Caronatopic #8

Vriendin gaf aan dat het tijdstip zo vroeg is, omdat er later die dag een ander debat is. Geen idee wat haar bron is trouwens.

Ik herken je zo.
Ik word nu al helemaal nerveus.

Dan zie ik dit:
“Alleen met een werkgeversverklaring waarmee je kunt aantonen dat je op straat bent vanwege reisbeweging tussen werk en huis, mag je je 's avonds op straat vertonen. Er komen modelverklaringen op rijksoverheid.nl die een werkgever kan invullen.” (NOS)

En dan denk ik: ja maar ik ben ZZP’er en ik kom bij mensen om zorg te verlenen of ik haal ze op/breng ze thuis. En ik ben dus m’n eigen werkgever maar dat kan iedereen natuurlijk zeggen. Dus wat moet ik dan doen? En ik wil helemaal niet aangehouden worden en en en. Nou dat. Ik ga hier heel slecht op :see_no_evil:

I knooow het is zo’n klein probleem voor een relatief kleine groep mensen. Maar echt :crazy_face::see_no_evil:

1 like

Nergens maar van berichten als bezoekverbod etc. krijg ik gewoon de zenuwen want mijn vriend woont 120 km verderop.

Dit hoorde ik net bij het nieuws op de radio

1 like

Ooh ja dat snap ik ook wel!!

Ik word gewoon zo zenuwachtig van politie. Dan check ik altijd meteen. M’n snelheid, staan m’n lichten aan, shit ben ik net misschien richting vergeten? Zitten de kinderen eigenlijk wel goed in de gordel? Heb ik niet perongeluk aan m’n oorlel gezeten dat ze denken dat ik aan t bellen ben?
En nu erbij: shit moet in zo gaan uitleggen wat ik net gedaan heb, waar ik heen ga, bewijzen dat dit de kortste route is. En moet ik de moeder van m’n clientje bellen of ze even man bevestigen dat - shit straks neemt ze niet op.
En door die gedachten ben ik straks nog zo afgeleid dat ik zo door rood rijd :joy:

7 likes

Ik hoop dat mijn vrijwilligerswerk in de avond op een woongroep ook door kan blijven gaan. Ik merk dat ik het zo zwaar heb, al speelt er van alles naast corona hier thuis. Dit zijn wel echt dingen die ik bijna niet meer kan opvangen. mijn grens komt heel dichtbij merk ik, maar je kan er gewoon niets aan doen. Je moet maar door blijven gaan.

Ja ik ben geen fan van die itsjeboyjay. Maar hij had laatst een metafoor met een wortel. Dat je maar blijft lopen naar die wortel maar dat die telkens opgeschoven wordt. En toen dacht ik: ja! Ja zo voelt het!!

(Alleen volgens hem verschuift dje wortel dus bewust door de overheid als pesterij. En ik denk dan dat die wortel verschuift door het ontwikkelen van het virus / de pandemie)

2 likes

Nou idd, dat je denkt fuck die hele wortel, maar je moet toch eten.

1 like

Haha ja dat inderdaad, zo’n hengel met een touwtje eraan. Beschrijft het gevoel wel met hoe ik het in m’n hoofd zie, op dit moment is eind april/mei ‘lichtgekleurd’ in m’n hoofd (= verbeterde situatie), maar goed, vorig jaar maart was oktober al ‘lichtgekleurd’ zegmaar haha dus dat schuift wel lekker op steeds

1 like

Ja dit :see_no_evil:

Of meer deze haha
image

9 likes

Ik snap nooit zo goed dat mensen er zich zo druk over maken of iets wel gehandhaaft kan worden of niet. Als de regel er is, houden de meeste mensen zich er gewoon aan, dus kan je de regel toch best invoeren ook als er niet super goed gehandhaaft wordt? Je mag ook niet te hard rijden, maar dat wordt ook niet continu overal gecheckt, de meeste mensen houden zich er gewoon aan. Dat denk ik ook met die avondklok: nee, er zal echt niet op elke hoek een politieagent staan om je te beboeten als je een rondje loopt met de hond, maar dat zou ook niet nodig moeten zijn.

43 likes

Ik vind het jammer dat er nog niks uitgelekt is. Merk dat ik er toch een beetje onrustig van wordt dat het onduidelijk is wat ons nu boven het hoofd hangt: avondklok (en van hoe laat tot hoe laat dan?), visiteverbod (of nog 1 persoon?), reisverbod (buiten 15 km? of buiten je eigen provincie?). Vind alle maatregelen kut, maar als het nodig is dan is het zo. Zou alleen graag gewoon weten waar ik aan toe ben, zodat ik me kan richten op wat nog wel kan.

4 likes

Dat had ik ook, keek er zo naar uit! Dat je toch iets kunt doen.

Vervelend dat je door omstandigheden niet goed kunt werken natuurlijk, maar je laatste zin snap ik niet zo goed. Het is toch juist de bedoeling dat het iedereen raakt, ongeacht wat je verder daarbuiten doet. En met elk contact vorm je een risico voor anderen, dat is gewoon een feit. Dus elk contact dat met een avondklok vermeden wordt is gewoon winst.

14 likes

Als het onderzoek stopt. Dat kan zijn na 1 a 2 jaar. Maar ook komende zomer al, mocht dit vaccin goedgekeurd zijn. Dan hoor je dus of je placebo of vaccin had. Mocht je placebo hebben gehad mag je alsnog het echte vaccin ontvangen.
Het kan ook stoppen als je opgeroepen wordt als je voor het nu al goedgekeurde vaccin wordt opgeroepen. Denk dat niemand gaat zeggen “nee hoor, die neem ik niet” als je aan zo’n onderzoek meedoet.
Ik bedoel, wappies zullen nooit aan dit onderzoek mee doen.
Als je dus een oproep krijgt gaan ze decoderen, en hoor je het. Mocht je het vaccin hebben gekregen kun je ervoor kiezen het daarbij te laten, maar je kan ook dat andere vaccin dan nemen. Dat als extra vaccin kan geen kwaad zeggen ze.

1 like

Ik heb al maandenlang met niemand contact, en voel me heel erg eenzaam, ook door privé omstandigheden die ik vanwege eventuele herkenning niet wil delen hier. Heb ook een depressie gekregen door e.e.a. en slik nu antidepressiva.
Wandelen is mijn therapie. En las ook dat ze wellicht mensen alleen de deur uit willen laten gaan voor noodzakelijke dingen. Als ik dan niet eens de deur uit kan voor een wandeling trek ik dat echt niet.
Door alle privé toestanden heb ik begin volgende maand een huisje gehuurd, in mijn up, om even bij te komen voor een paar dagen. Een reisbegrenzing van bv 15 km zou dat dan ook weer tegenhouden, ook niet blij mee

Avondklok heb ik dan weer geen moeite mee, ga 's avonds nooit de deur uit in deze tijd van het jaar. En als het dan toch moet dan liever nu, dan straks als het weer wat lichter is 's avonds.

Ok, over het Curevac vaccin, heb vannacht slecht geslapen, arm waar vaccin in is gegaan deed pijn. Kon er niet op liggen. Vanmorgen opgestaan met stijve nek aan de andere kant. En hele dag lichte hoofdpijn.
Volgens onderzoeksteam dat me belde is de kans groot dat mijn immuunsysteem nu hard aan het werk is en ik dus het echte vaccin heb. Zou super zijn!

45 likes

Ben al bijna hele dag aan 't appen met iemand met corona, en nu voel ik ook van alles. Hoop dat 't psychisch is, net als dat iemand over hoofdluis praat

1 like

die thuiswerkplicht ervaren mensen niet zo heb ik het idee.
Als ik in de ochtend naar mijn werk rijd (onderwijs) is het nog steeds stikdruk onderweg. Je gaat mij niet vertellen dat dat allemaal mensen in cruciale beroepen zijn

1 like

Het is ook niet zo dat alleen mensen met cruciale beroepen op de weg mogen zijn?