Ik krijg echt de zenuwen, straks kan ik mijn vriend niet meer zien. De enige persoon die ik nog ongeveer zie. Als dat zo is ga ik echt breken.
In Spanje hadden ze dat volgens mij in maart toen het virus er net was ook al, dat je staande werd gehouden en echt een geldige reden (= doktersbezoek, werk of boodschappen) moest hebben om buiten te zijn. Ik dacht zelfs ook met een max aantal kilometer maar dat weet ik niet zeker.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat ze dat daarom ook niet gaan invoeren. Dat is qua handhaving gewoon heel erg lastig, de avondklok zal al voldoende gedoe geven voor de politie.
Nee ik ook niet haha dus ik moet mijn sushi op tijd bestellen
Maar waar lees je dat? Of kan je niet bij je vriend blijven slapen?
Oh! Zijn er nog meer dingen uitgelekt behalve de avondklok (zo’n lijstje) of nog niet? Ben benieuwd of dat het enige wordt of dat er nog meer maatregelen komen. Kan op NOS niks anders vinden nog.
Misschien dat ze het morgen om 13:00 laten weten en dan meteen die avond laten ingaan zodat de urgentie nog meer doordringt bij iedereen, in plaats van het de volgende dag pas laten ingaan
Edit: weet natuurlijk niet of ze het morgen al laten ingaan maar als dat zo is, is dat urgentiegevoel de reden denk ik
Ik zou dat ook echt zuur vinden voor alle horeca ondernemers. Met thuis bezorgen halen ze nog een beetje inkomsten binnen.
Hahaha precies mijn gedachte. CNN > NOS.
Gadver, weet niet waarom maar nog meer maatregelen vliegt me echt even aan, ondanks dat ik het tot nu toe wel prima kon hebben. Vind het zo uitzichtloos.
Denk dat we op zijn vroegst pas vanavond wat weten, als het overleg met het Veiligheidsberaad is geweest. Daarna kan het lekken beginnen.
Ja klopt! Ik bedoelde meer thuis bezorgen als in het algemeen. Aantal restaurantjes hier bij mij in de buurt brengen het namelijk zelf als je rechtstreeks bij hun besteld, maar dat noem ik ook thuis bezorgd.
Ik ben geen expert maar mijn inschatting is dat een avondklok weinig gaat uitmaken. Mensen die al heel veel schijt hebben aan de maatregelen laten zich echt niet stoppen door een avondklok. Mensen die misschien alleen wonen en sporadisch nog een enkele vriend of vriendin bezoeken om samen een wijntje te drinken, vervolgens weer terug naar huis gaan om dagen achter elkaar achter een laptop te zitten werken, af en toe een rondje wandelen voor wat frisse lucht, zij worden écht keihard geraakt door een avondklok. Ik maak me echt zorgen om mijn mentale gezondheid. Weet niet of ik dit ga trekken.
Edit: ik denk ook dat dit wellicht averechts gaat werken. De gedachte om de avondklok één keer in de week te negeren om even bij mijn moeder te zijn is eerlijk gezegd in mij opgekomen. Ik denk ook dat een avondklok voor brave mensen zoals ik, eenlingen die maatregelen serieus opvolgen, misschien wel de druppel is.
Dat eerste ben ik met je eens. Ben bang dat dit een maatregel is voor iedereen, maar die eigenlijk gericht is op een kleine groep die er toch niets mee doet.
Persoonlijk word ik niet geraakt door deze maatregel, ik kwam (behalve af en toe om nog kipnuggets bij de mcdonalds te halen) niet echt buiten na 20.00. Ik snap dat de avondklok is bedoeld om de sociale contacten terug te dringen maar in mijn omgeving vinden de meeste visites overdag in het weekend plaats, bijvoorbeeld schoonouders die een kopje koffie komen drinken. Die ondervang je hier niet mee. En vind het ook niet zo handig dat iedereen dan voor 20.00 boodschappen e.d. moet gaan doen terwijl het juist ‘s avonds rustig was om veilig boodschappen te doen. Die spreiding over de avond verlies je dan.
Ik vind het wel verdacht dat er persconferentie om 13u al is. Dat lijkt mij wel op avondklok wijzen maar wie weet.
Ik hoop dat ik niet staande gehouden wordt als ik van mijn avonddiensten terugkom, ook al heb ik een goede reden, vind het wel spannend
Ja mijn vriend heeft morgen ook avonddienst. Zal wel loslopen dat je dan een boete krijgt toch? Maar mocht je een boete krijgen, in bezwaar gaan en je werk een verklaring laten tekenen/kopietje van rooster bijvoegen.
Ze praten ook over een eventueel knuffelcontact, net als in België.
En over een thuiswerkplicht, maar in mijn ogen is die er al sinds vorig jaar maart :’)
Neem aan dat eten bestellen wel gewoon kan. Wat is het nut om dat te verbieden… Dan gaat de horeca nog meer kapot plus en er is toch weinig kans op besmetting met eten bezorgen? Meeste bestellingen zullen toch ook wel voor 20.00 zijn.
Ze mogen wel mee terugrijden naar mijn werk en even aan mijn bewoners vragen of ik er was hoor. Denk dat dat wel goedkomt.
Ik vind politie gewoon spannend, als ik aan het rijden bent en er rijdt een politieauto ben ik altijd helemaal in de stress terwijl ik niks gedaan heb.
waar lees je dat?