Ja natuurlijk was dat fijner geweest. Maar over het effect van de lockdown is nu gewoon echt nog niks te zeggen en over of het verlengd gaat worden al helemaal niet.
Alsnog een groot risico toch? Ik snap je paniek nu niiet zo, het is al dagen/weken zorgwekkend qua cijfers. Je dacht relaxed het weekend in te gaan tot je het journaal zag zei je. Ik snap het niet, het is al weken (maanden) drama.
Ja volgens mij mag dat sinds juni/juli weer!
Net een vergadering gehad over de verwachtingen rondom Corona op de SEH, afdeling en IC. Korte conclusie is “kut”.
Veel hangt af van het gedrag van de Nederlanders met kerst en oud/nieuw. Hoop dat men het toch probeert zoveel mogelijk te beperken.
Gezien de drukte van de supermarkten, denk ik dat het nog wel even zo blijft…
Wat @Shadina zegt staat toch ook in dat bericht van de NOS, over die mogelijke verlenging. Ze verzint dit niet en is dus niet aan het paniekzaaien.
Oh dat zou mooi zijn! Stom dat je daar anders niet echt bij nadenkt.
Nee klopt daar heb je gelijk in, het was alleen toch wel aan te zien komen. Maakt de situatie niet minder rot maar snapte zelf niet die paniek die je opeens had omdat je zei je dacht relaxed het lange weekend in te gaan. Ik hoop dat mensen de ernst er van in zien en het erg beperken. Zie en hoor in mijn omgeving best veel mensen die alles cancelen dus heb stiekem beetje hoop.
Nou, het duurt even, maar de schoonfamilie is zover dat iedereen er ok mee is en er zelfs achter staat om kerst niet met zeven volwassenen samen te vieren
Welk bericht, heb je een linkje? Ik zie het niet
Ik ben het denk ik wel mer @Shadina eens. En dat is niet zo zeer paniek zaaien maar ook gewoon logisch nadenken. De besmettingen liggen nog superhoog. Ik heb bijna niemand gesproken die niemand ziet met kerst. Bijna elk huishouden ziet op beide dagen wel mensen. En natuurlijk mag dat maar het is nou eenmaal niet zonder risico. Denk eerlijk gezegd ook dat de besmettingen op zullen lopen. En na oudjaar weer.
Misschien gebaseerd op:
Rosendaal: “Als deze variant [de Engelse] in Nederland op grote schaal rondgaat, duurt het langer voordat de epidemie onder controle is. Dan moet je dezelfde maatregelen nemen die we nu al nemen, alleen moeten meer mensen zich eraan houden om het aantal besmettingen omlaag te krijgen. Wat kun je verder nog in Nederland? Alleen een avondklok hebben we nog over.”
Die laatste heb ik inderdaad gelezen maar gaf mij niet direct paniek. Maar goed. Ik ga dit topic weer even wat meer overslaan want dit doet mij meer kwaad dan goed merk ik.
Hmm, eerlijk gezegd de kans op herbesmettingen zijn ontzettend laag. Grens van 28 weken bij zwangeren is zo gekozen, omdat je bij een eventuele ernstig beloop van Corona je buik nog niet enorm in de weg zit mbt je ademhaling. Ik snap je angst wel hoor, daarom lijkt het mij al verstandig om de mening van de bedrijfsarts aan te horen.
Denk dat het nadeel is dat thuiswerken geen recht is, zo heb ik dat gelezen op de meeste nieuws sites.
Weten jullie tot hoe laat je een testuitslag kunt verwachten? Is dat bijv tot 22.00 ‘s avonds of is dat geautomatiseerd de nacht ook door?
Zou je nu in theorie ook niet herbesmet kunnen raken met de nieuwe mutaties die nu rondgaan? Of ben je daar dan ook al immuun tegen? Geen idee of daar al info over is trouwens
Wat lastig zeg! Ik werk ook in het basisonderwijs en heb hierover ook contact gehad met de bedrijfsarts.
Ik ben na de kerstvakantie 28 weken zwanger en ga dan niet meer voor de klas.
En ook ik heb dus al corona gehad.
Ik ga wel 1 op 1 met kinderen toetsen afnemen op anderhalve meter en met een scherm er tussen. (De avi en dmts)
Mijn leidinggevende is gelukkig heel coulant hierin, ze zei: we gaan er alles aan doen zodat je veilig je werk kunt doen, je mag ook een mondkapje op, ze heeft extra spatschermen besteld en naja noem maar op.
Als ik alleen maar thuis had willen werken had dat ook gemogen.
Wat vervelend dat jouw leidinggevende daar anders over denkt. Je zou zeker contact op kunnen nemen met de bedrijfsarts, het lijkt me dat je gezondheid voorgaat.
Het feit dat jouw leidinggevende nog niemand heeft geregeld is natuurlijk niet jouw probleem want deze regeling is al heel lang bekend. Ik snap dat het lastig is, maar het mag niet ‘jouw’ probleem worden wanneer zij niet iemand kunnen vinden.
Ik ben waarschijnlijk ook door een kind uit mijn klas besmet geraakt, want ik hield verder ook van iedereen afstand.
Ik vind het trouwens ook heel raar dat jouw leidinggevende het advies van de gehele stichting in de wind slaat. Scholen horen dat toch gewoon op te volgen, ook al zie je als directeur zijnde dingen soms anders.
Misschien echt veel afstand houden en goed ventileren? Maar als je je er niet prettig bij voelt moet je t niet doen denk ik. Misschien iets anders (buiten) verzinnen om zo het sociale aspect wel te hebben?