Caronatopic #8

Ah thanks! Vind het wel spannend.

Wat voor mij een nadeel van zo’n avondklok is dat ik niet meer rustig boodschappen kan doen na 20u, pfff zal dan juist wel weer extra druk worden tussen 17 en 20

9 likes

Ik zie net op het nieuws dat ‘‘de grootste corona-uitbraak Britse variant in België’’ in het rusthuis is waar mijn oma zit. 2/3e heeft die Britse variant. Ik hoop zo dat mijn oma het niet heeft, want zij haalt het anders niet vrees ik

5 likes

Echt? Dat wist ik niet. Wat treurig.

Doe ik trouw :slight_smile:

1 like

Ik heb het op de radio gehoord, maar kan het op internet ook niet terug vinden. Het was niet mijn bedoeling om paniek te zaaien. Reageerde uit mijn emotie, excuses.

Ik heb net met m’n opa gebeld, mijn oma ligt op de ene verdieping waar het virus nog niet zit. Gelukkig maar. Ze is verlamd, dus ze komt sowieso niet in contact met andere bewoners. @Eddie @tuula Ben zo opgelucht, hopelijk blijft het buiten haar verdieping.

9 likes

Ik zit toch een beetje met een dilemma. Volgende week heb ik de eerste vaccinatie in de planning staan, eindelijk!! Daar ben ik natuurlijk heel blij mee. Maar
 ik ben nu al langer dan een week overtijd en ga deze week een zwangerschapstest doen. Ik weet het: hoogstwaarschijnlijk kan een vaccin totaal geen kwaad. Maar dit is nog niet onderzocht. Zelfs als blijk ik tussen de eerste en de tweede prik zwanger te zijn, dan adviseren ze om de 2e prik pas na de bevalling te nemen. Ik wil liever gewoon 3 weken na elkaar de vaccins krijgen. Ik vraag mij af welke risico’s er zouden kunnen ontstaan voor een zwangerschap, welke risico’s willen ze onderzoeken? Ik werk full time in de ouderenzorg dus ook wel kans op Corona. Aan de andere kant: bijna al mijn collega’s zijn straks gevaccineerd dus ben ik tussen hun wel “veilig”. Lastig dit. Ik ga in ieder geval deze week een test doen, want als ik niet zwanger ben dan haal ik dat vaccin 100%

Ik moest van de week nog naar mijn fertiliteits arts en in de wachtkamer hing een flyer over corona vaccin en zwangerschap. En daar stond in dat het prima is om het 2e vaccin te nemen als je tussen 1e en 2e vaccin in zwanger bent geworden.

De NVOG heeft ook een standpunt ingenomen omtrent covid vaccinaties, wat erop neerkomt dat ze niet propageren om alle zwangere vrouwen te vaccineren, tenzij je een onderliggende aandoening hebt / een risico beroep hebt en veel kans hebt om besmet te raken.

Ze maken wel de kanttekening dat een covid besmetting bij een zwangere vrouw een ernstiger verloop kan hebben dan bij niet-zwangeren.
En dat vaccinatie na het 1e trimester wel de voorkeur heeft.

3 likes

Even ranten maar ik kom net terug van een rondje hardlopen en erger me zo aan al die 60/70-plussers die ik ben tegen gekomen. Lekker met zijn 6en gaan wandelen en vooral rijen dik blijven lopen. Ik ergerde me hier al aan voor Corona, maar nu al helemaal.

Een stel vrouwen ging gewoon niet aan de kant (ze liepen met 3 naast elkaar op een pad) waardoor ik in de modder kon gaan rennen :angry: En tot overmaat van ramp kwam mijn elleboog tegen haar arm aan, begint ze ook nog AFSTAND AFSTAND te roepen :sob: Ik hoop dat de modder lekker hoog opgesprongen is.

Daarna kwam ik langs een restaurant, waar ze buiten heuse sta-tafels hadden? Dus stond het hele terras vol met mensen die in de risicogroep horen

8 likes

Ben even sprakeloos, een ‘vriendin’ van mij appte net een foto van shoptasjes. Dus ik zeg Huh heb je gewinkeld? Zegt ze doodleuk ja in Antwerpen. Inclusief hotelovernachting. Sidenote: ze woont zelf in Noord-Holland

Weet gewoon even niet wat ik moet terugzeggen hierop.

1 like

Die daling zet ook niet echt door hĂš

Demonstratie in Amsterdam loopt uit de hand. Inmiddels noodbevel + waterkanon

1 like

Ik maakte de grote fout om de hashtag #Museumplein te bekijken. WAT een gekken lopen er toch rond in NL.

2 likes

Ja bizar he :sob::pensive: ik heb even at5 aanstaan.

1 like

Deze hele situatie heeft in ons gezin 1 klein mini pluspuntje. Eerst was onze dochter gewoon bijna fulltime verkouden. maar sinds de opvang dicht is, is ze niet meer verkouden geweest.

#jemoetgoedzoekenmaarelknadeelheeftznvoordeel

19 likes

Ik vind de dalingen ook langzaam gaan. Te langzaam voor de maatregelen die we hebben.

En ik vind mn leven opeens zo saai. Niet dat ik normaal veel doe ofzo. Maar nu t werk is weggevallen en je niet eens meer af en toe naar een winkel kan voelt t allemaal zo saai. Ik verveel me niet ofzo. Maar t voelt allemaal zo doelloos. Misschien ook omdat we voor mn gevoel tot mei ofzo in deze situatie zitten. Nu gaat mn werk misschien beginnen met bezorgservice dus misschien dat ik een keer per week weer wat te doen heb. Maar toch.

1 like

Mijn hemeltje die AT5 livestream :joy:

Wappieeeeees

4 likes

Dit zijn toch acteurs jongens kom op (echtpaar uit Limburg) :joy: :joy:

5 likes

Ik zie het nu en het enige wat mij te binnen schoot was dat de ME extra goed beschermd zijn tegen corona. Maar wat een kansloze menigte.

1 like