Caronatopic #15

Mijn moeder heeft 1 of ander virus. Gister een stokkie door haar neus gehaald (voelde weer helemaal als vertrouwd), maar gelukkig geen corona.

Ik ben zelf twee keer súper ziek geweest van de vaccinatie. Daarbij beide keren maanden niet ongesteld geweest. Heb zelf 1 keer (haast ongemerkt) een besmetting gehad, dus ze hebben allicht geholpen.

Ik zou wel weer een vaccinatie halen, maar vooral voor de mensen om me heen. Ik zie er best tegenop weer zo lang ziek te zijn en zo lang geen menstruatie hebben vind ik ook niet fijn. Maar dat is natuurlijk een stuk minder belangrijk.

1 like

Ik heb ook Corona! Voor het eerst ooit. Ik voelde me al een week niet fit maar bleef negatief testen, vandaag heb ik in mijn keel getest en was de uitslag na minder dan één minuut knalpositief. Voel me echt stom dat ik dat niet vanaf het begin heb gedaan en dus gezellig rond heb gelopen met een dikke vette besmetting. 🫠 Vorige week voelde ik me moe en had ik keelpijn, maar sinds vrijdag voel ik me steeds slechter, slaap ik slecht, heb ik buikpijn, kan ik niet stoppen met hoesten, heb ik inmiddels ook slijm en verkoudheid. Echt superkut dit. Ik heb me na het testen gelijk afgemeld van werk en nu (een paar uur later) heb ik ineens koorts. Meh.

2 likes

Voor de mensen die de doelgroep zijn, je kan een afspraak maken voor de prik via www.planjeprik.nl

5 likes

Hoe zou je de pijn aan je benen omschrijven? Ik dacht dat ik “gewoon” spierpijn had of pijn van overbelasting, maar ik heb nu al 3 dagen spierpijn aan de voorkant van mn benen en ook de bovenkant van mn voet. En ik was ziekjes vorige week al testte ik negatief op corona. Maar ben nog steeds erg moe en beetje last van mn keel ook.

1 like

Voor mij voelde het ook als gewone spierpijn (terwijl ik niks bijzonders had gedaan) en op de eerste dag zelfs een beetje als groeipijn? Maar dat is lang geleden dus ik weet niet of ik me die pijn nog goed herinner

2 likes

Hier herken ik bij mezelf corona echt onmiddellijk aan en het was dan altijd een positieve test. ( heb al regelmatig corona gehad)

Het is zon typische pijn in de benen. Valt ook bijna niet te omschrijven vind ik. Het lijkt wel wat op spierpijn maar het is toch erger en heftiger dan spierpijn en ook terwijl ik gewoon stil lag. :face_with_spiral_eyes::face_with_spiral_eyes:

2 likes

Voor de forummers met long covid mooi nieuws. De eerste expertise centra worden geopend. Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken.

9 likes

Ik heb alweer een weekje carona, voor de zoveelste keer.

Maar het was eigenlijk weer aan de beterende hand, was gisteren gewoon weer fit en zonder klachten en nu heb ik opeens weer f*cking keelpijn gekregen.

Die klacht had ik nog helemaal niet :smiling_face_with_tear:

Nog iemand bekend waarbij het op en af gaat?
Of zou het weer een nieuw virus zijn? Geen idee natuurlijk
( zou me niet verbazen met kinderen op kdv) 🫠

1 like

We hebben een corona uitbraak bij in ons in het ziekenhuis icl bij de huisartsen in de eerste lijn. Echt een hardnekkig variant is het.
Gaat inderdaad op en af. Paar ook al op IC beland en overleden (verwacht ik niet bij jou hoor, is om context te schetsen dat het toch wel een pittig variant is en de booster eigenlijk te laat)!.

4 likes

:sob: vreselijk

1 like

Hier inderdaad ook al een goede 2 weken niet fit door corona. Gaat op en af en de keelpijn gaat gewoon niet weg. Nieuwe klacht is ook tongpijn. Dat is echt vreselijk. Kon op sommige momenten nauwelijks praten en slikken.
Zijn heel veel mensen in mijn omgeving bij wie het heel lang blijft hangen met vergelijkbare klachten.

Mijn keel is inmiddels ook helemaal dik en rood, echt ontstoken geworden. Die tongpijn heb ik idd om me heen ook gehoord. Lijkt me heel vervelend :weary: beterschap!

Je kunt ook zo’n aftengel proberen om de pijn in je mond wat te verminderen. En als het lang aanhoudt eff de huisarts laten zien of je niet een schimmelinfectie erbij hebt.

1 like

Ik moest deze post een paar keer lezen voordat ik zag dat er geen af-tengel stond :sweat_smile:

12 likes

Haha ik zat ook verkeerd te lezen en af te vragen van een aft-engel is.

1 like

Vandaag getest en positief. Ik heb een jaar gedaan over mijn revalidatie van mijn vorige besmetting inclusief fysio en re-integratie en gedoe, dus ik hoop op een lichter verloop dit keer. Heb geen smaak en reuk en hoest als een melaatse, maar geen koorts scheelt echt álles.

6 likes

Oh dat zal dan wel even schrikken zijn en spannend om weer positief te testen na zo’n traject! Veel beterschap, hopelijk valt het mee.

Iemand in m’n omgeving heeft sinds kort long covid (dat klinkt raar maar hij heeft het nog niet zo lang maar wel lang genoeg om het long covid te noemen dus) en wat is dat kut zeg. Ik kende alleen via via mensen die het hadden maar nog nooit iemand dichtbij. En na al die jaren zegt de huisarts eigenlijk nog steeds ‘we weten het niet’ :man_shrugging:

1 like

Er is echt een corona uitbraak in mijn omgeving. Ik heb 3 vrienden en 3 familieleden die het nu hebben en zij hebben niets met elkaar te maken.

Ik heb het zelf denk ik ook nu, heb alleen geen testen meer. Maar nogal een logisch gevolg als je een paar dagen voor iemand met corona zorgt.

1 like

Ik kan hooguit 15 minuten wandelen, fietsen naar de supermarkt is een beproeving en na 1 trap ben ik een doorgefokt mopshondje met ademhalingsproblemen. Maar geen brainfog deze keer. :upside_down_face:

Ik vind eten zonder reuk en smaak zo raar. Het gaat dan heel erg om structuur en temperatuur. En aangezien slikken als scheermessen voelt is het allemaal nogal een stomme ervaring.

1 like