Caronatopic #8

Ooh dit vind ik echt te lief! Ok mevrouw en u had niet gehoeven :joy: maar verder wel heel lief!

1 like

Ja kan ik me voorstellen, maar die betekenis van het woord mietje als scheldwoord is niet neutraal, het is afgeleid van een scheldwoord voor homo’s.

Vind het ook wel tekenend dat die meneer die de alarmcentrale belt dan zegt: ‘ik weet niet wat er is gebeurd, hij bloedt, kom nou maar gewoon’ en er een beetje omheen praat, terwijl die gozer op de grond net heeft gezegd dat hij in elkaar is getimmerd door vier mensen van de politie/ME.
Groot gelijk dat ambulance niet komt, ik zou mezelf als zorgverlener ook niet in zulke (gevaarlijke) bochten wringen.

5 likes

Die beelden van de vrouw van de primera hier :sob::sob::sob:
Maar als ik dan zie hoeveel Bosschenaren er nu in goede zin op de been zijn en er crowdfunding voor de ondernemers is, dan stopt m’n hart een klein beetje met huilen

6 likes

Ik hoor wat anders van mijn zus, die bij de politie werkt. Het zijn voornamelijk voetbal hooligans die dit geweld veroorzaken. Natuurlijk heb je ook weer vertakkingen binnen deze groep dus er zullen ongetwijfeld verschillen zijn!

Ja zoiets zag ik hier ook al langskomen:

7 likes

Groningen hooligan crew klinkt zo niet gangster hahaha

34 likes

Die komen je bekogelen met een eierbal

32 likes

Hier nu ook een noodverordening. Ik weet echt even niet wat te doen.

Hahah nee he? Zo officieel ook. Weet ook niet of dit zelfde mensen als de z-side (harde kern fc groningen) zijn, dat klinkt direct al wel stoerder. Die foto van ze is trouwens ook vlak voor het politiebureau gemaakt :rofl:

@Calypso Tsja, had niet echt anders verwacht eigenlijk

4 likes

Binnenblijven en hulpverleners hun werk laten doen, meer kan je niet doen.

Ja is Limburg het meest Nederlandse België? Want ons Limburg is het minst Nederlandse stuk Nederland (behalve die rare Friezen in het noorden dan) qua cultuur enzo

4 likes

Nee precies, dat viel mij ook op. Normaal tijdens voetbalwedstrijden zijn sommigen er ook niet vies van om te rellen tegen de politie. Ik vind het helemaal goed dat ze expliciet benoemen dat de stad vernielen niet oké is, maar ze maken voor m’n gevoel geen statement tegen het rellen richting politie en journalisten. Of ik interpreteer het te eenzijdig, dat kan ook.

Ze zeggen toch ook juist dat ze de stad gaan verdedigen?

Ondertussen weten ze bij t AD niet meer waar Haarlem ligt.

11 likes

Wel lekker rustig in het noorden van NL en in Gelderland

6 likes

Ach die mevrouw van de Primera :broken_heart:

4 likes

Wij zijn hier te lui om te rellen.

4 likes

Ja hier is ook nog niks gebeurt, snap niet waarom het uitblijft

Of misschien komt het vanavond.

1 like

Hier in Groningen gaat nu een oproep rond om in mijn buurt te rellen bij het winkelcentrum vanavond, hoop maar dat het rustig blijft🤦🏼‍♀️