Caronatopic #8

Heb je dit artikel van de Volkskrant gelezen? Is wel een aanrader, ik snap nu ook beter waarom het allemaal zo lang duurt.

2 likes

Heb jij weer :eek:

12 likes

Ik voel me echt raar. Op mijn werk is een mega uitbraak. Afgelopen week zijn er 10 positief geteste bewoners (verstandelijke beperking) en 8 positief geteste collega’s. En ik ben serieus de enige die niks heeft. Hoe kán dat?

Ik denk :money_with_wings::moneybag::yen:

2 likes

Nee juist niet? Heb je het wel gelezen? Er staat dat tegen de GGD is verteld dat ze pas in augustus nodig waren voor grootschalige vaccinatie en dat ze dus nog maanden de tijd zouden hebben om voor te bereiden. Nu is vrij last minute bepaald dat zij toch de eerste reeks vaccinaties moeten gaan doen en moesten ze ineens 7 maanden werk in 4 weken af krijgen. Waarschijnlijk hadden ze dat plan wel klaar staan maar was het ingesteld op veel langere uitvoertijd. Ik vind niet dat je ze dat nou echt kan kwalijk nemen.

6 likes

Tegen die tijd zijn wij allemaal gehersenspoeld en gechipt dus dan is het hun taak om ons weer normaal te krijgen!

7 likes

Nee die virus wappers gaan nog 25Je wachten tot de ge vakzineerde mensen dood neervallen of zware bijwerkingen krijgen plots. Dan pas vallen ze in een zwart gat. :upside_down_face:

2 likes

Geen idee hoe dit soort dingen geregeld worden, maar kan de WHO daar niet iets in betekenen? Zeker omdat het een wereldwijd probleem is dat we z’n alle moeten bestrijden.

1 like

Dit klopt inderdaad. Het is heel irritant, ik heb het zelf ook meegemaakt. Maar uitgangspunt is dat zolang je vriend klachten heeft, hij potentieel nog besmettelijk is. Daarom is het belangrijk dat jullie beiden in quarantaine blijven en jij je na 5 dagen laat testen, om uit te sluiten of je vriend jou heeft besmet. Het is echt kut, want het voelt een beetje als ‘straf’. Zeker als je geen klachten ontwikkeld/niet besmet raakt.

1 like

Ik heb mij voor het eerst in een discussie gestort.
Wat een idioten, maar heb wel gelachen. Had gewoon zin om mij erin vast te bijten.

Ook bijvoorbeeld dat de PCR test geen Corona kan vast stellen (yes it does) en zelfs geen verkoudheid, griep of ebola!
No shit sherlock

Oh ja
 klopt haal het weg!

1 like

Ik krijg een melding van de corona app, terwijl ik die dag naar mijn weten niet in contact ben geweest met iemand die corona heeft. Weet iemand hoe ver (meter) die app kan detecteren en hoe serieus je dit moet nemen? De vorige keer dat ik de melding kreeg was het iemand uit hetzelfde kantoorgebouw maar een kantoor naast ons. Nu dus geen idee, ik kan moeilijk elke keer vragen in de groepsapp van 100 man wie corona heeft. Heb nu de neiging om de app te verwijderen want krijg er alleen maar stress van.

Ik heb een keer dat die app een melding had gegeven die te herleiden was naar het feit dat mijn telefoon in de buurt van een andere lag in een kleedkamer, dus zoiets kan het misschien ook zijn?

Tot hoe laat 's nachts kan je de uitslag krijgen? Ik ben vanochtend getest, en nu al coronatest aan het checken continu
 Ook al weet ik dat de kans klein is dat het zo snel al komt

Ah oke, dan ga ik vlak voor het slapengaan nog even refreshen!

Ik heb eerder begrepen dat er vaker meldingen uitgaan naar mensen die niet binnen de 1,5 meter zijn geweest (maar zich op grotere afstand van elkaar bevonden). Dacht wel dat je je kunt laten testen na een melding in de app, maar dat geeft natuurlijk ook geen zekerheid als je zelf geen klachten hebt.

Jeetje wat naar. Terwijl de bestrijding daar vaak natuurlijk sowieso al veel moeilijker is. En wij maar zagen dat we een week later beginnen dan de rest. We mogen in onze handjes knijpen dat we in deze situatie in Nederland wonen hoor.

26 likes

Herken het, heb het ook. Ik kan ook niet precies uitleggen wat mij zo verdrietig maakt, misschien omdat door de corona het kapitalisme ook zo naar voren komt. Het is gewoon vreselijk dat er zoveel ongelijkheid is in de wereld

12 likes

Ik ben gisteren om 13u getest en had vanochtend om 11u de uitslag (negatief gelukkig). De vorige keer kreeg ik de uitslag ook ongeveer na zoveel tijd. Hopelijk ben je ook negatief!

Ik kreeg mijn uitslag om 00.50, dus ook snachts kan het!