Caronatopic #8

Haha hij zei ook nog eens “ik SCHAT driehonderd mensen”. Dus kan ook nog zomaar eens flink meer zijn…

Ik snap je twijfels wel hoor, maar goed om je te realiseren: dit vaccin is vergelijkbaar met andere griepvaccins, dus de bijwerkingen zullen ook vergelijkbaar zijn. Er wordt niet ineens een zware pijnstiller of een chip (:crazy_face:) in je gespoten.

Tegelijkertijd zijn de lange termijn effecten van COVID nog niet volledig bekend en degene die bekend zijn (zoals na maanden nog vermoeid zijn, geur of smaak missen) zijn een stuk heftiger dan de te verwachten maar mogelijk nog niet bekende bijwerkingen van het vaccin.

Dan zou je verwachten dat alle vaccin weigeraars nóg banger moeten zijn voor het virus en zich dus super strikt aan de maatregelen houden. Maar gek genoeg zijn mensen blijkbaar minder bang voor de bijwerkingen van COVID dan die van het vaccin.

6 likes

Pff m’n vriend is ook kamp niet-vaccineren en dat kost een hoop energie.
Nu heeft ie weer een artikel gelezen (https://www.google.com/amp/s/www.businessinsider.com/pfizer-ceo-albert-bourla-wait-cut-line-covid-19-vaccine-2020-12%3Famp) en is het van "als het echt zo goed werkte, had hij het toch wel als eerste genomen. Bij elke experimentele behandeling of weet ik het wat dringen de rijke mensen echt wel voor (in de vorm van een donatie, of vriendendienst) en als de vaccinatie echt zo goed zou zijn, dan zouden ze het daarbij ook wel doen.

Terwijl ik dan denk van ja die man zegt in het artikel van er zijn gelimiteerde aantallen en hij heeft geen prioriteit

In mijn herinnering zijn vaccinaties altijd supersnel! Gewoon erin prikken en door naar de volgende.

9 likes

In principe hoeft een vaccinatie niet per se langzaam ingespoten worden. Het is minder pijnlijk als je rustig in spuit, maar blijkbaar vond die verpleegkundige dat geen probleem :wink:

2 likes

Misschien is je herinnering niet van een vaccinatie maar van bloedprikken? Dat gaat namelijk wel tergend langzaam altijd

2 likes

Als ik Mike pence voor me had zitten zou ik ook rammen met die spuit hoor.

36 likes

Dat is echt fijn! Hier heb ik ook een vriendinnetje (die in de zorg werkt) gelukkig kunnen overtuigen door de info die ik hier van het forum heb!

2 likes

Ik heb vandaag toevallig een vaccinatie gehad. Geen coronavaccinatie helaas😋 maar voor kinkhoest (want zwanger haha) en dit zat er ook echt zo in!

Die vrouw die hem zette twijfelde zelf of ze de coronavaccinatie ging nemen :woman_facepalming:

1 like

@Sundance @tuula

Bedankt! Dit helpt echt heel erg om weer overtuigd te zijn om gewoon die vaccinatie te nemen.

2 likes

Wtf. Ik neem aan dat je naar het consultatiebureau bent gegaan? Echt het goede voorbeeld als zelfs iemand van de GGD uitspreekt te twijfelen. Ja, ze mogen twijfelen van mij maar dat zeg je niet tegen de mensen die bij je komen.

Ja was ook gewoon een beetje raar. Het kwam echt uit het niks en ze zei je weet niet precies wat de lange termijn effecten zijn. Dus ik heb mijn @Ovenschaal verhaaltje gedaan en dacht eigenlijk vooral waarom zeg je dit tegen mij…:woman_shrugging::woman_shrugging::woman_shrugging:

4 likes

Well shit, ben wel blij dat ze er hopelijk op tijd bij zijn.

Je kan je aanmelden als vrijwilliger bij een onderzoek van UMC naar nieuwe vaccins

4 likes

Jaa ik heb me al aangemeld! Vroeg me alleen wel af of je dan nog wel via de normale weg het vaccin mag nemen, lijkt me eigenlijk niet

Ja dat vroeg ik mij ook af, wel lullig als je dan een placebo krijgt. Ik heb al corona gehad dus kan mij helaas niet aanmelden.

Ik vind die mutatie zo eng! Was eindelijk een beetje licht met het vaccinatie en nu weer een mutatie. Gelukkig sluiten ze nu wel snel alles af en niet lekker skieen en daarna carnaval hossen en oh shit we hebben de mutatie

2 likes

@Noodle dit staat op de website

Deelname aan één van deze studies staat het ontvangen van een reeds goedgekeurd COVID-19 vaccin in de toekomst niet in de weg.

Dus ik denk het wel gewoon? Dan wil ik het misschien wel doen

1 like

Die mutatie maakt voor de effectiviteit van het vaccin niet uit, dus de komst van vaccins is nog steeds een lichtpuntje.

1 like

Ohhh daar had ik helemaal overheen gelezen! Had juist het idee dat ik die site van voor tot achter had gelezen haha

1 like