Was dit ook een 1 april woord? Die was ik nog niet tegen gekomen 
Mijn moeder (werkzaam in de zorg incl. patiëntencontact en zelf boven de 60) kreeg gistermiddag te horen dat ze dinsdag wordt gevaccineerd 
De woorden veranderen ook niet terug na 1 april
?!
Ik heb net geshopt op afspraak en ik had de tijd van mijn leven
Nooit gedacht hoe je zoiets futiels kunt missen maar oh het leven voelde helemaal weer even normaal
Nu ook in Nederland 5 trombose gevallen en 1 overleden na astrazeneca. Allen jonge vrouwen. Ik snap dat het alsnog een heel klein percentage is op het aantal gezette prikken, maar ik heb hem woensdag gehad en zit er echt helemaal niet gerust op eigenlijk. Dit werkt niet echt lekker in mijn hoofd. Had het net losgelaten eigenlijk, maar dat stomme nieuws de hele tijd 
Mijn moeder heeft door de pil trombose en ik voel me er ook totaal niet gerust op als ze astra krijgt. Terwijl ik er eerst weinig om gaf maar de media blijft maar enge dingen berichten en nu ben ik dus ook bang geworden
Van wat ik gisteren begreep had je dan al wel wat moeten merken toch? Iemand heeft hier gisteren gepost dat ze het advies kreeg om de eerste twee dagen haar mogelijke buikpijn en pijn op de borst in de gaten te houden. Kan het me wel heel goed voorstellen hoor
Maar als je trombose hebt, krijg je toch een andere :)? Ze vragen dat als je belt voor een afspraak.
Ja heel vervelend. Ik kon er eerst echt wel nuchter naar kijken en dacht; ja iedere soort medicatie heeft bijwerkingen. Bedoel de bijsluiter van de pil of ibuprofen wil je ook niet lezen. Maar het staat steeds met hoofdletters op NOS en nu zit ik met die prik in mijn arm en vind ik relativeren toch iets lastiger merk ik
. Terwijl… wat hier al eerder heel kloppend gezegd werd; de kans op een matig tot ernstig verloop van Corona is veel groter en wil je ook echt niet.
Door de pil heb je een hogere risico op een normale vorm van trombose. Dat wil zeggen een trombosebeen of longembolie. Bij het AstraZeneca gaat het om een bijzondere vorm van trombose. Dat wil zeggen, het kan op vreemde plekken voorkomen zoals in de hersenen of juist in de slagaders in combinatie met verlaagd aantal bloedplaatjes. Dat is een hele andere situatie. Het blijft naar mijn idee toch nog vaag. Ze hebben over vrouwen tussen 25 en 65. Dat kan dus elk leeftijd zijn of zijn het toch allemaal ouderen vrouwen van rond de 60? Dat maakt wel een verschil over hoe je dingen opvat. Kans op trombose stijgt met je leeftijd. Hoedanook de media berichten zijn te vaag!
Ik irriteer me wel echt behoorlijk aan de koppen van de nieuwsberichten over de persoon die is overleden aan trombose na de AstraZeneca prik. Snap dat dit nieuws gedeeld wordt en het is belangrijk dat het bekend is, maar als je de artikelen leest dan blijkt dat het nog onderzocht wordt of er echt daadwerkelijk een verband is. Kranten koppen nu alsof het al helemaal duidelijk is dat het door het vaccin komt. Gaat vast een heel positief effect hebben bij mensen die twijfelen…
Ah ja die tip heb ik niet gekregen van de aardige GGD mevrouw haha. Heb wel best last van bijwerkingen momenteel, maar dat is meer gewoon de spierpijn, koorts enzo. Dat is vervelend, maar hoort er een beetje bij helaas.
Nou zeker en het maakt ook gewoon best wel bang. Merk het bij mijzelf heel sterk. Was eerst vet blij dat ik hem mocht halen. Toen werd ik de dag voor de vaccinatie best bezorgd door het nieuws. Nu was ik het weer even kwijt, maar door dit nieuws wordt ik dan wel weer bang ook. Heel vervelend. Totaal ook niet helpend als je natuurlijk eigenlijk wil dat iedereen gewoon die prik gaat halen haha. Van andere medicatie komt dit natuurlijk ook niet allemaal zo in het nieuws. Alles wordt enorm uitvergroot.
En het wordt ook wel versterkt door continue in die nieuws artikelen te lezen dat er een aantal landen zijn die nog altijd gestopt zijn of weer gestopt zijn.
Waarom vertrouwen we met z’n alle de EMA daar niet in?
Als ieder land z’n eigen plan trekt komen we er toch niet … 
Ja ik snap je helemaal! De media werkt gewoon echt niet lekker mee in het hele gedoe rondom AstraZeneca. Al vanaf het begin eigenlijk vind ik.
Ik sta zelf nogal nuchter tegenover vaccinaties (‘als het goedgekeurd is, zal het wel goed zijn’), maar het lijkt me wel heel naar als je hem nu net gehad hebt of binnenkort moet halen terwijl er alleen maar negatieve verhalen langskomen.
Maar ook “zou kunnen zijn” dus het is nog niet eens duidelijk, maar wel naar buiten brengen in de media. Hekel aan.
Ben gisteren gevaccineerd met Astra en alleen beetje moe en stijve plek bij prikgat. Voor de rest (nog) niks aan het handje.
Volgens de nieuwsberichten gaat het om vrouwen tussen de 25 en 65 jaar, dat zijn niet per se jonge vrouwen toch? Misschien zijn het wel allemaal vrouwen van 60. Dat maakt het natuurlijk niet minder erg, maar zoals al is gezegd neemt het risico op trombose normaal al toe naarmate je ouder wordt. Dus dat is dan mogelijk wel een andere situatie dan je nu schetst met de uitspraak “allemaal jonge vrouwen.”
Hoe lang moesten jullie wachten op uitslagen? Ik heb volgens mij geen sneltest gehad (keel- en neusswab)
Ik ben gefrustreerd door sommige collega’s die me maar blijven vragen of ik de uitslag al heb. Ik heb in de groepsapp geplaatst dat ik meteen zou doorgeven indien ik het resultaat had (ben woensdag op werk geweest en heb daar 2 collega’s gezien). Diegene die al 3x privé gevraagd hebben maar de uitslag heb ik afgelopen week niet eens gezien…
Ik iets minder dan 24 uur twee weken terug.
De uitslag hoor je binnen 48 te hebben, en daarbinnen varieert het best wel. Het lijkt de laatste tijd wel best snel te komen. Mijn laatste keer was binnen 12 uur (‘s ochtends getest, ‘s avonds uitslag). Hou het richting je collega’s toch maar op die 48 uur. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst etc.