Caronatopic #8

Pff mijn vriend wilt tweede kerstdag 4 familieleden uitnodigen. En eigenlijk ben ik het er niet zo mee eens. Dus ik zei net: ‘maar dat is te veel…’ en toen zei hij: ‘ja maar moet ik pietje of jantje niet uitnodigen dat ik toch ook raar??’ Maar dat is de situatie voor iedereen.

Alleen wij hebben beide al corona gehad in oktober en mijn vriend is ook overtuigd dat we het niet nog een keer kunnen krijgen.

Ik merk dat onze meningen erg uiteenlopen en ik heb het gevoel dat veel mensen het gaan overtreden met kerst en er niet zo moeilijk over doen. Dus dan voel ik me wel moeilijk.

Dus nu twijfel ik ook om hem dan maar zijn gang te laten gaan en dat ik zelf dan maar weg ga naar mijn ouders ofzo

1 like

Ja kut ik moet direct denken aan iemand die hier laatste over poste en zij was dan degene die Corona heeft gehad.

Een vriendin wil me graag zien aankomend weekend maar is 8 dagen geleden positief getest. Ze zegt nu al geen klachten meer te hebben, alleen geen reuk en smaak dus ja dat ze dit weekend sowieso helemaal beter zou zijn. Maar… ik vind het gewoon best spannend merk ik. Omdat ik het ook best kort geleden vind nog van haar test? Maar nu moet ik ook denken aan die ene forummer hier die het zelfde had, maar dan van de andere kant. En nu “schaam” ik me ook wel voor mijn angst? Dat ik het zo kut vind dat ik liever nog niet afspreek Maarja

1 like

Thanks, dit zet het wel wat meer in perspectief. En toch blijft er een stemmetje in mij dat zegt: ‘maar wat als er over 2 jaar dan toch negatieve lange termijneffecten zijn en ik daar dan mee zit?’. Zo lastig, want ik wil mij wel gewoon laten vaccineren en vertrouw ook wel dat het niet zomaar goedgekeurd wordt.

Als jij er je niet goed bij voelt moet je dat toch gewoon niet doen? Ik zou dat als vriendin heel goed begrijpen…

En @Vloeistof hetzelfde geldt voor jou! Ik zou mij in jouw plaats ook niet prettig voelen en idd gewoon aangeven dat als hij dat doet jij wel weggaat omdat je je er niet prettig bij voelt.
Wij hebben dat nu ook met onze families gedaan en als je gewoon uitlegt dat wij ons wel graag strikt aan de regels houden of ons niet prettig voelen bij niet naleven van de regels dan hebben ze dat maar te begrijpen…

1 like

Mijn haren waren nog niet eens droog van mijn fietstocht en ik had de uitslag al? Echt supersnel!

@Vloeistof jij woont er toch ook? Is ook gek dat jij weg moet omdat hij per se de regels wil overtreden?

5 likes

Nja als mensen een beetje helder zouden nadenken zou zo’n sticker niet nodig zijn. Maar corona heeft ook wel uitgewezen dat mensen soms te dom voor woorden zijn :woman_shrugging:

Nee dat lijkt me wel heel snel, dat kan eigenlijk niet. Wel vervelend ook voor je broer :frowning: hopelijk valt het mee uiteindelijk!

1 like

Ik wil niet zweverig overkomen, maar de stand van deze planeten is wel echt iets unieks. Nu is dit iets wat heel positief is voor de mensheid, schijnbaar, dus ik kan me niet voorstellen dat een paar mensen die mediteren om geen mondkapje meer te moeten dragen enigzins effect hebben. Het is niet alsof je een bestelling doet bij de Wehkamp ofzo. Maar het regent dus karma is al geschied, morgen iedereen snotverkouden en een testje.

1 like

Ja klopt maar ik herinner een post van iemand hier die het van de andere kant ervaarde. Alsof ze zegmaar werd aangezien als paria en sindsdien ben ik me er bewust van geworden

1 like

Ja klopt maar hij heeft het niet van mijn gevraagd maar dat is dan maar mijn eigen idee. Ik zou het wel stom vinden als dat zou moeten maar ik zie nu ook al op tegen discussie en gedoe. Dus dan ontwijk ik de situatie maar liever zelf

1 like

Ja dat snap ik ook wel

Ik woon in een studio voor studenten en nu komen bij alle grote complexen tijdens corona beveiliging om de politie te ontlasten. Ik ben echt in shock. Ik had dit echt nooit verwacht. Echt een beetje een wtf in welke wereld woon ik nu-gevoel

De Universiteit van Nederland heeft een heel duidelijk filmpje gemaakt over het vaccin en de vragen die iedereen stelt m.b.t. de risico’s. Hierin wordt ook besproken dat er eigenlijk nog nooit lange termijn bijwerkingen zijn gevonden van vaccins, dus dat het wel heel bijzonder zou zijn als dat nu ineens wel het geval zou zijn.

1 like

Dat item van EenVandaag nu over naar de kerk gaan met kerst. Ik zat net echt van ‘zei die meneer nou 300 mensen, nee toch, niet toch, dat hoorde ik verkeerd toch?’
Zo onwerkelijk. Ze hadden het al aantal flink teruggebracht volgens hem.

5 likes

“Ja ze hebben mondkapjes als ze naar binnen lopen”

Maar niet als ze zitten en ZINGEN

“Ja we snappen dat het volgens de regels niet aanbevolen wordt”

Maar daar hebben we gewoon schijt aan

14 likes

In Spakenburg deze week 1600 per 100.000 besmettingsgraad in 1 week, 346 mensen.

En maar naar de kerk blijven gaan 🤌🏼🤌🏼

24 likes

‘Er is onderzoek naar gedaan, maar wij hebben een afweging gemaakt’

7 likes

Onze afweging is fuck y’all and die

22 likes

Lekker zingen tot je erbij neervalt

6 likes

Ik heb me weer zo zitten ergeren vandaag. Zoveel van de 60+ stellen die met 2 karretjes de winkel in stuiteren en dan met deze 2 karretjes in elk gangpad 4 meter claimen.
Mensen die met mondkapjes de winkel inlopen maar het halverwege ergens op hun onderkin dragen.
Heb er echt moeite mee om te beslissen wanneer ik er nou wel of niet iets van moet zeggen en dan vind ik mezelf ook weer zo’n suffe kut dat ik het niet durf terwijl ik wel enorm van het gedrag baal.

8 likes