Caronatopic #15

De discussie wordt voortgezet vanaf Caronatopic #14 - #5535 door Totoro.

Eerdere discussies:

7 likes

Nog steeds lellik die a in de titel.

15 likes

Huh hoe zou je het anders wel schrijven??

2 likes

Carono

14 likes

Verkoudheidsklachten zijn nooit van een vaccinatie als het dingen zijn als neusverkoudheid, keelpijn, hoesten, snotterig. Pijn aan je arm of systemische bijwerkingen (zoals koorts) kunnen wel door vaccinatie komen!

3 likes

oh echt relax even, er is helemaal niks mis met je vaccinaties :slight_smile:

10 likes

Het vaccin tegen BA.1 werkt ook goed, lees dit even: DPG Media Privacy Gate. Er is heel weinig verschil in de hoeveelheid antifstoflichamen die aangemaakt worden.

8 likes

Als je geen medische redenen hebt om niet te vaccineren, doe het gewoon :upside_down_face: juist voor hen die het niet kunnen :upside_down_face:

14 likes

Laatst twijfelde je nog toch, heb je hem inmiddels gehaald dan?

9 likes

Maar ik wil wel de update, want ik kan natuurlijk niet tegen mijn vrienden zeggen dat ik de vorige versie heb. OMG schaam me dan dood

4 likes

Ik kan jou zo vaak niet volgen. Waarom stel je de vraag zo? Je bent verpleegkundige, je kan toch zelf ook wel een mening over dit soort dingen vormen en je hebt toch geleerd hoe je kan achterhalen of iets juist informatie is? En hoe je je verder kan verdiepen?

35 likes

Jongens maar dat was wel een ding in Belgiƫ toch. Kwam gewoon in het normale journaal. Overheid communiceerde dat alle vaccins de aan omikron aangepaste waren. En sommige centra hebben zonder communicatie en zonder medeweten van wie hem kreeg de oude toch nog gebruikt. Op zich allemaal geen ramp natuurlijk want we zitten toch alweer een variant verder en beide vaxes zijn er niet om besmetting tegen te gaan maar om ernstige acute ziekte te minderen. Maar je hoeft geen antivaxxer te zijn om als mens toch doorzichtigheid te verwachten in wat je krijgt.

3 likes

Ik weet niet hoe het in BelgiĆ« zit, maar de vaccins waar de herhaalprik nu mee wordt geprikt in Nederland bieden ook bescherming tegen omikron. Tegen subtype BA.1. Deze vaccins zijn half september toegelaten op de Europese markt. Iets later werden nĆ³g nieuwere vaccins die bescherming bieden tegen subtypes BA.4 en BA.5 toegelaten op de Europese markt. Die zijn later ontwikkeld op verzoek van de FDA. Maar omdat er nog 2,9 miljoen vaccins die tegen BA.1 beschermen op voorraad zijn wordt die voorraad eerst opgemaakt.

Dus als je nu een herhaalprik haalt ben je ook tegen omikron beschermd. Je krijgt niet een echt oud vaccin dat helemaal niet tegen omikron beschermt. Subtype BA.5 is nu wel dominant in Nederland, maar in experimenten waarin de twee vaccins zijn vergeleken blijkt dat er heel weinig verschil is in de hoeveelheid antifstoflichamen die aangemaakt worden.

Kan dit beter gecommuniceerd worden? Ja. Kan je het beste gewoon je herhaalprik halen als je aan de beurt bent in plaats van te wachten tot die 2,9 miljoen vaccins op zijn? Ook ja.

16 likes

Ja dat @kaneel

Ik heb er verder niet zoā€™n mening over hoor aangezien ze toch allemaal gericht zijn op het voorkomen van ernstige ziekte en niet op besmetting zelf. Maar wat je uitlegt weet ik allemaal maar is dus niet wat hier aan de hand was.

2 likes

@Shadina Ja daarom zei ik ook dat ik niet weet hoe het in Belgiƫ zit, was meer als uitleg over wat er in Nederland gebeurt aangezien de discussie daar eerst over ging en @anon4775214 de vaccins in Nederland ook oud noemde. Niet dat het niet mag gaan over hoe het in Belgiƫ gaat! Maar ik vond het nu een beetje lijken alsof het een vergelijkbare situatie is (misschien ben ik de enige die dat vond hoor, dat kan), terwijl als ik je artikel lees ik het veel kwalijker vind wat daar is gebeurd en ook echt kut vind dat mensen daar niet werden(worden?) gevaccineerd tegen omikron terwijl dat wel werd gezegd. Terwijl je in Nederland dus wel beschermd bent tegen omikron met de huidige herhaalprikken.

1 like

Ooh ik dacht idd dat het in Nederland ook zo gebeurd was maar gelukkig niet dan!

1 like

Wow!
Wederom, denk je dat hier het antwoord volgt? Ja het is normaal dat mensen het daar niet nemen. Je weet toch dat zorgmedewerkers in de oudere zorg allemaal betaald worden om ouderen zo snel mogelijk dood te laten gaan?

En niet EB leren werken kan maar mag hopen dat je wel iets verder dan niet zorgmedewerkers kan nadenken ipv stemmingsmakerij. Want dan doe je met je laatste vraag ook.

4 likes

Maar hoe verwacht je antwoord? Nee het is niet normaal maar dat kan je zelf toch ook bepalen? Anders had je zelf geen nieuwe vaccinatie genomen. En geen idee maar het zegt wel wat als je zelf het verband met Facebook maakt.

En wat betreft je collegaā€™s, er is overal werk dus als het je dwars zit ga je weg.

2 likes

OkƩ wel eens met de observatie dat in sommige centra personeel elkaar totaal op loopt te hitsen om het niet te nemen. Ik werkte voorheen in een soort verpleeghuis en hoorde echt de raarste theorieƫn tijdens de koffie. Echt bizar dat je gelooft in al die chip-theorieƫn en shit maar ondertussen patiƫnten verzorgt en medicatie toedient. Echt zonde en komt de patiƫnten niet ten goede

5 likes

Geen idee, ik heb al jaren geen Facebook. Waarschijnlijk ook een stuk algoritme.

Maar goed dat je het hebt genomen!

2 likes