Caronatopic #8

Mijn moeder twijfelde ook best wel over de vaccinatie maar heeft vanochtend gebeld en kan 13 januari terecht voor prik 1! :smile2:

41 likes

en daarnaast hebben ze over bovenstaande nog verkeerde informatie staan op een andere plek op deze website lijkt wel, document is van 24-12

ik heb ze een mail gestuurd of ze hier naar kunnen kijken! vind dit heel slordig en spreekt elkaar tegen dus snap de verwarring nu ook beter onder de vrouwen.

1 like

Juist, op best veel vlakken vind ik de informatie-voorziening tekort schieten.
En tuurlijk moet je er wel voor open staan, en blijven wappies in hun eigen waarheid geloven maar ik mis toch wel duidelijkere taal. Dat zag je ook met dat informatie-spotje (dat niemand bleek te kennen) en weinig harde data over hoe andere landen het doen (succes verhalen, IsraĂ«l bijv). Denk dat het heel erg zou helpen om de midden-groep “zwevende kiezers” een informed choice te laten maken

1 like

Ik kan het ook niet vinden! Vind het best apart

Ik vraag me ook af wat precies onder een medische indicatie valt? Hoe ‘ernstig’ je ziekte/aandoening dus moet zijn. Zijn daar ergens richtlijnen voor te vinden?

Ja, ik vind het gevoelsmatig ook lastig, ik snap best dat je mensen die je goed kent niet echt als een risico ziet, want dat voelt zo tegennatuurlijk. Terwijl het risico juist véél groter is dat je het zo oploopt dan via een willekeurige passant of een besmet liftknopje. Vreemd hoe dat werkt.

Ik heb m’n moeder een paar keer gezien met afstand, dan zitten we elk aan 1 kant van een lange tafel. Ik voel me dan echt zoals in die historische films waarin elite/monarchen heel formeel elk aan een uiteinde zitten :joy:.

Dit idee:

19 likes

Ik zou wel eens willen horen van mensen uit andere landen in Europa hoe ‘de mensen’ omgaan met de regels. Ik heb soms het idee dat het “Het is maar een virus/stomme regels/ik doe niet meer mee” gehalte hier in NL hoger ligt dan gemiddeld maar ik baseer dat in feite op niks.
Getuigenissen anyone?

3 likes

Whoo, negatief :partying_face: zo opgelucht. Ik ben echt zo klaar met de stress rondom Corona. Kom maar op met het vaccin :syringe:

31 likes

Geen idee! Ik ben er in mijn pubertijd overheen gegroeid, had het ook niet heel heftig. Maar zou kunnen dat ik gewoon van voor eeuwig zo geregistreerd sta :sweat_smile:

@Whistle Ik heb het ook nergens kunnen vinden. Het lijkt voornamelijk te gaan over mensen die ook worden uitgenodigd voor de griepprik?

Een vriendin van mij woont in Engeland en in haar omgeving is het net zo verdeeld als hier. Maar goed dat is geen weergave voor heel Engeland.

1 like

Hier in Frankrijk is het volgens mij niet heel anders. Of ja, wel wat cultuur-verschillen (zoals dat er in NL eerder luid geroepen wordt dat mensen het niet eens zijn met de regels, terwijl Belgen (en Fransen) stil mopperend de regels overtreden of achterpoortjes vinden) (en die Franse begroetingskussen bleken deze zomer toch nog niet helemaal uitgeroeid), maar het voelt voor mij wel heel gelijkaardig.

Bereidheid om te vaccineren ligt hier wel héél laag, 40%. Ik ben heel benieuwd hoe ze dat qua aanmoedigen/informeren gaan aanpakken en welk percentage zich uiteindelijk zal laten vaccineren.

In de 2e lockdown zou 60% van de Fransen een of meerdere regels hebben overtreden (dat percentage ligt merkbaar hoger dan de eerste lockdown), maar onze beide lockdowns waren wel nog stukken strenger dan BE en NL (dus verder dan 1 km gaan wandelen was al een regel overtreden bv.).

(Ik moet wel zeggen dat ik niet zo heel veel contact heb met Fransen hier, aangezien sociale contacten maken in corona-tijden niet zo evident is en ik heb eerlijk gezegd ook weinig zin in al het gedoe.)

2 likes

Je schaamt je toch om hier te wonen bijna, dat egocentrische gedrag.
Het maakt me ook onzeker en “bang”, ik vertrouw al niet heel snel mensen maar in Nederland heerst de pretentie van elkaar backen maar blijkbaar geldt dat alleen tijdens evenementen als het WK.
Ik heb ook enorme moeite met die individualistische houding, eigen waarheden etc.

3 likes

Ja, ik heb dat precies hetzelfde. Ik zal niet teveel in detail treden daar is dit het topic niet voor, maar ik heb me toch altijd iemand die aan de zijlijn staat en alles beschouwt en met t hoofd zit te schudden gevoeld. Het is schone schijn.

2 likes

Ik in maart:

Ik nu:

85 likes

Hahahaha.

Nou, Nieuw-Zeeland ziet er nog wel aantrekkelijk uit moet ik zeggen

37 likes

Ik begin nu af en toe een winkel te missen. Als t nodig is blijf ik nog 3 maanden in lockdown, maakt ook niet uit. Maar gewoon dat je ff denkt oh ik heb dit nodig. Alleen nog niet nodig genoeg om online te bestellen. Ga er stiekem ook van uit dat t verlengd word, kan t alleen maar meevallen. Al zou t voor mij juist tegenvallen als we wel weer opengaan, geen zin om die winkel weer in te moeten.

7 likes

Lijkt idd of 60+ = 60+, dat daar geen onderscheid meer is (alleen mobiel en niet-mobiel). Op zich wel logisch, omdat 60+ zijn op zich al een medische indicatie is.

Snap alleen niet waarom de GGD’s die zelf willen gaan vaccineren, volgens mij moeten de huisartsen dat gewoon gaan doen. Oh nee dat komt omdat ze dat met Pfizer willen doen en dat men besloten heeft dat dat niet geschikt is voor ons.

Hier zie je de medische indicatie voor de griepprik, lijkt of ze dit aan gaan houden.

2 likes

Weet iemand nog goede sites als reactie op ‘ik ga me niet vaccineren, want snel/weet niet wat de gevolgen zijn/etc’?

Ik weet dat deze vragen eerder zijn gesteld en heb zelf gezocht in dit topic maar krijg behalve de eerste post met uitleg van @Ovenschaal niks naar boven

1 like