Caronatopic #9

Mijn opa heeft in oktober corona gehad, wel licht en had totaal geen klachten na zijn beide vaccinaties.
Mijn andere oma heeft ook haar vaccinatie gehad en geen corona maar had ook totaal geen klachten.
Dus er bestaat ook een kans dat hij helemaal nergens last van heeft. (Zegt natuurlijk niks mijn persoonlijke verhalen, maar als hart onder de riem voor misschien want minder zorgen vooraf)

1 like

Ik snap echt wat je zegt over die mentale afstand. Ik voel dat ook echt met vrienden/anderen die zich niet aan de regels houden. Ik durf ook niet met ze af te spreken sinds ik er achter kwam dat ze zich één voor één niet echt aan de regels hielden en dat vind ik echt verdrietig. Ik ben zelf ook kwetsbaar en wil gewoon het risico niet nemen. Ik heb genoeg ziekenhuis en IC gezien in mijn leven :upside_down_face:.

Stiekem hoop ik ook echt dat de hbo’s nog niet helemaal open mogen. Misschien heel egoistisch maar na een keer geweest te zijn in september, durfde ik daarna echt niet meer en ik voel me echt rot als iedereen wel gaat en ik dan weer de uitzondering ben. Ook als de docent z’n best doet om je online te betrekken is dat toch anders. Ik voel me niet echt eenzaam omdat ik zoveel thuis zit en weinig mensen zie, maar wel omdat ik de uitzondering lijk te zijn op zoveel mensen omdat ik mij wel zoveel mogelijk aan de regels houdt.

10 likes

Goed verwoordt je laatste opmerking, maar ook verdrietig. Ik word ook echt sip van het verschil met vrienden. Een aantal vrienden werken zelfs in het ziekenhuis en hebben zoveel schijt. Van heel veel mensen hoor je ook vrij weinig als je niet meedoet met corona feestjes. Het dunt je vrienden wel wat uit haha.

Ook gewoon irritant dat je je moet verantwoorden over het wel aan de regels houden in plaats van andersom.

4 likes

Dat laatste zeker. Op werk werd er echt onwijs onaardig gereageerd toen ik en een paar andere collega’s aangaven niet bij het werkoverleg te willen zijn(met meer dan 20 man dicht op elkaar zitten voor een paar uur). Wij wilden het online. Echt er werd door een aantal zo kleinerend over gedaan.

Ik vind het zo ‘fijn’ om te lezen dat ik hier dus blijkbaar niet de enige mee ben, zo voelt het soms wel. Ik ken buiten mijn ouders en één vriendin niemand die zich echt nog aan de regels houdt… En idd het je moeten verantwoorden, daar word ik zo moe van. En iedereen denkt dan ook altijd dat je bang bent, dat is 9/10 keer bij mij niet zo, ik wil het gewoon niet krijgen en al helemaal niet doorgeven (zonder er verder heel bang voor te zijn) en ik hou me gewoon graag aan regels. Je leert kanten kennen van mensen die je niet had willen zien en die je zonder Corona misschien ook wel nooit ontdekt had. Het is soms echt de omgekeerde wereld als je weer moet vertellen waarom jij je wel wilt houden aan de regels.

21 likes

3 uur geleden is op de NOS liveblog gezet dat astrazenica geen verband ziet met het vaccin en embolie e.d.
Waarom is dit geen push bericht? Zo zorg je er niet voor dat de onrust weg gaat die wel gemaakt is van de week bij melding dat landen stoppen.

Ik vind die slecht van de media

11 likes

Vind het ook slecht. Afgelopen vrijdag hadden we op de spoed al heel wat extra patiënten met angst voor trombose na het vaccin. Eisen dan ook perse bloedonderzoek en CT scan. Er was er zelf een die elke dag een d-dimeer geprikte wilde hebben. Ook op het spreekuur extra tijd kwijt aan allerlei vragen.

1 like

He wat is dit nou voor nieuws!?

NL gaat toch twee weken stoppen met AZ

https://nos.nl/l/2372669

Wat een gedoe allemaal… Hugo, get your facts straight!!

Whyyyyy, zo geen zin in, onbegrijpelijk met de nu beschikbare data. :weary:

1 like

Nee godver nog langer wachten😭

1 like

Nouja bij mij zit ie er al in :smiley: :skull: 🥲

21 likes

Same! Wat een ellende… vandaag nog gewoon mensen gevaccineerd met AstraZeneca, lopen weer lekker achter de welbekende feiten aan

1 like

Ja ik was zo blij dat er eindelijk een beetje schot in de zaak leek te komen

1 like

Ja hoor, vandaag gevaccineerd met AstraZeneca :rofl:

2 likes

Vraag me echt af of hier wat uit gaat komen, vermoed van niet. Ben eerlijk gezegd blij dat wij nog maar 22 vaccins op voorraad hebben en er al 300 gezet hebben. 🥲

1 like

Nou voor de rest van de bevolking verandert er weinig maar voor de semi oudjes en dikkerds die graag willen blijven leven en niet in t zuiden des lands wonen wel.

Als ze alles gaan opschuiven verandert het toch wel voor iedereen

1 like

Volgens mij word de rest niet met astra zeneca geprikt dus daar zou het geen invloed op moeten hebben. Maar prik “ons” dan ook daarmee. Snap niet waarom je mensen als hoger risico aanmerkt maar vervolgens die niet eerder aan de beurt komen.

Plus andere locatie enzo. Staat los van elkaar.