ondanks corona (dus niet een kwart van alle klassen in quarantaine, geen zorgmedewerkers meer aan het werk omdat ze allemaal in quarantaine zitten etc). Bizar hoe snel dat kan veranderen. Hopelijk gaan we als Europa ons dan ook inzetten om alle andere continenten net zo snel en met zo veel urgentie te gaan vaccineren zodat corona overal endemisch wordt.
Wat ik vaker hoor: Mensen die âblijâ zijn dat ze besmet zijn met corona, omdat ze niet gevaccineerd zijn / willen worden.
Ik snap dit 0%.
Heeft het te maken met dat die mensen bang zijn dat het vaccin het DNA aantast? (en het virus niet?)
De toelichting was iets ivm bloedplaatjes?
Maar hoe kan een vaccin ooit schadelijker zijn voor sommige mensen dan het virus zelf?
Is dat niet gewoon omdat ze dan een herstelbewijs hebben?
Ja klopt. Maar als je het vaccin al niet wilt, dan moet je toch mega erg balen als je corona krijgt? Dat is juist waarin je de bescherming mist.
Ik kan me er niet zo goed in verplaatsen, dat je bewust niet kiest voor vaccin, en dan blij bent met corona? (los van de QR)
Maar misschien denk ik niet wappie genoeg
En als je iets hebt met je bloedplaatjes, kan je dan geen enkele vaccinatie aan of alleen het coronavaccin niet? En is ziek worden dan niet juist gevaarlijk?