Caronatopic #9

Het is natuurlijk alles behalve logisch. Het kabinet spreekt zichzelf constant tegen. Bovendien zou je van deze personen in deze posities (!) toch verwachten dat ze dit wat discreter en/of professioneler zouden aanpakken. Hoekstra die zijn mond voorbij praat is een voorbeeld. Verder vind ik het onverteerbaar dat scholen straks open gaan en dat ik als alleen wonende ‘s avonds na het werk niet even een rondje door de wijk kan wandelen. Ik gun het de kinderen (en ouders) van harte maar de logica is wat mij betreft ver te zoeken.

Stemmen ga ik zeker. Al verwacht ik een vierde termijn van Rutte…

1 like

Oh je voelt je gepasseerd.

38 likes

Er is toch continu gezegd dat de opening van het basisonderwijs prioriteit heeft? Als er 1 ding (misschien het enige ja) is waar het kabinet duidelijk over is geweest…
En je snapt snapt zelf toch ook wel dat de avondklok niet gericht is op jij die een rondje door je wijk gaat lopen? Dat is niet waar het probleem ligt en waar die avondklok voor nodig is.

Over Hoekstra heb je wel gelijk, dat vond ik ook apart.

18 likes

@Banananana @Masterchef ik heb niet het idee dat ik met jullie een normaal gesprek kan voeren zonder dat mij direct wordt verweten dat ‘ik me gepasseerd voel’ of ‘dat ik iets toch wel begrijp’. Fijne avond meiden.

Ik snap niet hoe jij jouw wandeling belangrijker vindt dan de opleiding van kinderen, waarvan altijd is gezegd dat het voor gaat.

53 likes

Ik zou ook graag willen dat de Gamma volledig open gaat want een vloer bestellen die nog moet uitzoeken is ruk. Maar he ik red me wel, die kinderen gaan voor. De nieuwe generatie.

7 likes

Haha, lekker makkelijk zo. Je komt hier zelf binnen met nogal stellige uitspraken en als mensen daarop reageren meteen in de slachtofferrol en afkappen.

17 likes

Ik heb echt hetzelfde hoor, ik heb ook echt helemaal niks met kinderen, ik heb zelf geen kinderen en in mijn omgeving heeft alleen mijn baas kinderen in de basisschoolleeftijd dus ik zie het leed ook niet veel van dichtbij ofzo, maar ik vind het zó logisch en terecht dat dit de prioriteit heeft.

17 likes

Voor wie niet wil klikken maar wel de resultaten van een onderzoek over de eerste lockdown mbt mishandeling wil weten:

“Naar schatting kregen bijna veertigduizend kinderen, oftewel veertien per duizend kinderen, met mishandeling te maken tijdens de lockdown die half maart begon. Ter vergelijking: in dezelfde periode in 2017 ging het om bijna vijftienduizend kinderen.”

7 likes

Iedereen voelt zijn eigen leed het zwaarst toch? Ik zou ook liever willen dat de kappers opengingen ipv de basisscholen. Heeft niks te maken met een zwabberend beleid maar met mijn eigen leed

5 likes

Mijn man begint steeds meer op een jonge Hugh Grant te lijken dus die kappers mogen wel open gaan nu.

Edit:

Samenvatting

25 likes

Ahahhaha :joy: ik vind dit eigenlijk best aantrekkelijk. Dan kunnen ze er zo lekker nonchalant doorheen gaan met hun handen

11 likes

Maandag persconferentie? Geen idee :stuck_out_tongue:. Ik heb er zelf niets over zien passeren (maar kan, hoor, ik heb het niet zo gevolgd de laatste dagen). En aan “mijn” grensovergang heb ik nog geen enkele controle gezien (toch niet meer sinds het voorjaar), terwijl ik wel heel geregeld de grens over moet. Ik ben sowieso altijd op weg met een papierwinkel (ingevuld attest op datum voor de avondklok in Frankrijk, bewijs van werkgever voor in Frankrijk, bewijs van werkgever voor in België en verklaring op eer van België :rofl: :sweat_smile:), maar ben nog nooit tegen gehouden (sinds de grenzen weer open gegaan zijn na de eerste lockdown, bedoel ik dan), dus ik weet niet in hoeverre ze veel controles doen. Ik heb wel gehoord dat ze die wel willen opschroeven.

2 likes

Haha ja ik twijfel of ik het leuk vind of vreselijk. Maar ja, niks aan te doen voorlopig.

En my dad is like

34 likes

Dit zou zo mooi zijn.
Maar anderzijds… als jouw vriend de enige is bijv die “moeilijk doet” en ergens een klacht indiend en bedrijf krijgt boete. Is de arbeidsverhouding ook al verstoort en wordt het alleen maar kutter (iedereen dit jaar 6% verhoging en je vriend om een of andere lulsmoes alleen geïndexeerd met 1.5% ofzo, dat soort grappen). Dus je verliest als werknemer dan alsnog / altijd…

1 like

@Dr.Watson @Ovenschaal op jullie foto’s mist het matje!!

1 like

Ik voel me soms echt een soort van lockdown fascist, of het sulletje dat zich aan de regels houdt. Ik hoor om me heen regelmatig dat mensen de 1-persoon op bezoek maatregel naar eigen inzicht invullen, aka gewoon niet volgen. En mensen denken natuurlijk altijd dat ze zelf de uitzondering zijn en wel ervan kunnen afwijken. Mijn schoonmoeder zei vanavond ook: het is een dringend advies, geen regel. En ik dacht alleen maar: ??? Ja op die manier kan ik alles wel gaan interpreteren.
Er is ook een super scherpe afslag-bocht op de snelweg met een 30km/u advies snelheid bord, maarja het is alleen een advies, dus misschien kan ik er ook gewoon met 100km/u die bocht nemen? En dan gaan klagen als ik mijzelf+ mijn auto in de prak heb gereden.
Dat advies is er toch niet voor jan doedel.

En ik weet ook wel dat zij echt wel een bepaalde voerweging hebben gemaakt in het niet naleven van de maatregel. Maar mensen die veel andere mensen zien, hebben ook altijd wel een excuus. Dus ik vind het heel erg dubbel.

En er zijn echt wel omstandigheden waarin ik me kan voorstellen dat je een uitzondering maakt, zoals overlijden of ziekte van een naaste, of als je net een baby hebt gekregen en je ouders komen langs.
En als de rest van bevolking zich dan gewoon aan de maatregelen houdt, dan zijn die bepaalde uitzonderingen ook minder ‘problematisch’ als het om aantal besmettingen gaat. (Ja dat is ook heel dubbel van mij dat ik bepaalde uitzonderingen dan wel weer gerechtvaardigd zou vinden)

Nouja, ik voel soms gewoon die frustratie. Ik werk al bijna 11 maanden onafgebroken thuis, en het leven wordt voor mij ook een beetje eentonig. Maarja het is nu even niet anders? Ik doe dit ook niet voor mijn lol.
Sorry voor mijn klaagpost, ik moest even mijn frustratie kwijt.

21 likes

Nou precies dit zeg! Een van mijn goede vriendinnen omzeilt de regels door met 1 of 2 vriendin(nen) af te spreken met een sleepover, in 1 bed natuurlijk zonder afstand. Ik ben komende week jarig en kan gvd 1 iemand uitnodigen, zo sad :joy: soms denk ik echt dat ik het domste kind in de klas ben dat als enige wel netjes naar de juf luistert.

7 likes

Lief dagboek, ik lig als sinds 04:40 wakker. Waar ligt dat toch aan? Ohjaaa het zij al die mensen die al sinds 20:50 bij vrienden binnen zitten en nu pas lallend naar huis gaan en op straat staan na te kletsen.

Dát is het probleem.
Of het feit dat er in vrijstaande woningen extreme feesten worden gegeven. Mijn nichtje vertelde mij dat de seks/drugs feestjes gewon doorgaan. Iedereen voor 09:00 binnen in een vrijstaande woning en niemand die het doorheeft.

Die 1 bezoekerregel treft alleen de gehoorzame burger en draagt niets bij, zolang de aso’s hun eigen plan trekken :weary:

3 likes