Ik zit sowieso in quarantaine! Het was 4 dagen na zijn uitslag.
Ben doodziek dus ik zit zeker nog wel een week thuis. Wat dat betreft maakt de uitslag weinig uit
Ik denk niet dat het ooit âoverâ zal zijn. Het zal een virus blijven waar kwetsbare mensen voor gevaccineerd / beschermd zullen moeten worden. Ik denk dat we echt goed tegen het einde van de zomer lopen voordat het weer een âbeetje normaalâ zal voelen. Sommige dingen zullen blijven, ik denk ook dat mondkapjes wat frequenter gebruikt gaan worden, sommige hygiĂ«ne maatregelen blijven en veel meer mensen thuis zullen ( moeten) blijven werken. Ook komt er denk ik nog een golf van faillisementen aan / leegstand in de steden.
Dit dénk ik hoor, haha gewoon op gevoel gebaseerd.
Overigens heb ik net al wel een post- lockdown lijstje gemaakt met dingen die ik dan weer wil doen. Ik merk dat mij dat echt bewuster maakt dat geluk in kleine dingen zit! 
Ik hoop dat na 2021 (voor het grootste deel van ons in NL/BE/EU dan - wereldwijd is het denk ik nog niet over omdat er elders nog veel minder gevaccineerd wordt) het overgrote merendeel weer kan. Voor die tijd reken ik er niet op eigenlijk.
Ik denk oktober. Totaal niet onderbouwd, gewoon het gevoel dat in Nederland dan weer veel mogelijk is
(Dit is ook een beetje bedacht om zelf positief te blijven)
Ik denk dat de COVID-19-pandemie in 2022 over is. Maar zoveel wetenschappers waarschuwen dat volgende pandemieën op de loer liggen en daar vrees ik wel voor. Dat we binnen 5-10 jaar weer de wereld voor 2 jaar praktisch op slot moeten doen. En dan weer. En dan weer.
Ik hoop dat mijn zus de vraag goed begrepen heeft, maar zij zegt dat ze dan alsnog kunnen bellen voor het maken van een afspraak (zij vaccineert mensen voor Covid).
Bij de GGD kun je als 90+ volgens mij nog gewoon een afspraak maken met je brief die eind januari al bezorgd is. Via de huisarts is het op = op.
Ik denk wel dat het van de zomer al veel beter zal zijn, net als vorig jaar ongeveer? Dat was best wel leefbaar. Maar denk nog niet dat dan de meeste grenzen al weer open zijn en we normaal kunnen reizen, geen 1,5 meter afstand moeten houden, met zijn allen de polonaise lopen op festivals etc.
Mijn emoties wat dat betreft slingeren zo heen en weerâŠ
De ene dag veel goed nieuws, hoop ik idd op een vakantie in Italie oid, maar de dag erna ben ik weer mega pessimistisch.
Nu weer die pauze met AZ, hogere cijfers, mijn eigen kinderen die niet naar school kunnen door een besmetting in de klas,
Ik ga na corona niet meer standaard mijn handen wassen als ik buiten ben geweest en elke nieuwe locatie waar ik binnenkom. Na het poepen hou ik er wel in denk.
Merk dat het tijdelijk stilleggen van az er wel inhakt in mijn omgeving. Iedereen die ik spreek, wil nu opeens alleen nog Pfiezer of Jansen als vaccin. Geen idee of dat kan maar hoe is dat in jullie omgeving?
Volgens mij krijg je van die gel alleen maar nog veel drogere handen omdat er zoveel alcohol in zit, kan je nog beter gewoon wassen.
Ik merk dat ik sowieso niet echt veel vaker mân handen ben gaan wassen :â)? En vraag me dan af: ben ik laks of waste ik gewoon al abnormaal vaak mân handen haha.
Denk zoân 12x per dag al standaard (dat is dus ongeveer elk uur
)
Ik denk dit haha. Maar jij werkt in de zorg toch? Dat is natuurlijk een heel andere situatie dan als je de hele dag achter de computer zit.
Ik heb 2 vriendinnen die AZ hebben gehad en die maken zich wel wat zorgen.
Mijn moeder die zou binnenkort vanwege leeftijd een oproep voor az krijgen en die hoopt nu eigenlijk dat ze pas na haar verjaardag (dan wordt ze 65) een oproep krijgt. Ze gaat als het weer kan en ze wordt opgeroepen voor haar verjaardag alsnog wel maar ik merk wel dat ze zich wat meer zorgen maakt, dus ik stuur haar vooral de informatie door die hier wordt gedeelt.
Haha ja ik ging het net opschrijven maar denk dat de grootste oorzaak de kinderen zijn 

Kinderen zijn gewoon vies 
Handen was schema
Opstaan / wc
Na ontbijt de handen van de kinderen en tafel schoonmaken en dus handen wassen
Na fruit maken voor kinderen, want dat kleeft. En vaak ook na het fruit eten 
Na zoân 7-10x luier verschoningen op een dag
Als ik buiten heb gespeeld met de kids zit er altijd wel zand aan die handjes - dus dan wassen we samen zijn (& dus ook mijn) handen.
Bij heftige snotneuzen
Na mân eigen toilet keren
Als ik eten ga maken en tijdens het eten maken ook wel vaker (zeker bij gehakt kneden, of groenten snijden oid)
Als ik mân gezicht was & tanden poets
En dan âs avonds ga ik douchen en dan was ik ze niet bewust maar zijn ze wel schoon de k ik 
Oh ja ik begreep je verkeerd, dacht dat je dat juist wilde gaan doen als vervanging van normaal wassen om minder droge handen te krijgen. Maar ik snap je.
Ik denk dat als de hele aanpak rondom corona geëvalueerd wordt we daarna nooit meer zo op slot gaan als nu, eigenlijk, omdat ik denk dat andere dingen (geld, onderwijs, etc.) zwaarder gaat wegen dan het beschermen van mensen tegen ziekte en zelfs overlijden.
Zelf heb ik daar geen mening over trouwens want ik heb echt te weinig kennis van zo veel dingen om te zeggen of het beter of slechter is dan de huidige aanpak, maar ik denk dat er de volgende keer een andere aanpak gekozen zal worden onder het mom van âde economie reddenâ of âhet onderwijs reddenâ. Zeker als de VVD de grootste partij is. (Als ik dan toch een bescheiden mening mag geven, denk ik zelf dat meer coronabesmettingen en overlijdens economie niet zal bevorderen.)
Goed om te weten, wist ik zelf niet eens. Jouw kennis/informatie helpt heel erg in gesprekken met anderen als het hierom gaat!
Ik hoor wel eens van mensen dingen als âohja astra schijnt wel slechter te zijn dan de andere vaccins hĂšâ, maar dat zijn allemaal jonge gezonde mensen die voorlopig toch nog geen vaccin krijgen. En ik denk dat als straks blijkt dat je met een Astra Zeneca wel op vakantie kan en zonder vaccin niet dat ze dan gewoon allemaal in de rij staan hoor haha.