Caronatopic #8

Vandaag had ik de radio weer eens aanstaan in de auto en opeens kwam er een reclame voorbij van:
“bijna een jaar in deze pandemie, iedereen heeft er last van. Scholen dicht, winkels dicht, enz enz”.
Dus ik dacht ja inderdaad, kut allemaal, maar nu komt de oproep om te laten vaccineren en toch nog even vol te houden want de maatregelen zijn hard nodig.
Kwam er een fucking stuk over dat corona vooral de zwakkere mensen in de samenleving treft en dat we hen gewoon moeten isoleren en de rest van NL gewoon normaal moet kunnen leven EN STEM FvD. Echt wtf man

14 likes

Ja die reclame :exploding_head: ik dacht ook echt hoor ik dit nu echt?

Ja zo zat ik ook echt, werd ook zoooo boos toen ik het hoorde, snap niet dat Slam dit uitzendt.

Ik hoorde hem op Sky vanmiddag :flushed: dacht ook echt WTF

Ja ik luister qmusic limburg dus dacht dat het daar aan zou liggen :joy: maar niet dus

2 likes

Radio 1 zendt 'm ook uit.
En eigk zeggen ze niet eens isoleer de kwetsbaren maar geef meer geld aan de zorg (dacht ik, ik luister alleen in bed radio).
Alsof je dan het huidige gebrek aan personeel direct oplost

Ik erger me zooo aan deze reclame :roll_eyes: echt schaamteloos. Ook precies gericht op al die wappies om hun stemmen binnen te harken in maart.

2 likes

Hoor net dat mijn oma een dezer dagen ingeënt wordt! Superfijn :partying_face:

20 likes

Neee ze zeggen echt dat de rest van NL moet doordraaien en dat dat niet moet stilstaan door de zwakkeren in de samenleving en dat de rest moet doorgaan terwijl die zwakkeren beschermd afgezonderd moeten worden ofzo, daarom vond ik het ook zo bizar. Als ze zouden lobby’en om meer geld te doen naar de zorg zou ik nog ergens in kunnen komen.

Of er moeten meerdere versies zijn natuurlijk

1 like

Ik hoorde deze reclame ook en was ook stomverbaasd. Vervolgens ging ik even nadenken wie er dan allemaal geïsoleerd moest worden om de kwetsbare te beschermen.

• alle 60 plussers
  • zorgpersoneel dat verzorgt in tehuizen en dergelijke
  • alle mensen in de risico groep van 18-60 (de ouderen zitten al opgesloten)
  • mensen die van zorg afhankelijk zijn (GGZ, vg)

De geïsoleerden, mogen die nog naar de winkel of wordt er elke week een diepvrieslasagne hun kooi in gemikt?

Kortom, dikke zever wat die gladde Thierry weer uitkraamt

3 likes

& hun verzorgers/hulpverleners en gezinsleden ook!

1 like

Owww ik wil ook! Wacht nog steeds op hun telefoontje

Ik hoorde gisteravond bij Jinek dat er vandaag en morgen weer overleg is over de avondklok en er waarschijnlijk woensdag- of donderdagavond een persconferentie volgt waarin ze additionele maatregelen gaan aankondigen (al dan niet met een avondklok).

2 likes

Ik wilde het vanmorgen naluisteren maar ze hadden een reclame van de sp :partying_face:.

Het ergste vind ik aan het hele concept dat mensen doen alsof al die risicogroepen er blij mee zijn als ze in isolatie moeten til further notice.
Er zei gister iemand tegen me dat zij het wel begreep, dus ik zei dat haar huishouden dan ook in isolatie moet omdat dr man wijkverpleegkundige is. Maar ze zei dat dat niet hoefde want hij had medische mondkapjes.
Nouja ik merk dat een hoop mensen die eerder nog redelijk waren nu door het sluiten van de scholen (en de eventuele avondklok) opeens allemaal exclusieve ideeën krijgen.

1 like

Pff alweer een persconferentie, ik ben de vorige nog aan het verwerken

Ik kwam dit alweer tegen op instagram🙄 lekker die 500 mensen laten wegrotten voor onze vrijheid!!1!

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik had het geinterpreteerd dat er een groot verschil zat tussen je neus en longen qua immuunsysteemwerking, geen rekening houden met incubatietijd etc.

Vooral je bovenstaande quote is belangrijk denk ik, ik zie iets op twitter langskomen wat ik maar half begrijp maar er is veel meer kennis voor nodig om het te kunnen duiden inderdaad!

1 like

Ik heb net te horen gekregen dat er op 4 februari een nieuwe cv-ketel bij ons thuis wordt geplaatst. Dit is ook heel erg nodig (brandgevaar oude ketel) dus het is niet iets dat uitgesteld kan worden. Omdat ik al chronisch ziek ben, leef ik eigenlijk sinds vorig jaar maart al in een soort permanente lockdown. Ik ben zo ontzettend gestresst nu door het idee dat er werklui in huis zullen zijn, van 07:45 tot 16:00. Ze zullen gebruik moeten maken van onze wc, en daarnaast zal ik heel vaak langs ze moeten manoeuvreren omdat ik zelf vaak naar de wc moet en de wc ligt precies naast de cv-ruimte. Oh jongens ik zie het echt niet zitten ik ben echt bang.

Kun je een huisje huren oid?

1 like

Of desnoods idd een goedkoop hotel ergens in je stad/woonplaats?

1 like