Gaat de angst voor de 3e golf niet ook heel erg over de Britse variant waar het vaccin niet zeker voor werkt?
Mocht het niet lukken om ergens anders te kunnen zijn op die dag (hotel, of familie oid) zou ik dit ook aangeven bij de monteur die komt en misschien duidelijke afspraken maken over mondkapjes, toiletgebruik etc. Bijvoorbeeld als jij gaat dat ze dan echt even weg gaan en je niet dichtbij er langs moet enzo
Denk niet dat het overgrote deel van de ‘zwakkere’ voor die derde golf gevaccineerd zijn. Daarnaast denk ik niet dat de meeste oudjes op de ic komen. Dat zijn juist de jongere mensen. Verder denk ik niet dat je t virus vrij rond wil laten gaan onder de niet zwakke. De hoeveelheid mensen met langdurige klachten is vrij groot. Zou dat risico niet willen lopen.
en ook @the.rebel.club Zoiets zou ik echt niet aandurven, een plek buiten mijn eigen huis voelt niet veilig. Ik kan een raam openzetten in de slaapkamer, die aan de gang grenst. Ik kan helaas de ventilatie in huis niet aanzetten omdat dat onderdeel is van het systeem dat zal worden vervangen. Vind die urenlange aanwezigheid zo spannend, en ook echt de wc-situatie. Denken jullie dat ik er iets aan heb als ik een mondkapje draag op de wc? Ik heb van die KN95-maskers in huis, die als het goed is ook de drager enigszins beschermen. Ik kan gelukkig mijn behoeftes ook zwevend doen (sorry voor het beeld), dus ik hoef zolang de monteurs er zijn niet op de bril te gaan zitten. Sorry ik voel me echt als een debiel door dit allemaal zo uit te typen, in mijn omgeving snappen mensen vaak niet tot hoe ver die angst door kan gaan als je bang bent om dat laatste beetje waardigheid dat je nog hebt in je leven kwijt te raken door een coronabesmetting.
dank ook aan @ferris, ik denk ook dat dat een goed idee is. Dan hopen dat er meegedacht wordt.
En iemand in de buurt die de hele dag buitenshuis werkt? Dat die alles openzet en dan jij kwartier later daarheen gaat. Ik snap je angst. Misschien die mannen vragen een mondkapje te dragen?
Ik zou een emmer gebruiken om in te plassen.
Drinken klaar zetten voor die mannen.
Telefoonnummer afgeven voor vragen en uitleggen waarom jij liever geen persoonlijk contact hebt.
Schoonmaakdoekjes in de WC
(ik merk dat die mannen vaak gewend zijn lang hun plas in te houden haha. Wij hadden ook de hele dag mannen die ons riool kwamen renoveren. Ze zijn een keer even weg geweest en de hele dag niet op onze wc geplast)
Misschien kan je ook een chemisch toiletje bestellen ergens en op je kamer of een andere kamer zetten? Niet super, maar zo kan je prima afstand houden zoals @Madam-Mikmak voorstelt.
80% is 60+ van de jn ziekenhuis komende Corona patiënten.
Maar volgens mij zijn die idd niet voor maart ingeënt. Want ze beginnen met de oudste, aflopend naar 60 jaar. En die krijgen dus pas medio februari een uitnodiging. Dus die zijn nooit voor maart (dus in 2wkn) allemaal ingeënt…
Volgens het huidige vaccinatieschema is men ook nog bezig met het inenten van de kwetsbare groepen tot begin Q3, dus dat is pas juli. Zo snel gaat dat dus allemaal niet.
Morgenmiddag persco met nieuwe maatregelen!
Ik vind het echt zo jammer dat het nog niet is uitgelekt. Hoop zo erg dat het geen visiteverbod is🤞🏻
Ik denk dat er nog wel wat gaat lekken morgen!
@Whoopdidoo @Madam-Mikmak @Okapi jullie ook heel erg bedankt voor het meedenken. Ik ga alle ideeën die hier genoemd zijn in overweging nemen en zal sowieso contact opnemen met het bedrijf om de situatie vooraf te bespreken. Ik ga proberen om de ergste angst los te laten en erop te vertrouwen dat het goedkomt. Ik zal sowieso op 14 februari (als er 10 dagen voorbij zijn) de vlag uithangen als ik geen klachten ontwikkeld heb .
Huh in de middag? Ik heb het morgen middag ook al druk met cnn dit komt niet uit mensen
Ja en vroeg ook om 13.00 uur. Ik vind het ook opmerkelijk en ik denk dat het morgen al ingaat. Met het oog op idiote laatste lockdownfeestjes etc. Mensen die nog snel ff samenkomen 's avonds.
Dan hoop ik dat ze het meteen GOED regelen.
Dus direct ook te downloaden uitzondering formulieren, die je mobiel kan invullen. Dat je niet op je werk staat en niet meer terug “mag” (officieel dan hé) omdat onze Rijksoverheid z’n shit niet voor elkaar heeft
Ooh wow dat is vroeg inderdaad!
UGh ik hoopte zo geen avondklok
Denken jullie (ongeacht mee eens of oneens) dat we straks echt niet meer de provincie uit mogen? Ik zou dat echt apart vinden, wel vluchten van en naar engeland, maar niet de provincie uit
Ik dacht oooh expres vroeg ivm inauguratie, maar ivm avondklok is logischer