Caronatopic #9

Ik sta in de rij voor mn vaccinatie en ik heb er op een rare manier zin in haha.

Nou ging helemaal goed. Totdat ik de papieren kreeg voor de volgende x en daar stond mn moeders naam op haha gvd. Kan ik daar weer achteraan. Zij heeft hem 2 weken geleden al gehad haha.

21 likes

Misschien zodat mensen achter elkaar worden ingepland en gaten worden voorkomen? Ikzelf laat mijn klanten ook meestal kiezen tussen 2 voorgestelde tijdstippen. Dat ik de rest van de dag ook kan, zeg ik expres niet omdat mijn agenda anders net gatenkaas wordt. Die gaten zijn dan net te kort om ander werk op te kunnen pakken. Neem aan dat ze in de teststraat ook liever alles achter elkaar hebben

1 like

Ik word echt semi agressief van dit soort berichten?! Team genoot van me, totaal andere regio, ook uitnodiging gehad: kan ook niet eerder dan eind april terecht. Waar liggen die ruim 100.000 vaccins dan? Tell me?!

https://www.ad.nl/binnenland/het-bewijs-is-er-nu-na-vaccinatie-kun-je-het-coronavirus-niet-meer-overdragen~a7cadeb1/

Wat een TOP nieuws

28 likes

Ik ga straks voor de 1e keer door de test-straat. Werd vannacht wakker met een loopneus en mijn man vanochtend met een vastzittende hoest en keelpijn.

3 likes

Man is ziek geweest, maar zijn test was toen negatief. We wachten nog op de uitslag van z’n laatste test. De klachten die ik heb, had hij ook. Vandaar dat we vermoeden dat het via hem is.

Zweet alleen maar en voel me als of ik goed griep heb. Dus valt nog mee. Ben wel iedere dag aan het wensen dat het beter word ipv slechter. Slapen gaat heel slecht en dat breekt mij wel op.

3 likes

Ik ga zo ook voor het eerst testen. Laat in de comments achter hoe lang de uitslag bij jou duurde en dan maak ik er ook nog een poll van

Gisteren, binnen 2 uur. Positief, kak. Voor het eerst laten testen ook trouwens. Het viel me erg mee, maar ik vond het van te voren erg spannend.

En @Applepie Ik ga voor jullie duimen.

3 likes

Ik kwam er trouwens achter dat als alle 3 de tijdstippen echt beroerd uitkomen (qua locatie bijv.) dat de website opnieuw laden helpt. Ik had dat vorig jaar in sept: eerst 3 plekken die of pas dagen later of minimaal uur rijden waren. Vervolgens website onbewust opnieuw geladen en ik had in ieder geval een optie de volgende dag die een stuk dichter bij was!

Ja, je kan ook wisselen met postcodes voor meer opties. Gisteren wilde ik een specifieke locatie maar die kwam niet tevoorschijn. Toen heb ik gebeld met het 0800-nummer en bleek er nog genoeg plek te zijn om diezelfde middag terecht te kunnen.

Ik kwam dit gister tegen op tiktok, vond die reactie wel goed😂
20210401_083228

Er zijn meer veenmollen die dat eerste zeggen overigens, zo dom :roll_eyes:

32 likes

Oh nee, hopelijk niet al te veel last!

1 like

60+ zijn = een risico, dus dat is een risicogroep an sich. Daarom krijgen ook standaard alle 60+ veenmollen een uitnodiging voor de griepspuit.

Daarbij vormt in een instelling wonen misschien wel het allergrootste risico om ziek te worden.

Ik vind het ook shit dat nu de groep tussen de 65 en 70 nu vrij lang moet wachten, terwijl ik dat een spannende groep vindt qua kans op covid. Vaak jonge opa’s en oma’s met veel contacten met hun RGK en kleinRGK en vaak toch wel wat onderliggend lijden, zoals diabetes.

Ik zie iig dat de GGD nu veenmollen vaccineert van 1946-1947 al, dus dat gaat iig al naar 75- toe.

En wij hebben gister bericht gehad dat we ook weer mogen gaan bestellen voor 1958-1959-1960 en de niet-mobiele tkrotwonenden (vraag me nog af of dat ook voor ouder dan 1956 geldt) dat die flacons vóór half juno al komen. :+1:

31 likes

Gemiste kans om het een Testival te noemen.

16 likes

Je hele tekst is echt om te gieren dankzij de vervangingen. :joy:

32 likes

Dit is er een voor het “waar kwam je pas heel laat achter topic”: dat veenmollen blijkbaar zo oud kunnen worden :joy:

5 likes

Ehhh, we hebben nog heel lang helemaal NIETS aan groepsimmuniteit.

In Limburg en Brabant zijn idd relatief veel besmettingen geweest en de cijfers zijn daar nog steeds relatief hoog en ik vind het heel verstandig “van Den Haag” dat ze zich nu eens een keer niet primair gecentreerd hebben op “de randstad”, maar dit besloten is.

Er is in de media wel aandacht geweest voor Breda en Uden, maar in Noord- en Midden-Limburg voltrok zich hetzelfde drama en daar is niet of nauwelijks aandacht voor geweest vanuit de politiek of vanuit de landelijke media.

Maar goed, weet niet zeker of dit een soort goedmakertje is.

Naar wat ik officieel begrepen heb is het meer een soort puzzel met het op dat moment beschikbaar aantal AstraZeneca-dropsleutels wat gegarandeerd tegelijk afgeleverd kan worden en de behoefte van provincies. Er moest een keuze gemaakt worden, met de voorkeur een topografisch logische route, zodat aangrenzende provincies niet te veel afwijken.

9 likes

godverdmmgodverdmmha dropsleutels. :syringe: :syringe: :syringe:

35 likes

veenmolvaccinatie

Thank you for your service namens alle veenmollen van nederland :pray:t3:

40 likes

Precies dit! Zij zijn onderhand als laatste aan de beurt voor de ‘gewone’ 18-60 groep toch?