Caronatopic #9

Weet iemand waarom er voor gekozen is om binnen de vaccinatie strategie van ‘links onder’ ( Zeeland) naar ‘rechts boven’ ( Groningen) te werken met vaccineren?
Ik vind dat zo onlogisch, gezien het aantal besmettingen van de afgelopen maanden zou je toch zeggen dat er een groter deel in het zuiden van het land enigszins immuniteit heeft ontwikkelt dan in het noorden ( waar het aantal besmettingen dus lager ligt). Is het noorden ook niet dunner bevolkt en ben je daar dan dus sneller ‘klaar’? Dan heb je daar in elk geval hopelijk minder volle ziekenhuizen.

Ik kan nergens de onlogische beredenering vinden waarom voor deze aanpak gekozen is.

Merk jij ook niet dat je nu zelf ook iets minder enthousiast bent, of heb jij daar geen last van?:sweat_smile:

1 like

Ja de eerste keer was ik echt rete enthousiast en nu, zoals altijd met alles, heb ik zoiets van; wacht eerst maar af voordat je weer blij word. eerst zien dan geloven.
Voor de rest met oog op vaccinatie; het boeit me weinig al het nieuws want ik geloof niet dat het onveilig is.

3 likes

Ahja snap ik. Ja ik mag hem vandaag dus halen en ik vind het nu wel iets spannender merk ik :sweat_smile:Voelt niet echt lekker, nu meerdere landen deze maatregel hebben genomen. Iemand die me weer even kan geruststellen?:joy:

Wat zit je nu niet precies lekker? De meeste bijwerkingen zijn wel bekend, ook veel posts hier in het topic of het WJEKW vertellen mensen welke bijwerkingen ze of niet hebben. Ik zou me er niet te veel zorgen om maken. Als het echt niet goed was geweest dan hadden ze het direct stop gelegd.

Nou vooral dat het nu in die landen wordt stopgezet wegens die zeldzame bijwerking van trombose enzo. Ennn dat dit vooral onder jonge vrouwen het geval is😅. Ik snap dat het aantal gevallen waarschijnlijk te verwaarlozen is tegenover het aantal gezette prikken hoor…

Ik mag hem alleen vandaag halen en zag dit gisteravond in het nieuws staan en dat stelt me dan niet echt gerust haha

Ja dat was drie weken (twee weken?) terug ook het geval. maar het zijn wel zeldzame bijwerkingen. Ik geloof niet dat je trombose krijgt door het vaccine zelf. maar goed, ik ben dan ook geen hoog leraar. weet niet of dit betrouwbaar is, maar wellicht een geruststeller?

Je moet er uiteraard zelf voor kiezen of je nu wel of niet gaat natuurlijk. ik vraag me dan alleen af, als je deze nu overslaat, wanneer je dan wel aan de beurt bent. of dan nog aan de beurt komt. (en wat voor termijn)

1 like

Hier wordt het ook goed uitgelegd, dat EMA geen verband heeft gevonden tussen de normale trombosevorm en het AstraZeneca vaccin. Maar dat er mogelijk de zeer zeldzame trombose agv antistoffen tegen bloedplaatjes met als gevolg een trombosestorm wel kan voorkomen. Maar dat is dus zeer zeldzaam, minder dan 1 op de 100.000. De kans dat jij Corona krijgt en een matig tot ernstig beloop ervan doormaakt is groter. Het blijft uiteraard een eigen afweging en eigen beslissing. Niemand dwingt je ertoe.

3 likes

Ik vind 7 vrouwen onder de 55 overleden echt wel veel. Maar dat is gewoon gebaseerd op gevoel. En dat ik zelf de pil slik en dik ben dus denk ja joe dan gaat t bij mij sowieso fout. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Ben nog steeds blij als ik m heb.

7 vrouwen op de hoeveel? 700,000?

1 like

Haha thanks. En wat @Broodrooster zegt is ook gewoon waar. De kans om ernstig corona te krijgen is gewoon hoger. De kans om overreden te worden op de fiets ook.

1 like

Ja lol en het waren allemaal nepperds die bij elkaar geraapte kleding droegen en hun baret verkeerd hadden enzo :joy:

@Clancy @Totoro @Broodrooster, heel erg bedankt voor jullie posts. Super lief haha!. Ik heb de artikelen gelezen en dit stelt inderdaad wel gerust. Dat het dus een zeer zeldzame reactie van het immuunsysteem kan zijn waarvan ze nu wel weten hoe te behandelen. En inderdaad de kans op matig tot ernstig Covid verloop is vele malen groter. Ik was ook juist heel blij dat ik het vaccin mocht halen, maar werd nu toch een beetje bang. Deze informatie zet het toch even wat meer in perspectief allemaal.

4 likes

Ik heb gisterochtend m’n eerste curevac prik gekregen, maar ik merk er totaal niks van. Niet eens een stijve arm ofzo, dus ik vermoed dat ik de placebo heb! Ik vond het wel super leuk haha, voelde echt als een uitje. Dit is trouwens de laatste week waarin ze nog mensen bellen, dus als mensen na vrijdag niet gebeld zijn kunnen ze helaas niet meer meedoen (als ik het goed heb begrepen).

3 likes

Dat hangt van de locatie af. In B.R.eda loopt het nog niet zo hard. Ze zijn daar ook later gestart dan andere locaties.

2 likes

Ik ben positief getest. We weten niet van wanneer. Vermoedelijk via m’n man die een dokters afspraak had of ik via een eigen dokters afspraak. Balen dus wel. Heb ontzettend mijn best gedaan het te vermijden ivm gezondheidsproblemen die ik al heb.

Ze vragen nu alleen of je zwanger bent en of al een ander verhoogd risico op trombose hebt, als je dan ja zegt raden ze je aan een ander vaccin te kiezen. Dat was mijn ervaring iig ermee. Als je dat niet hebt lijkt me dat er niks aan de hand is!

1 like

Maar dat verhoogde risico heb je al als je de anticonceptie pil slikt toch? Of begrijp ik het dan verkeerd?

@Whoopdidoo

Dat is dus helemaal niks! (oke zonde van die 7 mensen levens)
Kom maar lekker door met die vaccinatie :sunglasses:

1 like

Ik ben benieuwd wat voor een resultaten/gevolgen er nu komen na aanleiding van de beschikbare thuistests. Een week eerder dan de planning was geloof ik.