Caronatopic #8

Ik wilde deze vent echt slaan. En dan ook artsen krijgen €20.000 per fake corona patient.

Hoe kan je dit zeggen? Je bent of was een arts. Hoe kan je dit geloven?!

4 likes

Ik dacht dat het anti Rutte was. Ik wilde eerst nog mee gaan rellen want me people weet je. Maar geloof het toch niet.

Er staat een gast in de tram te vertellen over hoe hij veel mensen kent die hersenbeschadiging hebben opgelopen doordat ze de verkeerde kant van het wattenstaafje hebben gebruikt bij de corona test :joy::joy:

16 likes

Ik denk echt dat bij mensen die dit zeggen er een schroefje los zit. Maar echt. Ik had ook ooit een oud-collega die van bijzonder integere betrouwbare vent ging naar complete wappie die echt overtuigd was van zijn nieuwe wereldbeeld na een auto-ongeluk. Kan bij dit soort crazy uitspraken alleen maar denken dat mensen echt letterlijk een klap van de molen hebben gehad.

4 likes

bi-zar deze man en vrouw. gelukkig staan zij nu allebei op het museumplein om ons allen te redden :heart:

3 likes

Ja als je kijkt naar de mensen die daar zijn is het best een bijzondere combinatie aan demonstranten. Aan de ene kant Qanon wappies die “tegen Corona zijn”, maar ook linkse jonge meiden die je ook zo op een BLM demonstratie zou kunnen zien. Apart beeld haha

5 likes

Ik vind het echt alleen maar heel verdrietig dat dit soort dingen nu gebeuren. Zit je dan thuis met je goede gedrag :+1: Heb nog nooit zo vaak ‘waar gaat het heen met de wereld’ gedacht als in de afgelopen tijd

25 likes

Dat denk ik inderdaad ook. Dat deze pandemie dat schroefje los extra triggert of zo.

@Roguee nou ik ben ze onwijs dankbaar! Aangezien het vaccin ons allemaal vermoord :roll_eyes:

2 likes

Veel mensen die er heen gaan, staan daar om hun grondrechten te verdedigen. Protesteren wordt verboden in het kader van Corona. Maar ondertussen kan de politiek allemaal vrijheidsbeperkende maatregelen in voeren. Wanneer krijgen we onze vrijheden weer terug? Hoever willen we gaan om levens te redden en te verlengen? Het huidige beleid werkt maar matig het aantal besmettingen neemt niet heel veel af. Maar de kosten die de maatregelen met zich meebrengen zijn enorm. Veel daarvan zien we nu nog niet maar jongeren zullen hier nog jaren later last van blijven houden. Misschien kunnen we concluderen dat het virus sterker is dan de mens. Of dat we naar andere oplossingen moeten gaan kijken. We willen ouderen en zwakkeren beschermen maar als ik het nieuws moet geloven lukt dat nu ook niet goed.
Ik heb de livestream gevolg en ken mensen die er heen zijn gegaan. De demonstratie verliep heel rustig. Politie en ME stonden eerst nog rustig te praten met de demonstranten. Todat ze mensen gingen insluiten en met waterkanonnen aankwamen. Nu geloof ik dat er ook altijd mensen op af komen om te rellen en dit was een mooie aanleiding om te gaan rellen. Geweld keur ik altijd af. Ik geloof dat als er niet zou worden ingegrepen dat demonstratie gewoon rustig zou zijn verlopen. Je ziet het escaleren. Hoe kun je zonder te demonstreren nog je stem laten horen?
Natuurlijk komen er mensen op af die zoals jullie noemen misschien Wappie zijn. Maar moet je ze dan maar de mond dichtsnoeren?

Voor iedereen die interesse heeft in tegengeluid:

2 likes

Je hoeft mensen niet de mond te snoeren maar uitspraken als:

• het vaccin vermoordt mensen
  • artsen krijgen €20.000 per fake patient
  • in maart was er corona maar nu niet meer
  • als we ze nu niet stoppen dan komen ze je huis in (wie is ze)

Dat soort dingen vind ik onwijs schadelijk dat mensen dat zo verkondigen zonder daadwerkelijk bewijs. Ja deze mensen beweren allemaal bewijs te hebben maar kunnen geen enkel bewijs aanleveren als je er mee in gesprek gaat. Alleen dat je zelf onderzoek moet doen.

En demonstratie ben ik absoluut voor maar ik zit een paar straten van het museumplein af en als ik naar buiten kijk zie ik demonstranten die totaal niet rustig zijn.

46 likes

Heb je het artikel al gelezen?

Misschien handig als je een artikel deelt dat het openbaar is voor iedereen.

2 likes

De grote groepen bierdrinkende mannen die zich vooraf in een ander park (niet vondel) hadden verzameld kwamen ook alleen maar voor een lekker relletje. Ze kunnen beter een soort ballorig voor volwassenen openen, ga daar maar allemaal elkaar in de ballenbak te lijf dan.

8 likes

Dat zijn waarschijnlijk voornamelijk de mensen die elke gelegenheid aangrijpen om te rellen. Ik vind het doodeng dat je nu alleen maar voor of tegen het beleid kan zijn
Je mag niet meer kritisch zijn want dan ben je direct een wappie of niet solidair.
Er zijn heel veel artsen en immunologen die kritisch zijn over huidige beleid maar niet gehoord worden. Lijkt wel of er geen tegengeluid meer mag zijn. Maar juist door respectvol te discussiëren met elkaar kan je tot nieuwe inzichten komen. Net als wat hier op forum ook regelmatig gebeurd. Ik ben gewoon van mening dat het geen enkele zin heeft om alles maar te gaan verbieden zoals een demonstratie.

4 likes

Je weet dat het demonstratie-recht nergens is opgeheven en dat er nog steeds gedemonstreerd mag worden? Ze mochten alleen niet op het museumplein staan en er was een beperking van het aantal mensen. Maar demonsteren mag nog steeds en dat is ook heel goed. Ook mensen met een andere mening mogen die laten horen en dat is ook nergens verboden. Alleen moeten deze demonstranten, net als iedereen hier in Nederland een vergunning aanvragen en zich aan de regels houden. Als je een discussie wil voeren over het coronabeleid, heel goed, maar dan wel op basis van de juiste argumenten.

30 likes

Ik mis in haar artikel: wat moeten we dan wél doen…
Want ja: tuurlijk is dat de ziekenhuizen overstromen op te lossen met meer capaciteit: alleen die is er niet.

Dus… wat moeten we dan nu wel doen?
Of bedoeld ze echt (dit vul ik in) dat je mensen moet laten waterboarden in hun eigen vocht voor de deur van het ziekenhuis omdat we geen ruimte maken voor 70+’ers
Dat mis ik in veel tegengeluid artikelen…

Edit: dit is een oprechte vraag.

13 likes

Niet gehoord worden? Ze krijgen continu een podium. Wil je mensen dwingen hun geblaat voor zoete koek te slikken dan?

14 likes

Ik ben zeker voor discussies. Maar wat ik aangeef de mensen met wie ik de discussie heb gehad valt niet mee te praten of komen met non argumenten.

En dat ik dan een arts op tv hoor verkondigen dat het vaccin mensen dood én dat artsen betaald krijgen voor fake patienten vind ik dat onwijs schadelijk. Want waar zijn zijn uitspraken op gebaseerd? Heeft hij daar bewijzen voor? En het interview was daar natuurlijk te kort voor, maar ik heb wel vaker met mensen een langer gesprek hier over gehad en er komen heel veel van dit soort loze uitspraken zonder een goede argumentatie.

4 likes

Maar de demonstratie was niet compleet verboden? Bij de NOS lees ik dat ze een alternatieve locatie hadden gekregen en een maximum aantal deelnemers. Maar er was geen geheel verbod.

In december was er een dag dat we 13.066 besmettingen hadden. Vandaag zijn dat er 5.622. Gemiddeld genomen daalt het aantal positieve tests nog steeds. Is het minder snel dan iedereen had gehoopt en gedacht? Ja, waarschijnlijk wel. Maar de cijfers zijn alsnog meer dan gehalveerd sinds de laatste piek.

Maar we kunnen toch niet zomaar een samenleving gaan creëren waarin we de ‘zwakkeren’ gaan buitensluiten. Ik denk echt dat veel mensen onderschatten hoe groot die groep wel niet is. Ik blijf dit zo’n rare opmerking vinden. En wat @Totoro zegt inderdaad!

20 likes

Zie ik de kinderen nog langer niet :frowning:

Ze mochten naar het Westerpark waar maar capaciteit was voor 500 mensen. Terwijl er duizenden mensen hadden aangegeven te gaan. De organisator achtte dit niet veilig en heeft het afgelast. Mensen zijn het zat dat demonstraties worden verboden en zijn daarom gewoon de straat op gegaan. Waar je natuurlijk van af kunt vragen of dat verstandig is.

Wat mij vooral dwars zit, is dat de politiek nauwelijks geld wil investeren in de zorg. Dit speelt al jaren. Voor de crisis stond het water ook al aan de lippen. We richten ons vooral op symptoom bestrijding. Maar in de toekomst zullen we vaker met dit soort virussen te maken krijgen. Zeker als we niet iets drastisch gaan veranderen aan onze levensstijl. Het virus is ontstaan doordat mensen en dieren te dicht op elkaar wonen. In de toekomst zullen we dus vaker te maken krijgen met overvolle ziekenhuizen. Want we worden ook steeds ouder. Gaan we dan beslissen om structureel meer geld uit te geven aan de zorg? Of accepteren we dat niet iedereen meer geholpen kan worden en dat we niet allemaal 80 jaar oud worden? De dood is vaak taboe om te bespreken. We zijn immers allemaal bang om onze dierbaren te verliezen. Echter hoort de dood ook gewoon bij het leven.

Wat gaan we ook bereiken met een avondklok? Mensen die willen feesten kunnen dit ook overdag doen of gaan gewoon door tot de volgende ochtend vroeg. Gaan nu de richting in van alleen maar meer dingen verbieden. De vraag is of we deze rechten ooit nog allemaal terug krijgen. Want het volgende virus of mutaties daarvan ligt alweer op de loer. Het is een illusie om te denken dat we dit nog onder controle kunnen krijgen.

3 likes