Die journalist net: ‘is dit een teken dat u het ook niet zo goed meer weet?’.
Wat voor antwoord verwacht je daar op? Dat Mark zegt ‘betrapt, geen idee wat ik doe!’
Die journalist net: ‘is dit een teken dat u het ook niet zo goed meer weet?’.
Wat voor antwoord verwacht je daar op? Dat Mark zegt ‘betrapt, geen idee wat ik doe!’
Maar het is wel bekend dat de afschrikkende werking van handhavende maatregelen (in het algemeen) echt minimaal is. Dus zelfs al zouden er heel veel handhavers zijn, dan alsnog is het effect hiervan op het voorkomen van regelovertreding klein.
Hahah nee ik heb ook steeds zo een beeld in mijn hoofd
Ik dacht dat er allang een avondklok was
Nee geintje, maar Ik zou daar dus ook precies niks van merken
Zou wel handig zijn als er zoiets schiphol komt binnenwandelen, kan makkelijk geisoleerd worden dan
Alle ballen op de UK na de Brexit!
The volume of this corona is astronomical
Dus dan zijn al die maatregelen eigenlijk gewoon zinloos om te hebben?
Is Schiphol nou overeind gehouden trouwens?
Vliegen ontmoedigen, maar daarbij wel de grootste speler ondersteunen.
Net al die die “roken is slecht” campagnes maar wel lekker accijnzen innen en verhogen om “te ontmoedigen”.
Ik geloof dat de besmettingen zullen verminderen in de komende drie weken:
0 stemmers
Ja kan me voorstellen dat zoiets heel lastig is, maar dat ze dit nu ‘‘moeten’’ is niet jou probleem. Jij ziet de voordelen er ook niet van als ze wel dik omzet verdienen, dus waarom zou jij extra moeten doen?
edit: misschien heb je wel helemaal geen zin om er werk van te maken en vind je het wel prima hoor haha, kan gewoon slecht tegen de bedrijven die nu misbruik maken van werknemers die niet weten wat hun rechten zijn
Klopt helemaal idd
Maar weet dus ook niet wat er gaat gebeuren als ik er tegen in ga …
Ben bang dat ze het me dan alleen maar moeilijker gaan maken, ondanks me vaste contract
Dus moet echt gaan kijken hoe dit aan te pakken
Zeker niet. Er zijn heel veel redenen waarom het handhaven van regels belangrijk is, alleen de afschrikkende werking van handhaving is minimaal en dus an sich niet echt een goede reden voor handhaving. En daarnaast is het niet handhaven van regels ook iets heel anders dan het niet hebben van regels.
Staat dit ergens? Want mijn collegas moeten dus gewoon vakantieuren inleveren. En er werd gezegd dat de cao daarop aangepast is en het dus mag. Ik krijg waarschijnlijk gewoon niks uitbetaald.
Als dit tot pasen duurt ga ik iedereen persoonlijk vaccineren of ze nou willen of niet. Ben er helemaal kant en klaar mee.
Waarom waren er alleen van die domme vragen en vroeg niemand waar opeens ‘de herfst’ bij het vaccineren van mensen zonder gezondheidsklachten vandaan kwam. Volgens hun eigen flowchart begon dat al in Q2 en einde Q3 klaar zijn.
o.a: Niet verplicht (bovenwettelijke) vakantiedagen op te nemen
Werkgevers mogen werknemers vragen vakantiedagen op te nemen. Het is aan werknemers om daarmee in te stemmen of niet. Werkgevers kunnen werknemers niet daartoe verplichten. Als er te weinig werk is, dan is dit de verantwoordelijkheid van de werkgever. De werkgever moet werknemers de vaste uren uitbetalen. Als de werkgever omzetverlies lijdt, kan hij een [beroep doen op de NOW]
(mogelijk heeft je werkgever daar niks aan, maar dat is hun zaak)
Vraag me af hoeveel/en OF er nog lockdowns gaan volgen dit jaar, nadat die van 9 februari voorbij is.
Ik hou van regels (en die opvolgen, hoe stom ik ze af en toe ook vind klinken), maar snap gewoon nooit inderdaad dat er niks gedaan word aan groepsvorming hangjeugd/hangouderen/hangmensen/etc maar ik snap ook nooit waarom het hele jaar door vuurwerk kan worden afgestoken.
Dus tja, kan ik me gewoon niet in inleven en dan denk ik ‘als je ze nou afstraft, leren ze wel dat ze de regels moeten volgen’ maar zo werkt het niet dus.
Ben wel ‘blij’ te lezen dat mijn bedrijf dus niet het enige bedrijf is die dit dus doet
Wel heel rot dat je niks uitbetaald krijgt
Ik heb gelukkig nog de ‘luxe’ dat mijn salaris al die tijd is doorbetaald ondanks in de eerste lockdown 5 weken thuis zitten en nu ook niet aan me uren komen
Mede daardoor wil ik ook soort van ‘coulant’ zijn naar hun door dan maar voor 1 maand me vakantie uren (26 uur) te geven en dat ik ook niet te veel de min in ga.
Maar daarna houd het voor mij ook op denk ik zeker gezien meerdere mensen nu aangeven dat het dus helemaal niet mag wat ze doen.
En we moeten allemaal zo veel mogelijk thuis blijven, maar ik en me collega’s komen nu al sinds vlak voor de kerst om schoon te maken ect.
Dus toen me collega zei vanmiddag dat we ook aan het bedrijf moeten denken en ‘blij moeten zijn’ heb ik ook duidelijk gemaakt dat het bedrijf ook blij met ons moet zijn