Wow, wij krijgen zo belachelijk weinig vaccinaties in het ziekenhuis waar ik werk. Nog geen eens genoeg om iedereen die directe zorg op er covid afdelingen werken te kunnen vaccineren. Ook al help ik mee op de cohort, kom ik niet in aanmerking voor de vaccinatie. Hopelijk in maart/ april.
Ik volg even. Heb een vriendin overtuigd die niet wilde nemen ivm onvruchtbaar worden (), maar nu ging eem collega helemaal de discussie aan over het gegeven dat er Engelse onderzoeken zijn waaruit blijkt dat het besmetting niet tegengaat, wat heeft het dan voor zin blalala.
Ik word echt moe van het telkens verdedigen
Huh wats met India
Ik wil alleen eventjes kwijt hier dat mijn vader morgen 60 wordt, en ineens hakt het er zo in met dat corona gebeuren bij mij. (nog niet eerder echt gehad)
Dat ik mijn ouders gewoon bijna al een jaar geen knuffel heb morgen geven. Ik denk toch dat ik morgen een keer een uitzondering maak en hem gewoon een dikke knuffel geef.
Ik word daar ook naar van. Vind het idee dat mijn zoon in maart 4 word ook zo’n ding. Zijn 3e verjaardag was in lockdown met opa’s en oma’s die via de webcam zongen. Ik zou het echt niet leuk vinden als zijn 4e verjaardag ook in deze situatie is.
Ik kan niet voor alle Spanjaarden spreken, maar ik heb veel vrienden in Spanje en die nemen het niet zo nauw met corona. Het valt me zwaar tegen. Ik zie in hun stories veel foto’s in bars en op feestjes, groepen en evenementen op straat enzovoorts, dus ze zijn niet de enige. En zij lopen ook nog eens te klagen over de dingen die even niet mogen, Laatst kwamen er een aantal kennissen een week bij hen op bezoek vanuit verschillende landen, uiteraard om te feesten. Mijn vrienden willen graag het vaccin maar iedereen heeft wel wat antivaxxers en complotgekkies in hun omgeving die dat absoluut niet willen, net als wij hier, haha.
Ik hoorde vanochtend op de radio dat de vereniging van kankerpatienten / oncologen heeft opgeroepen eerst meer onderzoek te doen naar de combinatie vh vaccin en de immuun problemen die door chemo vaak ontstaan. Of het vaccin wel voldoende beschermd of niet omdat ze niet weten of het wel voldoende immuunrespons oproept oid?
Komen ze weer hoor met een key race alert over publieke opinie
Een gezin bij ons in de buurt heeft de verjaardagen van hun kinderen (3 en 6) gevierd door een drive-by. Moet de familie wel een beetje in de buurt nodig natuurlijk, maar dan de auto of een busje helemaal versieren met vlaggetjes en ballonnen (binnen) en dan bij iedereen langs met een taartje/iets lekkers en kunnen er ook cadeautjes gegeven worden.
Niet voor de griepprik, voor het coronavaccin is het niet gek bedacht, gezien de problemen bij mensen met een hoger BMI, maar ik denk het niet. Als ik wat er over tegen kom zal ik het hier posten!
ik ben hier ook wel benieuwd naar, een paar jaar geleden moest ik me namelijk voor hepatitis b en gele koorts in laten enten. Maar het ziekenhuis vertelde mij toen dat ik niet het gewone vaccin kon krijgen daar mijn immuunrespons anders is. Daarom kreeg ik een ander soort vaccin. Ik zou graag in aanmerking komen voor het gewone vaccin maar ik vraag me wel af hoe dit geregeld is.
Ik vind de verjaardag van de kinderen niet vieren heerlijk! Lekker rustig en met een heel klein selectief groepje. Ze hebben echt niets gemist
Ik dacht vanmiddag dat wat paperclips handig zouden zijn om een paar stapels papieren te ordenen (die extra grote paperclips, die hebben ze hier niet in de supermarkt).
Ja, voor alleen een bakje paperclips ga je niet helemaal een pakketje laten komen
Ik vind juist heerlijk dat ik niet naar alle kinder verjaardagen hoef Love kids, maar als ik ergens een hekel aan heb zijn het kinderverjaardagen. Vooral als ik die kids 1x per jaar zie (op hun verjaardag) en dat kind niet eens weet wie ik ben. Maar je toch maar gaat want het is de koter van een goede vriendin en anders zijn ze beledigd
Ierland what did you do
Maar de baby had ook iets anders onderliggend he. Wat dat precies is, is niet duidelijk gemaakt. Maar je bent al kwetsbaar als baby en als je dan ook nog wat extra onder de leden hebt is een virus infectie soms net de druppel ontzettend verdrietig.
17, op vakantie naar Zwitserland en je test vervalsen. Verwend much?
——-
Goede uitzending vanavond op npo 1. Veel en duidelijke info. En mooi om te merken dat ik door oa @Ovenschaal al veel wist Dank iedereen die hier zoveel informatie deelt.
Ik vind het wel bijzonder dat in de landen om ons heen, de eerste persoon die gevaccineerd werd een oudere was. En bij ons is het juist een jonge meid. Zo’n contrast. En duidelijk zo’n verschil qua aanpak ook
Kan nog niet helemaal geloven dat het dan vanaf morgen echt gaat gebeuren eigenlijk
Het is dat die vaccinatie vroeg in de ochtend is anders had ik er op geproost denk ik🥂