Caronatopic #8

Je hebt ook commerciële bedrijven waar je voor 50 euro een sneltest kan doen. Wellicht in dit geval een optie?

Nee, ik heb iets meer vertrouwen in de GGD en gezien mijn ouders en schoonouders allebei diep in de risicogroep vallen, nemen we liever geen enkel risico nu.

2 likes

11,550 besmettingen vandaag, en 97 doden :pensive:

Nee, alleen vorige week bij de tandarts geweest dus ik vermoed dat het daar is gebeurd… Ben gelukkig niet ziek, maar vind het heel raar om niets te kunnen ruiken of proeven! Heb altijd een heel sterk reukvermogen gehad, maar nu maakt het echt allemaal niks uit. Hopelijk komt dat snel terug. Wie heeft dit nog meer meegemaakt? Hoe snel kwam het weer terug?

1 like

Hier gelukkig na 3 dagen weer terug. Nog niet eerder zo blij geweest om een poepluier te ruiken

3 likes

Paniekklachten kunnen je ook benauwd maken hè! Ik zeg niet dat je niet echt benauwd bent door corona, maar als ik mezelf gek maak wordt die benauwdheid zestig keer zo erg. Als je dan dus al benauwd bent versterkt je angst dat, wil dus niet zeggen dat je nu bergafwaarts gaat. Een mens kan zichzelf echt ziek maken met angst en/of stress, maar dat betekent niet meteen dat er een doemscenario voor je ligt.

Ik haat het als mensen zeggen dat ik me gewoon niet druk moet maken want zo makkelijk is dat niet, dus dat ga ik jou ook niet zeggen, maar weten hoe erg paniek ook op je lichaam slaat helpt misschien om het wat te relativeren.

Stapje voor stapje en ik hoop dat je er ondanks alles nog een fijne avond van weet te maken! :heart:

1 like

Mijn vriend moet morgen opnieuw testen omdat hij negatief was getest vorige week (en ik positief), we leven dus nu een week gescheiden in huis en hoop zo dat het morgen negatief is anders voelt het alsof het voor niets is geweest zo met de kerstdagen.

Sterkte! Corona en ziek zijn komen nooit uit, maar nu met de feestdagen voelt het toch wel extra zuur.

1 like

Fijn!! Geniet er maar fijn van.

@VanderWoodsen hoop op negatief!

2 likes

Ik heb het idee dat de meeste mensen speciaal voor kerst een test doen om uit te sluiten dat ze symptoomloze Corona hebben. Nog steeds schijnveiligheid natuurlijk maargoed.

1 like

Ik ken ook zo iemand, wel symptomen, super laks met de regels maar geloofde niet echt dat ie t zou krijgen. “voor de zekerheid” een test. Bleek positief🥲

5 likes

Een collega van mij is gister positief getest. Dinsdag heeft ze gewerkt met een andere collega die zich vandaag ook heeft laten testen, maar dit is toch veel te vroeg? Dat moet toch pas op dag 5? Als zij morgen een negatieve uitslag krijgt, kan ze alsnog corona hebben

Ze hadden bij de teststraat bij mij in de buurt allemaal kerstversiering hangen en een kerstboom staan. Voelde toch een beetje als een feestje. Vind die neus swab overigens nog steeds kut. Nu maar weer afwachten. Iemand enig idee of het lab vandaag/morgen gewoon open is?

4 likes

Dit is inderdaad te vroeg!
Volgens mij dinsdag laatste contact -> zondag testen.

2 likes

Update: er waren vandaag GEEN militairen aanwezig. Voor niks mn haar netjes gemaakt :unamused:

34 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het complottheorieën topic

Het ziekenhuis lab is gewoon open, draait meestal wel met minder werknemers of minder essentiële testen worden niet gedaan. Er zullen ook genoeg commerciële labs Corona testen wegwerken, geen idee of die open blijven tijdens feestdagen, maar ik gok van wel. Anders stapelen de Corona testen zich op en krijgen ze het moeilijk weggewerkt. En dan krijg je weer testcapaciteit problemen.

1 like

Hoop dat dat niet de reden is, oef :tired_face:

Volgens mij is dat nog niet geheel duidelijk, maar zijn de officiele berichtgevingen nu dat dat dus mogelijk wel kan; het beschermt jezelf voor ongeveer 90% maar je kunt anderen nog wel besmetten.

Ik zat me laatst af te vragen wat dit precies betekent voor de omgeving van die persoon. Bijvoorbeeld, mijn moeder en broer vormen één huishouden. Als mijn moeder is gevaccineerd, kan ik haar dan veilig een knuffel geven, maar moet ik nog afstand houden van mijn broer? Of moet ik wachten tot we allemaal gevaccineerd zijn?