Ja lijkt mij ook logisch! Was meer ff hard op denken hoe het zou gaan dan omdat zij dan ‘veilig’ is en ik nog niet. Ach na maanden geen lichamelijk contact met mensen kan komende maanden er ook nog wel bij.
Ja precies, en het kabinet wilt dit dus tegengaan als ik het goed begrijp. Zij willen een wetsvoorstel dat in zo’n geval dus niet jongere generatie voor oudere generatie laat gaan, maar dat je op dat moment moet gaan loten. Ik vind dat bijzonder en vind juist de oplossing uit het draaiboek fair. Eigenlijk wat ik hierboven zei, dat je dan evenveel recht hebt op levensjaren. Maar jeetje zeg ik hoop dat we hier nooit aankomen!
Yes in het link hierboven staan de eerdere keuzes beschreven. Leeftijd en loting zijn echt de laatste dingen. Ik geloof overigens niet dat het zo ver komt. Als kijk naar ons IC lijkt het voorzichtig gezegd wel mee te vallen. Ja er is een nood IC open en ja OK zorg is erg afgeschaald, maar de cohort ligt nog niet helemaal vol! Dus minder dan 70 op de cohort. Verwachting was echt anders. Er wordt nu juist voorzichtig weer geprobeerd OK weer iets op te schalen.
Zo fijn! Thanks voor je inside info!
Wat is er in godsnaam ook in Ierland aan de hand joh, de cijfers daar zijn bizar hoog
Maar heb je de onderbouwing in het draaiboek gelezen? Die is juist heel ethisch!
Maar ze stellen het in het draaiboek ook zoals in de poll, maar vervolgens onderbouwen ze het met ethische argumenten. Op pagina 14/15 (https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2020/11/24/draaiboek-triage-op-basis-van-niet-medische-overwegingen-voor-ic-opname-ten-tijde-van-fase-3-in-de-covid-19-pandemie)
Vind het zo irritant dat het kabinet (met hun geschiedenis en rechten studies) een beetje ‘boehoe leeftijdsdicriminatie’ roept ipv fatsoenlijke tegenargumenten op te werpen tegen de kenners (oa ethici) die dit document zo zorgvuldig hebben opgesteld
Ja joh, iets van zoveel procent meer gevallen ofzo opeens? Hoe kan dat nou? Die nieuwe variant meegenomen vanuit Londen met kerst? Wel best akelig.
bedankt voor de link! interessant om te lezen
Las ergens op twitter dat het een combi van meerdere dingen is waarschijnlijk, ze hebben in Ierland redelijk wat maatregelen versoepeld (horeca weer open enzo) omdat het best goed ging… Misschien dan in combi met de feestdagen en mutatie. Heel akelig inderdaad.
Ben ik ook wel benieuwd naar! Ik krijg namelijk ook een oproep voor de griepprik omdat ik ooit astma heb gehad…
Ik dacht altijd dat astma chronisch was, of heb je het officieel nog wel maar momenteel geen klachten?
Een (bijna ex-) collega van mij is aangenomen bij GGD voor het callcenter wat die vaccinaties gaat regelen en als het allemaal dit soort types zijn maak ik me echt een beetje zorgen
Hele jaar gewoon lekker partyhardy gegaan met corona tot gevolg, maar ook 0,0 verantwoordelijkheidsgevoel, superchaotisch en maakt superveel fouten. Hoop dat het GGD systeem hier vangnetten voor heeft, vertrouw haar voor geen centimeter voor zoiets belangrijks haha
Ik raak van het hele vaccineren een stuk onrustiger dan van die hele pandemie / lockdown. Ik zie er zo extreem tegenop dat straks een deel van de mensen die ik zie gevaccineerd is en zichzelf weer veilig waant, de jaloezie die erbij komt dat iemand anwers eerder het vaccin heeft, de mensen die uitgesproken niet vaccineren en de toename aan geen afstand houden.
Ik zou willen dat we het konden doen zoals Slowakije met z’n test beleid.
En ik begrijp dat het niet kan hoor maar ik word enorm onrustig van het toeleven naar het vaccin en iedereen die er een einddatum opzet (nu dus 1 oktober), ik kan gewoon niet geloven dat dit haalbaar is en we er daarna vanaf zijn.
Wanneer je vriendinnen, van wie je echt beter had gedacht, gewoon ‘gezellig’ met teveel mensen de feestdagen heeft doorgebracht. Hoorde zelfs ‘ooms en tantes’ voorbij komen. HOE DAN? Ik begrijp echt niet hoe moeilijk het was om de feestdagen te vieren met een klein aantal mensen. Ik mis m’n vriendinnen maar ik stel in real life afspreken nog maar even verder uit. Pff.
In het kaartje staat alleen de startdatum
Voor mensen met medische indicatie (zoals mijn moeder) staat vanaf feb
In de toelichting staat tussen feb-oktober, oktober is echter ook “einddatum” voor de reguliere groep
Beetje gek dat ze het dus niet gefaseerd doen in treintje, dus pas nadat ze met de 1e groep klaar zijn, beginnen met de 2e?
18 januari word ik gevaccineerd. Yes! Viel niet mee om er door te komen bij de ggd telefonisch. Woon in een andere provincie dan mijn collega’s waar ik vanavond mee werkte, zij worden volgende week al gevaccineerd.
Ik word hier gewoon blij van ondanks dat ik pas eind dit jaar aan de beurt ben
In de landen waar ik het meeste corona-nieuws van meekrijg (FR, BE en NL) is er kritiek op de vaccinatiecijfers en hoe traag het allemaal gaat “in vergelijking met andere landen”. Ergens “grappig” om te horen, want het lijkt nu voor mij overal moeizaam te gaan, maar ik lees dat het in Duitsland, Italië en Denemarken wel veel vlotter gaat.
Omdat ik een uitzendkracht ben die werkt in de zorg en niet in een bepaalde GGD regio woon, heb ik dus geen uitnodiging gekregen voor vaccinatie. Terwijl ik de bewoners ook gewoon verzorg. Ik vind het echt gek dat als ik in de regio Rotterdam-Rijnmond woonde dat het uitzendbureau wel iedereen een uitnodiging mag sturen en nu is het van nee sorry wij mogen dat niet alleen de opdrachtgever zelf en anders wachten tot je leeftijdsgroep (allemaal jongeren) aan de beurt is. Alleen heeft de opdrachtgever mijn contactgegevens? Nee. Dus hoe verwacht de GGD/het uitzendbureau dat dit gaat werken. Waarschijnlijk mist er dus nog wel een groep die wel binnen de groep van zorgmedewerkers valt. Voor mij persoonlijk maakt het niet uit maar voor de ouderen zou ik het een heel stuk prettiger vinden als iedereen die ze verzorgen gewoon gevaccineerd is/de kans heeft gehad om dit te laten doen.