Caronatopic #8

Kom maar langs, mijn arm ligt klaar!!!

2 likes

Ik heb in vergelijking met veel anderen echt niks te klagen, mijn vriend en ik hebben een baan, hoeven niet bang te zijn dat we ons werk verliezen, geen financiële zorgen, iedereen gezond, kunnen thuiswerken, wonen niet klein en hebben geen kinderen om onderwijs te geven maar ik ben het ZO ZAT. Mijn hele leven staat op pauze en ik wil gewoon mijn alleenstaande moeder kunnen knuffelen 🥲

8 likes

Ik denk niet er genoeg mensen zijn om dag en nacht jongeren in de gaten te houden in heel Nederland .Als die groep er de hele dag staat dan heeft het nut als er handhaving langs komt. Maar als ze even 5 minuten ergens lopen te kutten en dan weer ergens anders heen gaan ja dan zou je er achter aan moeten reizen haha. Plus een waarschuwing of iets boeit ze niks.

1 like

Er wordt dus gezegd dat de cao is aangepast en dat t dus mag. De helft wordt betaald de rest komt van hun vakantieuren. Ik heb een ander soort contract maar normaal gesproken 10 uur contract dus weet niet in hoeverre ik daar nu moeilijk ga doen. Zou dan ook echt onze cao moeten opzoeken. Maar t klinkt mij heel krom in de oren.

Ik kneep ‘m ook even. Maar idd, onveranderd. Dat is volgend mij de enige “dit doen we nooit meer”-belofte die nog staat…

1 like

Oh Markie wordt wel boos nu over vakantiegangers.

1 like

Die laatste is al tagvrij toch?

Ik ben er zo klaar mee en zie zo op tegen de zomer, hoop echt dat we dan al wat kunnen versoepelen. Ik sta ook op het punt dat ik steeds meer denk: laat mij maar ziek worden, dan heb ik het tenminste gehad. Maarja dat is puur vanuit gevoel en niet vanuit logica haha.

3 likes

Je zou dan echt moeten kijken wat er in het cao staat, maar dan nog zou het kunnen zijn dat dat niet geldt. Sommige regels kan je onderling wel afspreken, maar zijn wettelijk gewoon niet toegestaan en dus niet ‘geldig’. Lijkt me een beetje gek dat hun gewoon in hun cao zouden kunnen zetten dat je maar de helft krijgt.

Maar ik ben niet 100% thuis in het arbeidsrecht dat ik echt de juiste regelingen hiervoor weet, als je collega’s er werk van zouden willen maken zouden ze eens kunnen mailen naar een juridisch loket oid. Die kunnen meteen vertellen of ze in hun recht staan (maar dat denk ik wel) en mogelijk helpen met een mail ofzo opstellen naar de werkgever.

Waarom geen avondklok :sweat_smile:. Helpt volgens mij wel goed, want het voorkomt feestjes en er kan op gecontroleerd worden (woon in be).
Net wel even gekeken naar de Nederlandse persco. Wat een gare vragen stelden die journalisten zeg.
Vind t wel jammer want mis mn fam en vrienden in NL wel :frowning: omdat “reizen” streng wordt afgeraden.

Rutte had het wel over het Engelse virus :joy:. Vind ik een beetje ongepast. Is t zelfde als het het Chinese virus te noemen.

7 likes

journalist: ik zie mensen om mij heen radicaliseren. Ik vanaf de bank: misschien moet je andere vrienden zoeken.

Wat wil je met die vraag bereiken?!

21 likes

De herfst begint eind september dus dan zouden we echt al helemaal klaar moeten zijn.
(Ik snap ook wel dat het niet zo werkt maar het voelt alsof het nu allemaal nog heel erg ver weg is.)

Ja ik kan onze cao nergens online vinden want aangesloten bedrijf. Ben bang dat mn collega’s er niets mee doen. Maar ga voor mezelf onthouden dat als ik inderdaad niks krijg dadelijk eventueel t juridisch loket kan mailen.

Eind q3 is september en in september is het herfst. Dus tegen de herfst iedereen gevaccineerd hebben is hetzelfde als wat in de flowchart staat toch (iedereen eind q3 gevaccineerd hebben).

8 likes

Jemig wat duurt die persco lang

Rutte: de school waar ik les geef - wait. Waar is die school?!

2 likes

Klopt maar de herfst loopt tot december, dus daar ging het in mijn hoofd even mis. Noem het dan eind van de zomer, klinkt wat optimistischer :wink:

@Fishing, ik weet de naam even niet maar het is een vmbo-school in de Haagse Schilderswijk. Een ochtend in de week, volgens mij maatschappijleer.

1 like

Maar nu nog steeds :scream:?! Heeft die man daar tijd voor joh :crazy_face:

Hugo staat er echt bij alsof ie echt elk moment in kan storten of kan gaan huilen of beiden.

Edit: en geef die man wat te drinken

2 likes