Caronatopic #15

Heb je Pfizer gekregen? Ik had m afgelopen week en echt nergens last van gehad, de vorige drie keren idem. Iedereen die ik ken die moderna heeft gekregen, is er wel even ziek van geworden, maar niks heel heftigs.

2 likes

Ja ook pfizer idd net als de vorige 3

Wel benieuwd waar dit dan door komt? Doordat je lijf antistoffen moet aanmaken? Net als dat je na een heel heftige griep ontregeld kan zijn oid?

Ja en dan gaat het dus om 1 cyclus… niet om een half jaar lang haha. Toch :sweat_smile:?

Ach, ik zet nu ook al elke 2u een wekker ‘s nachts om niet door te lekken. Als dat 1x elk uur moet… :smiling_face_with_tear:

1 like

Zaterdag de vierde vaccinatie gehad, vierde keer 24 uur ellendig geweest met koorts, hoofdpijn en misselijkheid. Mijn eerste twee vaccinaties waren met Astrazeneca en de laatste twee met Pfizer, dat heeft voor mij geen verschil gemaakt in ziek zijn erna. Achja, het scheelt dat je zo makkelijk zelf je prik kunt plannen. Dus altijd dan maar zaterdags vaccineren en op zondag de hele dag in bed liggen :woman_shrugging:t2:

3 likes

Dan neem ik aan dat als je corona krijgt je menstruatie ook wel even van de leg is. Dus wat dat betreft heeft het geen nut om daarom je herhaalprik niet te halen

9 likes

Ik heb m’n prik expres op dinsdag gedaan voor het geval dat ik er ziek van werd haha, geen zin om m’n weekend voor op te offeren :sweat_smile:

11 likes

Haha same, ik op zondagmiddag :smiley:

2 likes

Ik ook, gisteren. Dus guess wie er nog in bed ligt :stuck_out_tongue:

1 like

Als dat kan, waarom niet? :ok_hand: Ik heb doordeweek sneller een probleem met mn werk en opvang van mn kind, dus dan helaas maar een zondag vrij plannen.

2 likes

Ik had van het vaccin geen menstruele klachten maar was na corona een week te laat.

2 likes

Godverteringzooi, ik heb corona…

Kan HR natuurlijk niet bereiken in ‘t weekend maar ik was 3 dagen op kantoor… Gisteren testte ik nog negatief en toen waren in de ochtend pas de klachten begonnen. Hopelijk heb ik dus niemand besmet :upside_down_face:

1 like

Jaaa ik dus juist in t weekend omdat ik me ziek worden ff niet kon veroorloven met de piekdrukte op werk :smiling_face_with_tear: Maar alleen beetje onrustig geslapen vannacht en wel echt een gigantisch stijve arm nu, kan me dat van de vorige keer niet zo herinneren… al is dat ook best lang geleden. Die man gisteren vroeg ook mn hoeveelste vaccinatie het was en ik moest echt even heel hard nadenken, haha.

Afgelopen juli (midden juli) heb ik corona opgelopen. Daar ben ik eigenlijk tot eind augustus heel ziek van geweest. Vanaf de erste week september ben ik wel weer begonnen met werken (toen liep de zomervakantie ten einde) en dat ging wel redelijk; ik was wel nog veel moe en heb mij tussendoor een week ziekgemeld, maar nu gaat het wel weer.

Nu heb ik last van haaruitval. Ik trek tijdens het haren wassen echt plukken eruit. Gelukkig heb ik nog geen kale plekken, maar zelfs m’n vriend valt nu op dat m’n haar wel dunner oogt.

Hoe hebben mensen hier dat ervaren? Hebben jullie alleen een dunnere bos haar gekregen of ook echt kale plekken? En hoe lang hield dit aan bij jullie? Hebben jullie nog tips om verdere haaruitval tegen te gaan?

Ben benieuwd. Kon wel janken toen ik net constateerde dat m’n haar dinner is geworden. Misschien heel oppervlakkig, ik moet natuurlijk niet vergeten dat ik er lichamelijk/geestelijk erg slecht aan toe ben geweest tijdens m’n besmetting, maar ik baal hier zo ontzettend van. :smiling_face_with_tear:

1 like

Wat vervelend. Ik heb hier ook heel erg last van gehad. Ik had geen kale plekken. Alleen veel haaruitval. Uiteindelijk was het na 2 maanden weer voorbij, het uitvallen

2 likes

@Oprah Dat herken ik wel! Ik heb ook altijd dat ik veel haar verlies in het najaar, maar nu is het echt veel ja. Super balen.

@Lara dat geeft mij dan wel weer hoop! Ik lees ook horrorverhalen van mensen die maar een pruik begonnen te dragen en dan vrees je daar toch een beetje voor. Thanks!

Wat kut zeg. Als je op t forum zoekt op haaruitval en Corona zie je daar veel berichten over. Met name in het vorige Corona topic en in het haartopic, onder andere berichten van mij. Dus dat zou ik sws even doen als je vraagt naar meer ervaringen.

Helaas dus herkenbaar, ik ben ook een paar keer bij de huisarts geweest die het erg zorgelijk vond en heb verschillende bloedonderzoeken mogen doen. Maar zij herkende het bij veel vrouwen, die extreme haaruitval na Corona besmetting. Na ongeveer twee maanden begint dat. Is een logisch verhaal achter. Paste bij mij precies in die tijdlijn.

In totaal denk ik dat ik drie plastic zakken haar ben verloren. Ben na twee zakken gestopt met verzamelen. Ik heb geen kale plekken eraan overhouden, ik had wel echt een bos haar. Ogenschijnlijk lijkt het nog steeds dat ik een bos haar heb, maar ik voel en weet zelf dat er beduidend minder van over is, ik heb wel vol en dik haar dus dat maakt wel verschil. Mijn staartjes en knotjes zijn niet meer wat het was en ik heb hier echt heel erg mentaal last van gehad. Lichte inhammen ook. Die bossen haren overal maakte me echt ziek.
Zo’n eng gevoel. Ik snap je dus volledig, en mijn lieve huisarts ook.

Bij mij heeft het ongeveer 2,5 maand geduurd en het is plots gestopt. Het gaat echt stoppen. Al voelt dat nu niet zo! Ik heb die vraag ook gesteld op t forum en het stelde me gerust dat er anderen waren die ook zeiden dat het zou stoppen.

Ik gebruik al jaren haarolie, die ene die nu een hype is. Ik heb altijd dus veel haar gehad en ik ben dat ook blijven gebruiken. Ik zie alweer baby haren komen dus houd hoop, als je zekerheden wil, stap naar je huisarts, die van mij nam mij heel serieus en heeft ook haar onderzoek gedaan naar dit symptoom.

Maar het gaat stoppen en je haren gaan ook terug groeien. Als je daar meer over wilt weten kun je ernaar googelen, in het Engels bijv. Heeft te maken met een bepaalde reactie van je lichaam.

10 likes

Wat fijn dat het bij jou gestopt is! Ben zo blij voor je! Ja bij mij gaat het op en af. Ik moet morgen bloedprikken voor mijn Coeliakie. Volgende week vrijdag telefonisch gesprek met de MDL arts en wil het er sowieso met haar over hebben. Dus even afwachten. Ik volg dit topic niet dus had je reactie niet gezien sorry!

1 like

Ik ben nog heel moe na corona, maar wil na drie weken niet sporten graag wel weer beginnen (sportschool en pilates). Iemand daar ervaring mee? Ik lees op internet wel wat dingen maar ben benieuwd naar hoe jullie het hebben aangepakt. Minder lang? Minder zwaar? Allebei?

Anderen met eigen ervaring correct me if I’m wrong maar ik heb wel verhalen gelezen van mensen met long covid (zeker in de eerste periode) die door behandeling bij fysio en het ‘vooral maar wél gewoon opbouwen, door de moeheid heen!!’ averechts effect ervoeren.

Waarom niet nog even wachten tot de moeheid is afgenomen? Geef je lichaam de tijd om te herstellen.

2 likes