Ik kreeg laatst ook een melding, maar de dag klopte niet. Ik kreeg op dinsdag de melding dat ik die zaterdag iemand met corona had gezien. Ik had die maandag al gehoord dat iemand die ik vrijdags had gezien corona had (+de app). Het moet dus haast wel die persoon zijn geweest. Want die bewuste zaterdag ben ik de hele dag in huis geweest, dus dat kan gewoon niet juist zijn… Ik vind die dag dus niet heel betrouwbaar…
Top, bedankt voor de antwoorden! Ja hoop ook dat het negatief is, ik vermoed niet dat ik het heb maar vanwege neusverkoudheid en keelpijn moest ik wel testen
Misschien heb je hier nog wat aan:
Thanks allemaal, het artikel heb ik ook gelezen. Misschien dan toch een bug in de app, want heb alleen maar in mij eentje op kantoor gezeten, en die betreffende besmette buur was er alleen op maandag, (waar ik op 2e kerstdag al een melding van kreeg) en nu dus weer van iemand. Hopelijk toch dezelfde persoon. Heb verder alleen iemand van de post gezien en 5 min een praatje gemaakt met mondkapje op afstand. Ga me dan ook niet laten testen. Er zijn zo zoveel mensen in dat kantoor pand maar heb daar 40m2 voor mezelf met goede ventilatie.
Nou ik vind eigenlijk wel dat je leed met leed kunt vergelijken. Wij kunnen hier in het westen zo 100 nieuwe cavia’s kopen per persoon terwijl er ook mensen zijn die een heel dorp moeten onderhouden van 1 cavia en nooit meer een nieuwe kunnen betalen. Of er over 10 jaar eens 1 krijgen van Amnesty.
Los van dat wij ons particulier best eens ellendig kunnen voelen om corona is dat objectief gezien toch echt een totaal andere mate van leed. En je mag het best eens kut vinden allemaal maar het mag ook allemaal wel wat meer in perspectief gezet worden. Wij staan allang weer coke te snuiven op festivals als derdewereldlanden nog naar de knoppen aan het gaan zijn terwijl ze wachten op die vaccins.
Ja en dan niemand die zich meer bekommert over die landen…
Corona is sooooo 2020 weetjewel
Maar welke cavia is dan doder?
Ik refereerde naar de algemene bekende zin er van, inhoudelijk weet ik het ook wel
Dat het nu eenmaal zo werkt in deze wereld is juist alle reden om je daar druk om te maken want het zou absoluut niet zo mogen werken.
Laat al die stakkers maar creperen, zo werkt het nu eenmaal in deze wereld
Ik zat gisteren dit artikel te lezen https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/toeristen-laten-het-massaal-afweten-in-zuidoost-azie-er-is-nul-handel~b03e75d8/ en ik raakte er geëmotioneerd van. Vooral van het volgende stukje:
'Om te eten en de hypotheek te kunnen betalen, teerde Horn de afgelopen maanden in op zijn spaargeld. Toen dat op was, zette hij de bijlessen Engels van zijn kinderen stop. Daarna verkocht hij zijn auto en een stuk grond waarin hij had geïnvesteerd. En toen dat geld op was? Horn laat de kale vingers van zijn hand zien. ‘Zelfs mijn trouwring heb ik moeten verkopen. Voor mijn vrouw en mijn moeder geldt hetzelfde.’
Er is zoveel spanning en woede in de samenleving (begrijpelijk!) maar ik zou willen dat mensen het enigszins zouden kunnen relativeren. Ik ben in ieder geval heel blij dat we in een land wonen waar de overheid miljarden kan lenen om bedrijven overeind te houden.
Ik heb wel gelezen dat Canada extra veel vaccins had ingekocht en die wilde gebruiken om landen te helpen waar ze een tekort hadden. Nu hopen dat ze dat gebruiken voor echt arme landen en dat ze niet een ladinkje naar de VS sturen omdat die het zo verkloot hebben en dat toevallig buurlanden zijn.
Ja het vreemde is dat er veel steun is voor het overheidsbeleid (terwijl er dus geen financiële steun is) omdat de volksgezondheid daar op #1 staan. Later in het artikel komt er ook een tolk aan het woord die al maanden op haar spaargeld moet teren en het nog maar een paar maanden kan uithouden. Zo verdrietig.
Speaking of virus wappies… ik kom net op de i sta van noodle nadia en ben helemaal in een andere wereld beland lijkt het. Is zij bekend? Ik ken/ volg niemand die zo fel dit soort ideeën heeft. Best heftig.
Ik voel me altijd zo machteloos door dit soort ongelijkheid. Waardoor mijn eerste reactie is ‘geef mijn vaccin maar aan iemand anders op de wereld’.
Net als hoe ik als kind soms in hongerstaking ging zodat mijn boterhammen konden worden opgestuurd naar kinderen met honger.
Het is geen oplossing natuurlijk maar ik heb er echt moeite mee dat ik straks iets ga krijgen, alleen maar omdat ik in dit land terecht gekomen ben, terwijl er anderen zijn die het veel harder nodig hebben en (voorlopig nog) niks krijgen.
Ik snap eigenlijk alle commotie over het later beginnen met vaccineren niet zo. Heb het idee dat er teveel vanuit emotie gereageerd wordt. We weten toch eigenlijk helemaal niet hoe het plan in elkaar zit? Misschien beginnen wij wel later maar kunnen wij bijv. veel meer mensen op een dag vaccineren. Zag ergens al een quote van Hugo de Jonge voorbij komen in de richting van ‘het gaat er niet om wanneer we beginnen maar wanneer we klaar zijn’ en kan me daar eigenlijk wel in vinden. Heb ook het idee dat veel landen voor de bühne vast wat mensen ingeënt hebben maar ook nog niet begonnen zijn aan de grote aantallen.
Ik lees in een besloten fb-groep dat er in Duitsland 1000 vaccins te warm vervoerd zijn en dus niet meer betrouwbaar zijn en dat er een kleine groep mensen 5x de dosis heeft gehad per ongeluk (?!). In België hebben er mensen het vaccin gehad, maar is de 3 weken-booster nog niet gepland en nu zelfs uitgesteld, dus dit is ook minder betrouwbaar.
Dus misschien is het credo “haastige spoed is zelden goed” weer van toepassing en lacht Nederland straks toch het hardst…? Ik betwijfel dat zelf hoor.
Daarvoor hoef je niet in een besloten fb groep te zitten. Het stond ook op NOS.
Maar die 1000 vaccins waren inderdaad te warm.
En die 5x de dosis was 1 persoonlijke fout. 4 van de 8 mensen liggen in het ziekenhuis vanwege koorts.
Oh sorry hoor, ik zei het er bij omdat ik niet wist wat de originele bron was, en geen zin had om die op te zoeken, niet om interessante te doen ofzo, maar “gewoon” de NOS dus.
Het teken wat ik hiermee wil afgeven. Niet alles wat op fb staat is waar. Daarbij kan onzin de wereld in gegooid worden. Ik doe het liever vanuit bronnen.