Ik zie bij dit soort berichten dan steeds van die hele trotse vrachtwagentjes voor me die na een lange reis binnen komen tuffen a la Thomas de stoomlocomotief
Bij die Abbott-sneltest is vanaf het begin naar ons als artsen gecommuniceerd dat ie negatief niet voldoende betrouwbaar is, daarom hebben wij besloten hem niet aan te schaffen, ook niet voor eigen personeel.
Ik dacht dat de GGDâs een andere soort sneltest gebruikten, maar blijkbaar gebruiken zij ook die van Abbott.
Beleidstechnisch snap ik dat niet zo goed.
Ik snap iig je zorgen en kan ook niet zeggen dat ze onterecht zijn.
Ik kan er echt niet tegen dat ik op social media continue fotoâs zie van mensen die lekker met een hele groep veel te dicht bij elkaar kerst hebben zitten vieren
@Ananas @Sazie Ik was hier ook erg bang voor dus heb al sinds kerstavond bewust geen instagram geopend en ga dat ook de komende dagen niet doen. Ook rondom O&N kijk ik liever niet. Ik werk al sinds maart me de pleuris in het ziekenuis en toch zijn er vrienden die, ondanks mijn schrijnende verhalen, er schijt aan hebben en gewoon huisfeestjes geven.
Triest hĂš? Je ziet zelf de andere kant, die veel mensen niet zien, en zelfs als je ze het dan vertelt, zijn ze het kort daarna alsnog weer âvergetenâ en gaan ze weer in hun eigen bubbel verderâŠ
Ik begrijp je helemaal. Ik werd daar ook heel boos om omdat collegaâs dan de bubbel vergroten, die jij zo klein mogelijk probeert te houden. Dan probeer je in je prive leven alles zo goed mogelijk te doen maar dat lijkt haast teniet gedaan te worden op je werk. Heel unfair.
Inderdaad. Ik heb bewust niet aan mân collegaâs gevraagd wat hun plannen waren, want ik weet zo al dat velen zich niet aan de regels houden nu. Ertegen in gaan heeft geen zin en ik wind me er toch maar over op. Ik moet pas 9 januari weer gaan werken, daar ben ik dit jaar wel erg dankbaar voor.
Ik denk nu ook soms ben ik nou gek dat ik me wel aan de regels wil houden als ik iedereen schijt zie hebben. Ik heb gelukkig twee vriendinnen die wel gewoon streng zijn. En ben blij met het forum.
Kan me voorstellen dat je het beangstigend vindt inderdaad.
Zelf kan ik me in zulke situaties ook helemaal âziekâ maken door wat ik voel.
Hopelijk ga je je snel wat minder benauwd voelen, maar aangezien je zwanger bent hoort het daar ook een beetje bij volgens mij. Ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn met zân 3en.
Daarnet ging ik naar de bakker. De man voor me droeg zijn mondmasker niet, en was zo imposant dat de meisjes achter de kassa er niets van durfden te zeggen. De man achter me droeg hem onder zân neus, hij werd er wel op aangesproken en was meteen een heel drama met roepen en schelden enzv. Er mag maar drie man binnen volgens de maatregelen maar er stond een hele rij binnen.
Echt, hoe FUCKING moeilijk kan het zijn. Het is in mijn gemeente verdorie al 6 maand verplicht. Ik draag dat masker ook niet voor mân plezier hoor.
Het nieuws is dus nu dat er in een praktijkonderzoek door het LUMC maar 60% van de mensen die pcr-positief zijn gevonden worden met de sneltest van Abbott, dat blijkt dus helemaal niet âbetrouwbaar genoegâ, dat is het probleem, daarom brengen ze dit naar buiten, zodat de ggd hopelijk snel hun beleid kan aanpassen.
Nee, dat zegt ook niemand, je hebt niets te kiezen als je eenmaal op zoân testlokatie bent.
Maar ik schrok wel een beetje dat ze bij de GGD die Abbott-testen gebruiken, gezien voor mij vanaf het begin duidelijk was dat die wel betrouwbaar zijn als je positief test, maar niet als je negatief test, gezien 1 op de 10 dan toch positief blijkt. Dat is voor een besmettelijk virus echt veel te veel.
Ik dacht dat ze bij de teststraten andere sneltesten gebruikten, maar blijkbaar niet (overal).
Ik heb gisteren met kerst mân schoonouders gezien en ik merkte al dat de vader van mân vriend af en toe hoestte en zân neus snoot dus ik dacht al hm ok. Werden mân vriend en ik net gebeld dat hij ziek is geworden Kut voor hem natuurlijk maar ik baal zooo erg, hoop echt dat het negatief is. Als ik het nu zou krijgen zou ik dacht echt fucking kut vinden zo voor de vaccins en na 9 maanden zo voorzichtig zijn.
Door dit soort berichten (je bent niet de enige in dit topic) denk ik echt januari wordt een hel. En voor mij persoonlijk betekent dat niet zoveel behalve dat ik boodschappen doen enger vind en als we 19 januari weer opengaan dat ik minder chill achter mn kassa zit. Maar zo kut voor de zorg.
Snap ook echt niet waarom andere landen wel al kunnen vaccineren en t bij ons nog 3 weken duurt. Slaat toch echt nergens op.
Ja ik vrees het ook inderdaad⊠Hoop dat het mee gaat vallen!
Inmiddels nog 2 weken. Ik heb liever dat de registratie systemen dan gewoon op orde zijn dan dat er nu overhaast gevaccineerd gaat worden. Sommige dingen hebben gewoon tijd nodig om uitgewerkt te worden.
Oh ja lees nu inderdaad 8 januari. T laastste nieuws was 18, vandaar. 8 januari is al iets acceptabeler. Ben benieuwd hoe t zal gaan. Wanneer er 60 minners met risico geprikt worden en wat ze gebruiken qua criteria.
Ik ga uit van dezelfde criteria als voor de griepspuit. Dus voor âjongerenâ (60-) is dat vooral longziekten waarvoor dagelijks gebruik van inhalatiecorticosteroĂŻden, en gebruik van immunosuppressiva. En nog wel wat andere categorieĂ«n (vermindere hartpompfunctie, kanker), maar dit zijn de grootste groepen.
Ja als ze de grieppriklijst nemen qua mensen ben ik blij. Dan ben ik als t goed is eerder aan de beurt dan de rest van t volk. Ben gewoon soort van zenuwachtig voor januari.