Caronatopic #8

Ik las in een ander overzicht dat de groep met medische indicatie gevaccineerd wordt door de huisarts, terwijl dat voor de reguliere groep door de GGD wordt gedaan. Dan is het natuurlijk zonde van de tijd als de GGD moet wachten tot de huisartsen klaar zijn, als er ondertussen wel genoeg vaccins zijn.

1 like

Gelukkig begint de krant met zulke artikelen. Gewoon niet geloven in die wild westen verhalen, ik heb vertrouwen in de wetenschap

https://www.destentor.nl/binnenland/sanna-krijgt-als-eerste-nederlander-het-coronavaccin~a5c153ac/

7 likes

Als ik een feestwinkel zou hebben zou ik gewoon dit soort ludieke slingers gaan verkopen zodra het zover is.

94 likes

Na een vriendin haar positieve uitslag, blijken nu ook haar man en een vriend van hem positief. Blijkbaar is die vriendin ontzettend besmettelijk geweest, want die vriend heeft ze maar heel even gezien. En dat terwijl de GGD het eerst niet nodig vond voor haar contacten om in quarantaine te gaan… pfff. Ik ben nu wel heel zenuwachtig voor mijn uitslag.

Edit: iedereen is dus zonder klachten

3 likes

Dit is mijn voornaam dus ik dacht eerst heel even ā€œHUH heb ik wat gemist??ā€ :joy:

maar helaas ik ben het niet

4 likes

Oh wat fijn! wachten op de uitslag is altijd spannend

@tuula hoe gaat het met je oma?

1 like

Mijn moeder, die in de ouderenzorg werkt, riep in oktober nog dat ā€˜Rutte en De Jonge maar eerst gevaccineerd moesten worden!’ Maar ze heeft nu haar afspraak staan voor de prik op 19 januari :raised_hands:

61 likes

Oh wat een goed nieuws!!

Mijn moeder, bejaard en met pensioen, 40 jaar als SEH verpleegkundige gewerkt:

ā€˜Ja ik weet niet of ik meteen dat vaccin neem, ben er nog niet uit over de bijwerkingen. Ik lees dat mensen die een kinderwens hebben ook wordt geadviseerd om het niet te doen.’

Ja is goed mens, ga jij lekker op je 70e nog ff proberen een kind te baren, ga ik alvast je testament opsnorren. Heb de hele vakantie gedaan alsof ze op sterven lag en ik alvast al haar spullen aan het uitzoeken was, en wat ik met het huis zou doen zodra ze overleden is en het mijn eigendom is.

Gelukkig heeft die koekwaus inmiddels haar verstand weer gevonden.

83 likes

Hahaha ik moest hardop lachen om je aanpak! Maar gelukkig heeft het geholpen!

1 like

Ik zou bij twijfel altijd laten testen. Ik heb mij nu al 2x voor de zekerheid laten testen (gelukkig allebei negatief), maar ik voelde mij gelijk een stuk beter omdat iets anders was dan corona.

3 likes

Bij mij op werk in de ggz nu 3 besmette collega’s. Elkaar aangestoken, allemaal positief getest in de afgelopen 2 dagen. Loopt hard op zo…

1 like

Ik vond dit een goede uitleg.

5 likes

Vanavond komt er een Coronaspecial bij Je zal het maar hebben. Waar, zoals ik het las, een jong, voorheen gezond iemand verteld wat voor impact Corona op hem of haar heeft gehad en nu nog heeft. Interessant lijkt me. En ook belangrijk om te laten zien dat Corona niet alleen ouderen en kwetsbaren treft!

19 likes

Ik hoop dat de pijn wegblijft en ze goed opknapt zodat je haar hopelijk over een tijdje kan bezoeken :candle:

1 like

Ik dacht dat ze jn Belgiƫ al begonnen waren met prikken. Maar was kennelijk 1 symbolische spuit en de rest begint vandaag pas?
Dus eigenlijk maar 1 dag eerder dan NL uiteindelijk…?

Nee, ze hebben al wel meer spuiten gegeven, maar het gaat traag (en in Vlaanderen nog trager dan in WalloniĆ«) en daar is kritiek op. Ik denk dat er nu zo’n 500 Ć  1000 Belgen het vaccin hebben gekregen.

Het moeilijkste aan deze hele quarantaine periode voor mij is het niet mogen zien, aanraken en knuffelen van mijn kinderen. Ik ben als de dood voor vaccins, krijg bij de gedachte al een paniekaanval maar zodra ik in aanmerking kom laat ik die meteen zetten. Ben echt klaar met corona!

1 like

Ja dat is wel begrijpelijk. Hoop alleen wel dat ook de huisartsen er vaart mee blijven maken, dus niet denken, hey er staat: we hebben tot oktober voor mijn moeder (als ik zie hoe traag ze bij haar altijd zijn met griep prik uitrollen)

Wat fijn dat artikel over vruchtbaarheid. Ik hoorde dat al vaker voorbij komen en hoewel ik zelf gewoon voor het vaccin zal gaan, ken ik wel vrouwen die nog huiverig zijn door dat verhaal.

Wat mij momenteel echt irriteert zijn zoveel influencers die maar niet een goed voorbeeld kunnen geven en beweren dat ze onderzoeken bestuderen en daarop hun keuzes baseren. Nu weer Nienke