Heethoofden in brabant en limbo land. Klinkt allemaal heel schattig en lief met die zachte G maar ondertussen
Alphen ligt ook echt niet ten zuiden van den haag. En den Bosch ligt ook echt nie in Gelderland
Gaat lekker daar
Noodverordening tot maandag hier
Winkelcentrum ontruimd
Scholen en kinderopvang gaan sluiten
Ik moet solliciteren maar lukt niet helemaal
Ja we hebben zojuist de voortuin leeggehaald voor zover dat kon en ze zijn nu met spoed de lantaarnpalen aan het checken.
Edit: mijn zoontje snapt er helemaal niks van en ik heb ook geen idee hoe ik dit wat handig aanpak.
Ja maar die vlammetjes zijn ook dramatisch groot gewoon.
Ben zo benieuwd naar de cijfers vandaag.
Gelukkig wordt de avondklok niet teruggedraaid door deze idiote acties
Zou ook wel heel dom zijn, dan kan je bij elke maatregel rellen verwachten totdat de maatregel wordt terug gedraaid
Sorry dat ik me zo kom moeien, maar doet pijn aan mijn hart, de gemeente Maasmechelen is ook bekend om de prachtige natuurparken!
Er wonen wel heel wat Nederlanders aan de grensgemeenten (Maasmechelen, Lanaken, Riemst, ā¦), maar om nu te zeggen dat het vernederlandst isā¦? Dan kan je evengoed proclameren dat de Westhoek verfranst is.
Ik ben opgegroeid in de streek (woon er nu niet meer), maar voelde me altijd heel erg Belg, en merkte het echt wel als we de grens overstaken naar Maastricht ofzo (zonder hiermee iets negatiefs te impliceren, was altijd hartstikke gezellig ). Er was ook zeker sprake van een soort dualiteit, dus ik denk dat beide kanten van de Maas zich niet vereenzelvigen met elkaar, echter wel gewoon in vrede met elkaar kunnen leven.
Het feit dat er in Maasmechelen nu ook dergelijke praktijken gebeuren ligt eerder (mijns inziens) aan de onrust die er altijd al heeft geheerst (denk aan het āmijnā verleden, veel verschillende nationaliteiten bij elkaar, ⦠er bestaat zelfs een soort oude verwijzing naar maasmechelaren als āMecheleiren, stecheleirenā, wat ruziestokers betekent) het is altijd wel een iet of wat tumultueuzere/ontvlambare regio geweest op dat vlak, tel daarbij op dat er waarschijnlijk wel sprake is van de huidige Nederlandse invloeden zie ik het eerder als de aansteker van het kruit. Dit is echter puur eigen interpretatie vanuit mijn eigen ervaringen in mijn jeugd.
Desalniettemin erg betreurens- en beschamenswaardig en hopelijk geen trend die zich voortzetā¦
Hoe weten jullie waar er zich vanavond mensen gaan verzamelen?
Ja zou het ook, had ook niet verwacht dat ze het zouden doen. Maar wel fijn dat het nu uitgesproken is ofzo
Mijn vader is nu ook zijn winkel hufterproof aan het maken in de hoop dat de rellen niet alles gaan slopen. manmanman⦠hoop dat het meevalt vanavond
Vind het echt bizar dat al die knokploegen op social media als een soort helden beschouwd worden
Waar zit ie ergens in DB?
Van mij mogen ze echt gelijk en overal de waterkanonnen gebruiken. En als ze dan gewond zijn, dan doen ze thuis er maar pleistertje op want ziekenhuis heeft betere dingen te doen. Ben er helemaal klaar.
Al bijna 200 jaar geleden afscheid genomen van Belgiƫ en dan willen ze als nog op Nederland lijken. Abandonment issues much
Misschien moet dit naar het impopulaire meningentopic, maar ik vind het eigenlijk maar niks dat voetbalsupporters zich samenvoegen āom de stad te beschermenā. Wat je hier ziet gebeuren is dat groepen mensen in de samenleving tegenover elkaar komen te staan en niet schuwen geweld te gebruiken tegen elkaar. Ik vind dit helemaal geen goede ontwikkeling.
zolang ze op elkaar in rammen heb ik vooral zoiets van natuurlijke selectie wie het overleefd en wie niet haha. Ik ben verder totaal niet voor geweld maar zolang ze andermans spullen maar niet vernielen.
Haha, ok verkeerde vergelijking gemaakt
Ja ik denk dat je gelijk hebt, het komt waarschijnlijk gewoon neer op dat er overal wel hitsige types zitten die de kans grijpen om eens de badass uit te hangen.
ja gadverdamme ik hoop echt dat het niet zo erg wordt als gisteren
ze zijn zelfs in rosmalen alles aan het dichttimmeren zag ik op omroep brabant?
-weg vanwege herkenbaarheid-