Nee daar heb je denk ik gelijk in, maar het is meer qua volgende pandemieën met weer constante zorgen om alle mensen om je heen (familie, kwetsbaren, de samenleving), etc, ik zie dat echt niet zitten.
Ik hoop juist dat ze het dan aanpakken op de manier van Nieuw-Zeeland, soms twee weken in hele strenge lockdown maar daardoor wel de rest van de tijd met weinig besmettingen in vrijheid bijna alles kunnen doen. Dat zal alleen wel een stuk minder haalbaar zijn aangezien ons land een stuk dichtbevolkter en geen eiland is.
Heel veel mensen in m’n omgeving waren al heel sceptisch over AZ, maar nu inderdaad nog meer. Heb al meerdere mensen horen zeggen dat ze die absoluut niet willen.
Ik snap dat moeilijk doen ook niet zo goed. Zolang het gewoon goed gekeurd is, interesseert het mij echt vrij weinig welke ik krijg. Of ze nou AZ, Janssen, Pfizer of desnoods Spoetnik inspuiten. Als het goedgekeurd is, zal het wel goed zijn
Nee same. Ik probeer er maar niet te veel over na te denken want zelf zie ik het enorm pessimistisch in. Niet om dramatisch te doen maar ik heb sinds een paar weken wel echt een corona-blues.
(Ik heb hier geen verstand van overigens dus ik weet niet of mijn zorgen terecht zijn, ik ga gewoon af op de berichtgeving.)
Wat doen jullie zoal om uit zo’n dip(je) te komen?
Dat is waar, verschilt denk ik per persoon. Heb er een aantal die sowieso een vaccin willen, al vanaf het begin en wat mensen die er na verloop van tijd pas positief over werden. Bij die laatste groep zal dat argument minder werken.
Klopt inderdaad, jij zit er veel beter in dan ik. Ken iemand die als proefpersoon mee heeft gedaan aan het onderzoek van jansen en vond dat heel interessant om te volgen.
Ik probeer vooral even goed voor mezelf te zorgen als in goed slapen, lekker en gezond eten, veel proberen te wandelen etc. En ook dingen doen of kopen waar ik echt blij van wordt; een leuk jurkje of iets voor mijn hobby of met een vriendin wandelen en dan gezellig een drankje mee nemen of ergens wat te eten halen.
Ik ken 1 iemand die het vaccin geweigerd heeft (wel meer die gaan weigeren), maar die persoon heeft zoveel medische kwalen dat ik denk dat ie corona al helemaal niet overleefd…
Ik vind jouw posts altijd zo fijn om te lezen
Ik hoop dat dit nooit terugkomt. Handen misschien alleen in werksituaties. Maar hou je virussen en bacterieën lekker bij je.
ja en al die begroetingen vinden ook plaats in de horeca met een drankje en wat goede snekkies
Weet je ook waarom? Als je je goed voelt, dan is er toch niks aan de hand verder? Ik heb vorige week dinsdag AstraZeneca gehad, ondanks 1 dagje goed ziek te zijn geweest voel ik me verder prima en verwacht ook niet dat dat zal veranderen.
Ze voelen zich beiden al sinds de prik niet lekker (zegt natuurlijk niks over het vaccin) Dus ik snap wel dat je dan met zulke berichten en je hebt zelf al ruim 1,5 week - 2 weken het gevoel dat je niet helemaal fit bent je toch een beetje zorgen maakt.
Oh ja nu snap ik je post ook beter! Erg vervelend natuurlijk voor hen.
Same girl, same. Mn huid was al dat wassen gewoon al gewend haha. In my defence: op mijn werk maken we allemaal wisselend gebruik van verschillende pc’s de hele dag door. Dat vind ik gewoon goor, dus wastte daar al steeds mn handen voor eten/drinken. (Ook goor maar niet corona gerelateerd: gebruik maken van de tefoon en dat er een laag foundation op zit )
Ja ze gaan er beide gelukkig vanuit dat er niks ernstig is. Ik hoor net toevallig van eentje dat ze vanmiddag wel even contact heeft opgenomen met de huisarts. Die gaf ook al aan om zich niet zorgen te maken kan gewoon reactie op het vaccin zijn en dat het bij haar waarschijnlijk gewoon net ff wat langer na zeurt dan 24 uur. En dat het goed is dat ze even contact heeft opgenomen.
Aaaah ja die telefoon. Zo smerig. Op werk hebben wij bij een paar telefoons ook een headset en iedere keer zijn er weer collega’s die dat ding aan mij willen geven als er iemand voor mij belt. Echt no way dat ik dat ding op zet. Krijg sowieso altijd al onwijze last van mij oren door dat ding. Maar nu met Corona wil ik al helemaal niet
Ik hoop vooral dat zieke mensen ook ‘na corona’ thuisblijven en mensen niet meer stoer gaan doen met hun snotneus op kantoor.
Ja die telefoon veeg ik vaak af met alcohol, maar met een headset kan dat niet En die voelt dan ook nog zo warm brrr.
Ik lees dit topic al maanden mee zonder ooit een nuttige bijdrage geleverd te hebben. Maar nu heb ik toch iets nuttigs gevonden: