Caronatopic #15

Kan echt niet meer, zodra de nieuwe prik uit is neem ik die ook!

1 like

@keekie ik vind echt dat je nu lullig doet tegen Kaaskroketje. Ze heeft duidelijk vragen, al stelt ze het misschien niet op de meest handige manier. Ik lees uit die vraag over verpleging; merken jullie ook dat steeds meer verpleegkundigen hem niet meer nemen/complotten gaan geloven? Eigenlijk waar Tessel antwoord op geeft.

Ik heb al eerder wat zorgen gelezen van Kaaskroketje en kan me voorstellen dat je schrikt/baalt als je denkt dat het vaccin wat je zojuist genomen hebt niet zo optimaal blijkt te werken als je had gedacht/gehoopt. Gelukkig blijkt dat niet zo te zijn maar als je dan ook nog mensen om je heen hebt die complot dingen roepen…

7 likes

Ik heb al 4x een zelf test gedaan en blijf negatief testen. Terwijl ik wel Corona-achtige klachten heb en om me heen nu ook meer mensen (collega’s) positief zijn getest. Misschien is het gewoon een verkoudheid geen idee…

Nu kan ik aankomende week het herhaal vaccin krijgen. Stel ik heb toch Corona, wat is dan ook de reden dat je dan geen vaccin moet nemen; dat je er toch zelf genoeg voldoende anti stoffen tegen ontwikkelt? Maw zonde van het vaccin dus eigenlijk? Of werkt het vaccin dan niet in feite?
Zal ik dan wachten totdat het voorbij is.

1 like

In theorie heb je na een besmetting zo’n drie maanden antistoffen. Je maakt niet méér antistoffen aan als je in die tijd ook nog een vaccin neemt, inderdaad zonde van het vaccin.

Wat @Shadina zegt klopt ook. Er zijn gevallen geweest waarbij het ziekteverloop verslechterde nadat iemand een vaccin had genomen. Overigens geldt dit ook voor de griep. Een vaccin laat je lichaam denken dat een virus is binnengedrongen. Daarom krijgen sommige mensen bijwerkingen als koorts. Die is snel over omdat er niet echt een virus is. Maar als je lichaam al een (echt) virus aan het bestrijden is, kan deze truc ervoor zorgen dat je lichaam in een soort overdrive gaat omdat het denkt dat het nu van twee kanten wordt aangevallen. Dan ga jij je veel zieker voelen.

Zo heb ik het in ieder geval begrepen.

3 likes

Ik zou als je echt twijfelt dan een test doen bij de GGD, want voorlopig lijkt het eerder op een gewone verkoudheid dan Corona. Dat heerst ook nog steeds.

2 likes

Ik kan me ook melden na al die tijd de dans te hebben ontsprongen. Dit weekend was mijn test nog negatief maar nu direct positief. Had dit weekend ook koorts maar dat lijkt over dus hopelijk gaat het de goede kant op.

Denk dat de meesten op dit forum nu weer mogen voor de booster :slight_smile:

10 likes

En in de provincies Utrecht en Zeeland kan je op bepaalde locaties al zonder afspraak terecht.

1 like

Tnx voor alle reacties ook hierboven!
ik behoor niet tot de doelgroep om bij de ggd te mogen testen: Testen bij klachten corona bij de GGD | Coronavirus COVID-19 | Rijksoverheid.nl

Dan wacht ik toch maar even tot deze verschijnselen voorbij zijn en missh in dec of Jan pas de booster halen

1 like

10 dagen na positieve test ben je toch nauwelijks meer besmettelijk? (Icm afstand en mondkapje)

1 like

Ik heb een vraag!

Vorige week Corona opgelopen op het werk en 5 dagen in isolatie gemoeten. Ik had echt nauwelijks klachten. Toevallig had ik direct de dag erna een city trip. Aangezien ik geen klachten had en ik uit isolatie mocht, toch weggegaan. Maar nu begin ik hier best wel wat verkoudheidsklachten te ontwikkelen en ik vrees dat dat nog wel even doorgaat zetten.

Maar hoe kan ik nu kijken of dit vanuit verkoudheid of toch weer/nog vanuit Corona komt?

Stel ik ga testen en ik ben inmiddels negatief, dan is het duidelijk. Maar stel ik ga testen en ik ben positief. Ben ik dan nóg positief of wéér positief. Ben ik dan nog besmettelijk? Of is het een verkoudheidheid naast mijn oude positieve coronatest?

Ik kan ook niet preventief in isolatie qua werk, aangezien ik op een behandelafdeling werk

1 like

Je kunt denk ik het beste een arts raadplegen, maar het lijkt me dat deze klachten nog van je coronabesmetting zijn. Als je nu gaat testen, test je waarschijnlijk positief en dat is dan nog van dezelfde besmetting. Volgens mij kun je tot 14 dagen na besmetting nog (licht) besmettelijk zijn als je klachten hebt.

Ik zit nu op dag 13 en had de eerste dagen na mijn besmetting vooral koorts en griep gevoel. Pas sinds een paar dagen heb ik last van kriebelhoest en benauwdheid. Sommige symptomen kunnen dus ook later na je besmetting komen.

3 likes

Ja misschien moet ik dat maar even doen! Ik vind vooral de besmettelijkheid een ding. Werken met klachten lukt wel, maar ik wil niet op mijn geweten hebben dat ik anderen ziek maak

1 like

Er zijn nu heel veel mensen ziek door de ‘gewone’ griep terwijl er ook weer veel corona om ons heen is. Zelf net ook meegemaakt met een grote groep mensen na een bruiloft. Veel ziek, deel corona en deel niet en dat werd bevestigd door GGD testen. Bij 4 negatieve testen denk ik dus eerlijk gezegd niet dat je corona hebt gehad.

4 likes

Bij mij werkt de site niet?

1 like

Alle officiele bronnen zeggen dat je de herhaalprik minimaal 3 maanden na je coronabesmetting kunt nemen. Maar zou het echt zo erg zijn om er 2 maanden tussen te hebben zitten? Ik wil 'm namelijk graag halen net voor ik een paar maanden naar het buitenland ga, maar dat is slechts 2 maanden na m’n besmetting.

Ik ben de laatste dagen best wel benauwd, maar mijn positieve test is 13 dagen geleden. Ik had een afspraak bij de huisarts gemaakt om even naar mijn longen te laten luisteren en uiteindelijk heb ik astma medicatie meegekregen.

Alleen de manier waarop die afspraak tot stand kwam was echt bijzonder. Ik mocht de praktijk niet in. Moest een half uur buiten wachten tot de huisarts me in vol ornaat kwam ophalen en me meenam naar een kamertje naast de uitgang. Dat vond ik al redelijk overdreven 13 dagen na zelftest en 10 dagen na officiële test, maargoed prima.

Vervolgens krijg ik het recept voor de astma medicatie en ik geef aan dat ik die dan niet kan ophalen omdat de apotheek binnen naast de praktijk zit en ik daar net niet in mocht…zegt ze: “Nou dat kun je gewoon ophalen hoor, zo hyporcriet zijn we dan ook wel weer.”

Dus toen liep ik alsnog door dat hele pand. :clown_face::clown_face::clown_face:

6 likes

Advies: hevige menstruatie moet in bijsluiter coronavaccins - Advies: hevige menstruatie moet in bijsluiter coronavaccins

Er wordt toch nog over gesproken en gehandeld.

5 likes

Vandaag herhaalprik gehad ben benieuwd :joy: vorige 3 x nergens last van gehad maar dit is een andere cocktail begrijp ik

1 like

Had van de vorige al weinig last, maar deze helemaal amper wat. Licht zere arm alleen.

1 like