Caronatopic #8

Ja dat had ik begrepen inderdaad! Maar het geeft toch een soort van eng gevoel. Maar wel fijn dat het vaccin gewoon er op werkt. Ik moet dat maar in gedachten houden

Dit zijn echt de meest egoĂŻstische mensen die er zijn, niet realiseren dat het niet voor iedereen een griepje is of dat sommige mensen afhankelijk zijn van groepsimmuniteit :roll_eyes:
Ze draagt dan zeker ook geen mondkapje of dat wel?

4 likes

Ik heb altijd gezegd dat ik niet mee zou willen doen aan medische trials voor medicijnen, maar voor een vaccin overweeg ik het wel. Ik heb me in elk geval aangemeld, zodat ik alle vragen die ik heb kan stellen en dan een besluit kan maken. Ik ben wel benieuwd wat mijn omgeving ervan vindt als ik het echt ga doen

Ik weet niet wie deze man precies is, maar ik kan geen arts met deze naam vinden in het BIG register, dus betwijfel of hij ĂŒberhaupt neuroloog is.

Vind het een vrij warrig stuk waar voornamelijk open deuren worden ingetrapt om dan vervolgens een hoop mee te insinueren, maar ook wel onwaarheden in staan, onder andere dat hij de RT-PCR weer onbetrouwbaar noemt. Wat mij betreft mag deze blog naar het complot-topic.

8 likes

Op zijn website: outcast in de geneeskunde. Klinkt heel betrouwbaar. We zouden hier alleen betrouwbare informatie plaatsen dus ik stel voor dat je dit verwijdert. Dit valt wat mij betreft onder paniekzaaien.

11 likes

Ik mis steeds jouw antwoorden en ik kan het niet meer terugzoeken, omdat je profiel is afgeschermd.

Heb je misschien artikelen die vertellen waarom je je wel moet vaccineren? Ik wil me goed informeren, maar lees alleen maar berichten dat er weinig over bekend is en je wellicht onvruchtbaar zou kunnen worden of wel een tweede neus kunt ontwikkelen (Ja dit kreeg ik laatst te horen van een verpleegkundige die zich niet wil laten vaccineren)

Met alle respect voor verpleegkundigen, ik zou niet als eerste hun advies aannemen wat betreft vaccinaties. Hun kennis en kunde zit in de verpleging van mensen, niet in de werkingsmechanismen van medicatie of vaccinaties (en dat is prima, want dat eerste is belangrijk voor hun werk, dat tweede niet). Er is inderdaad niet bewezen dat je er geen tweede neus van kan krijgen, maar mechanistisch gezien is dat echt schier onmogelijk, maar als je er zo naar kijkt zou je ook kunnen zeggen dat niemand ooit onderzocht heeft of je van paracetamol een tweede neus kan krijgen.

En waarom wel vaccineren
 het is de enige manier waarop we weer terug zullen kunnen gaan naar een samenleving zoals we deze kenden voor Corona, zonder dat te moeten bekopen met vele zieken en doden. Volgens mij staat er in de beginpunt van het vorige coronatopic een uitleg van @Ovenschaal. Je kan verder bijvoorbeeld deze video kijken (in de comments worden ook nog een aantal vragen beantwoord).

17 likes

Je kan hiervoor ook de zoekfunctie gebruiken. Als je in dit topic bent en dan zoekt @ovenschaal en ‘dit topic doorzoeken’ aanklikt krijg je alle reacties in dit topic van haar.

1 like

Dank jullie wel. Dan ga ik daar verder lezen!

Ik voel me soms echt heel dom, maar wil wel heel graag leren (alleen niet 5000 reacties lezen haha)

1 like

@Ovenschaal heb jij al eens iets geschreven over het vaccin tegen Mexicaanse griep? Miss kan dat ook in de begin post want dat wordt door veel mensen in m’n omgeving ook steeds aangehaald

Ja! Dat stond in het vorige topic:

5 likes

Chill heb me aangemeld. Geef me geld.

1 like

@Ovenschaal een hele andere vraag. Wanneer hadden jullie op het werk iets van 'ok 
 shit got real! ’

Ah ik had op de naam “Hommel” gezocht die op de blog stond.

@Lulu_danger ik doe soortgelijk werk als @ovenschaal had op m’n werk op 3 maart ofzo een seminar door een collega georganiseerd over Corona en toen hadden wij wel zoiets van “fuck dit zou wel eens een probleem kunnen worden”, maar nog niet het idee dat het ook in Nederland zo heftig zou zijn, echt heel naïef achteraf maar ja

2 likes

Kom ik weer met mijn domme vragen
 ik hoor en lees dat antigeen (snel)testen alsnog niet altijd betrouwbaar zijn, maar waarom heeft de GGD er dan teststraten van? Of zit het wat anders in elkaar?

Ik heb sinds vanochtend spierpijn in mijn rug en hoofdpijn, maar niet extreem of anders dan normaal. Maar denk meteen aan corona :sweat_smile:. Hypochonder much.

Voor wie meer wil lezen over vaccinaties kun je ook gebruik maken van PubMed. De artikelen zijn niet altijd fulltext te lezen. Alleen op basis van de abstract moet je ook al ver komen.

Dit is een systematic review en een meta analyse van alle onderzoeken die gedaan zijn tot het moment van publicatie over dit onderwerp. (Influenza vaccine AND narcolepsy)

Bijna artikelen in PubMed over Covid-19 zijn gratis te lezen vanwege het algemeen belang. Niet alle artikelen zullen peer-reviewed zijn, maar daar is te weinig tijd voor. Zodra er aan grote groepen vaccinaties uitgedeeld zijn kun je wel goed achterhalen wat de bijwerkingen zijn voor die specifieke populatie.

Dit is bijvoorbeeld zo’n artikel. Nog niet peer-reviewed, alleen wel veel trials doorzocht. Hun conclusie is dat de bijwerkingen heel mild zijn en vooral lokaal (dus van de prik zelf) alle problemen werden na een paar dagen opgelost. De antistoffen die worden aangemaakt door het immuunsysteem waren een stuk hoger bij de groep die het vaccin kreeg, dan bij de mensen die het placebo kregen.

Of als je nog meer verschillende bronnen wilt doorzoeken kun je ook bij deze libguide kijken van de RUG.

Lang verhaal met veel droge literatuur haha. Ik bedoel alleen te zeggen dat je zelf de mogelijkheid hebt om op te hoogte blijven van de wetenschappelijke ontwikkelingen rondom Covid en vaccinaties door te zoeken in medische databanken.

9 likes

Ik snap nooit zo goed waarom er dan wel miljoenen schadevergoeding wordt uitgedeeld? Als het niet waar is ga je toch niet dokken :’)?
Waarom zou je als RIVM zijnde gaan erkennen dat het door dat vaccin komt als het niet zo is? Daarmee strooi je toch jĂșist angst?

Of zie ik dan iets over het hoofd wat tactisch is?

Heb je het nu over narcolepsie? Ik lees hier op de site van het RIVM dat de uitkomsten van onderzoeken tegenstrijdige resultaten laten zien en dat er in een wereldwijd onderzoek waarbij Nederlandse gegevens zijn gebruikt wordt aangegeven dat er geen verband is tussen narcolepsie en het Mexicaanse griepvaccin.

Ik ben verder ook geen kenner op dit gebied, maar ik heb onderstaande pagina gebruikt:

1 like

Ook Antarctica is gevallen als laatste der Mohikanen. Wel lang stand gehouden!

8 likes

Ik geloof dat de ggd geen antigeentesten afneemt, maar ik kan het niet helemaal hard vinden.
De ggd heeft wel sneltesten, maar dat zijn volgens mij dus geen antigeentesten (binnen 10-15 minuten uitslag), maar een soort versnelde pcr-testen (door een andere techniek van verwerken te gebruiken is de uitslag met een uur of 2 bekend). Het probleem met antigeentesten is vooral dat ze wel positief worden bij mensen die hoogverdacht zijn, met al veel klachten. Maar bij asymptomatische mensen blijven ze regelmatig negatief. Je kunt die antigeentesten dus met name niet gebruiken als je wil weten of je uit quarantaine mag bijvoorbeeld, want dan test je zonder symptomen.

1 like